Gjest TS Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Jeg er sammen med en svensk mann som har to barn fra før og har vært gift i sverige. Her om dagen rydder jeg inni ett skap og der ser jeg at han er skyldig nesten 200.000 til kronofogmyndighetene, pluss at det står at han har vært gift med en annen dame også som han ikke fortalt meg om. Hvordan takler jeg dette?
Pokahonta Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Du tar på deg skoa og løper. Jupp, noen gode slitesterke sko som gjør at du ikke trenger å snu!
Glitnir Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Du tar på deg skoa og løper. Jupp, noen gode slitesterke sko som gjør at du ikke trenger å snu!
I Grosny Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Jeg tror han får vondt inni seg når han tenker på den kronofogdsaken. Han har sine spøkelser i skapet, og har rett og slett ikke fått seg til å dra de fram ennå. Det kan tenkes at han utsetter og utsetter mye som er ubehagelig. Han er kanskje litt flau over det han ikke har klart å håndtere, og har kanskje tenkt at det får han ta når forholdet med deg blir modent nok, og han blir trygg nok.
Havbris Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Jeg tror han får vondt inni seg når han tenker på den kronofogdsaken. Han har sine spøkelser i skapet, og har rett og slett ikke fått seg til å dra de fram ennå. Det kan tenkes at han utsetter og utsetter mye som er ubehagelig. Han er kanskje litt flau over det han ikke har klart å håndtere, og har kanskje tenkt at det får han ta når forholdet med deg blir modent nok, og han blir trygg nok. Jeg tror også, som I Grosny, at dette kan være en mulig måte å forstå dette på. Det finnes deler av et menneskes historie som man kan være svært lite stolt over, fortrenger og ihvertfall ikke har lyst til å servere en kjæreste sånn helt i første omgang. Jeg synes du skal gi ham en mulighet til å slippe dette skjellettet ut av skapet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Det kan jo hende at han ikke har tenkt på det. Jeg har vært gift for lenge siden, og det varte så kort, og betyr så lte for meg i dag at det hender jeg glemmer det selv. Folk snakker om ekteskap og skilsmisser, også kommer jeg plutselig på at "ja, jeg har jo vært gift jeg også" for det er ikke noe jeg tenker på i dagliglivet. Jeg hadde bekymra meg mer for de pengene han skylder, men det også kommer jo an på hva slags forhold dere har. Bor dere sammen og har fellesøkonomi synes jeg du bør ta det opp med han, og finne ut om dette er ett aktivt krav, og om han betaler ned på det osv. Hvis dere ikke har noe felles økonomi synes jeg strengt tatt ikke han har den store opplysningsplikten heller, så lenge han har kontroll på det.
Gjest TS Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Det kan jo hende at han ikke har tenkt på det. Jeg har vært gift for lenge siden, og det varte så kort, og betyr så lte for meg i dag at det hender jeg glemmer det selv. Folk snakker om ekteskap og skilsmisser, også kommer jeg plutselig på at "ja, jeg har jo vært gift jeg også" for det er ikke noe jeg tenker på i dagliglivet. Jeg hadde bekymra meg mer for de pengene han skylder, men det også kommer jo an på hva slags forhold dere har. Bor dere sammen og har fellesøkonomi synes jeg du bør ta det opp med han, og finne ut om dette er ett aktivt krav, og om han betaler ned på det osv. Hvis dere ikke har noe felles økonomi synes jeg strengt tatt ikke han har den store opplysningsplikten heller, så lenge han har kontroll på det. Vi har värt sammen i tre år. Jeg tenker at han har hatt nok av tid til å fortelle om det andre ekteskapet. Litt rart fordi når han var gift med nr 2 så var han sammen med sin samboer som han har ett barn med. Ang hans skyldighet så betaler han ikke ned på det. Han fortalte meg at han var skyldig kun 14.000 kroner hos kronofogden for 1.5 år siden.Det rare er at han har hatt mulighet til å betale det ut, da han arvet 500.000. De pengene har han satt på bok, mens hans skyldighet til sverige bare vokser og vokser for hver måned
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Hvordan takler jeg dette? Hvordan takler du det?
Gjest Mahareth Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Jeg skjønte ikke dette her. Han har to barn, to ekskoner og en ekssamboer? Han var gift med den ene mens han bodde sammen med moren til hans barn, og har ikke fortalt det om denne ekskonen? Ja, han har hatt lang tid på seg til å fortelle deg om denne ekskonen. Men det har nok blitt vanskeligere med tiden også. Det som ikke kommer frem i begynnelsen sitter langt inne. Og nå har det gått så lang tid at det er flaut å innrømme at man ikke har fått seg til å si noe. En ond sirkel rett og slett. Han betaler ikke de pengene han er skyldig? Hvorfor ikke da? Hvis han mener at dette er penger om han ikke skal betale av en eller annen grunn burde han heller gjøre noe aktivt med det. Hvis det ikke er mer enn 14.000 pluss halvannet år med renter så burde han jo ha råd til å betale.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Hvis det ikke er mer enn 14.000 pluss halvannet år med renter så burde han jo ha råd til å betale. Han skylder nærmere 200 000kr. Han har sagt til ts at det bare er 14 000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå