Parasollpiken Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 (endret) Det er ikke til å skyve under en stol at jeg er litt som Bridget Jones når det kommer til mote. I sommer skal jeg i flere bryllup, og ser etter kjole. Har ikke så mye erfaring rundt emnet. Og kjenner ikke tradisjonene heller. Vil bare være skikkelig fin og ikke komme i en situasjon hvor jeg må gjemme meg under duken. Er det ok å pynte seg med litt freshe farger og fasonger? Hva med sort? Fant en nydelig sort kjole på ebay, men er sort for tungt for bryllup? Synes pastellfarger har tendens til å bli dølt. Enig? Hva med kjole som ikke dekker knær-er det feil? Endret 20. april 2010 av Parasollpiken
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Dytter litt på denne tråden. Jeg lurer på det samme
sofie777 Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Det finnes et tonn med tråder under bryllupsforumet, så du kan sjekke der. Men hovedregelen er at man kan bruke så og si hva som helst (fint), men ikke hvitt.
Kirby Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Jeg personlig ville brukt noe som denne eller denne Ikke noe kortere eller mer utringet enn dette, iallefall. Farger spiller ingen rolle, så lenge det ikke er rød, hvit eller svart.
andemor Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Det avhenger jo av hvilken dresskode brudeparet har valgt. Hvis dresskoden er smoking/svart dress, bør vel kjolen være lang og litt "anstendig". Personlig ville jeg ikke hengt meg opp i det om noen kom i en knelang kjole heller, men det er min mening. Egentlig synes jeg det er verre med helsvart i bryllup. Jeg så ei som hadde det en gang, og det så ut som ho var kledd til begravelse.
Gjest AnneShirley Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Egentlig synes jeg det er verre med helsvart i bryllup. Jeg så ei som hadde det en gang, og det så ut som ho var kledd til begravelse. Det spørs jo hvordan kjolen ser ut ellers. Det var en dame antrukket i helsvart i det forrige bryllupet jeg var i, og hun så ut som hun skulle på ball, ikke i begravelse
andemor Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 Det spørs jo hvordan kjolen ser ut ellers. Det var en dame antrukket i helsvart i det forrige bryllupet jeg var i, og hun så ut som hun skulle på ball, ikke i begravelse Ja, jeg kan jo være enig i at det avhenger av hvordan kjolen er ellers. Tror vel generelt at man bør være litt oppmerksom på helsvart til bryllup likevel.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #8 Skrevet 23. april 2010 Ja, jeg kan jo være enig i at det avhenger av hvordan kjolen er ellers. Tror vel generelt at man bør være litt oppmerksom på helsvart til bryllup likevel. Hvorfor det? Svart er ikke nødvendigvis begravelsesfarge, og kan være kjempe lekkert i et bryllup. Det er forresten ikke lenge siden jeg var i et bryllup hvor forloveren til bruden (ja, tenk!) hadde svart kjole og svarte sko. Det var absolutt ikke begravelsesaktig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #9 Skrevet 23. april 2010 Jeg ville ha satset på å finne meg en kjole som dekker knærne, og som ikke er hvit, svart eller rød. Noen syns sånne kleskoder er gammeldagse, mens andre syns det er en selvfølge at man kler seg etter disse føringene. Derfor er det uansett greit å holde seg innenfor, så har du en fin kjole som du kan bruke i alle bryllup. Freshe farger kjempefint det. De aller dypeste utringninge er det reit å styre unna, og husk på at det er litt "fy" med bare skuldre i kirken, så et sjal eller en liten jakke i kirken er greit å ta med. Er jo praktisk uansett det da. Lykke til
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 Hvorfor det? Fordi man i et bryllup skal kle seg i noe som oppfattes som anstendig for alle gjestene, også gamle tanter og bestemødre. Skjønner ikke at det er så himla vanskelig å unngå svart, det finnes sååååå mange andre fine farger å velge mellom, men man insiterer av en eller annen grunn på å fremstå som uvitende. Jaja.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 (endret) Fordi man i et bryllup skal kle seg i noe som oppfattes som anstendig for alle gjestene, også gamle tanter og bestemødre. Skjønner ikke at det er så himla vanskelig å unngå svart, det finnes sååååå mange andre fine farger å velge mellom, men man insiterer av en eller annen grunn på å fremstå som uvitende. Jaja. Uvitende? Vel, i gamle dager så var det slik at man faktisk giftet seg i sort, og hvit kjole er noe som ble innført i nyere tid. Rødt, sort og hvitt er tradisjonelt farger man ikke skal bruke pga at sort har blitt sett på som en begravelsesfarge, hvitt fordi det er fargen bruden bruker og rødt fordi det symboliserer at man har hatt seg med brudgommen. Dette med å ikke bruke rødt og sort er faktisk på vei ut av tradisjonsbildet, og noe de aller færreste faktisk har hørt om. Det er faktisk noe som i stor grad kun eksisterer her på KG. Og selv om det finnes "såååå mange andre fine farger", så betyr ikke det at alle er interessert i å bruke haugevis med penger på en kjole i en "sååå fin" farge dersom de ikke har behov for det. Ikke alle er i bryllup titt og ofte, og da er det greit å kjøpe noe man kan bruke i andre anledninger også. Da er "den lille sorte" et godt kjøp. Endret 23. april 2010 av SmallTalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå