Gå til innhold

Han har bare fortalt deler av sannheten

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi er ett par i trettiårene. For en måned tid tilbake skulle han gå ifra meg til fordel for en annen kvinne. Han fortalte at han bare hadde kjent henne i 2 uker, og trodde at dette var den rette damen. Vi klarer på en eller annen måte å lappe ting i sammen igjen, og bestemmer oss for å gi forholdet en ny sjanse.

SÅ...ryker pcen min, og for å få over all info fra harddisken, så får jeg låne en ekstern harddisk av hans bror. Der ligger det en masse bilder av han og denne damen, på restaurant, på turer, på fest. Det ser ut som om de riktig har kost seg sammen. På den tiden var jeg på jobbreise i ca 3 måneder. Dette holder på å plage livet av meg. Det er til og med bildet av henne i vår leilighet. Det jeg vil vite er om de har vært sammen i de 3 månedene jeg har vært bortreist. Han påstår at de ikke har gjort noe intimt, men bildene viser kyssing på kinnet.

Jeg får aldri sannheten fra han, men jeg vet hvor denne damen jobber, og vurderer nå å ta en prat med henne. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at det første du bør spørre deg selv om er: Skal jeg gi dette en ny sjanse, uansett hva som skulle ha skjedd før i tiden ?

Dersom svaret er ja ? La det ligge, til ting i allefall har roet seg og dere har det bra. Dersom du nå skulle begynne å styre med dette, tror jeg at sjansene for at dere går i "dass" er store. Han blir lei "maset" ditt, og du blir forbanna fordi han sier du maser når du faktisk føler du har rett på å vite dette osv osv osv også har du det gående.

Om du ser henne i din leilighet, og du har vært borte, så tror jeg nok du kan være sikker på at mer har hendt ja og at han juger ! MEN det du må spørre deg om er, forandrer dette på noe for din del ? Dersom han ja har jugd og vært med henne, hatt sex i deres hjem, i deres seng osv. Kan du i hjertet ditt finne sted å tilgi han ? Dersom nei, ta det opp. Dersom ja og du vil gi han og dere en sjanse, ikke si noe...iallefall ikke på en good stund !

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Uff.. det hørtes vanskelig ut. Veldig lett å si at jeg aldri hadde tatt han tilbake, men det blir vel noe annet når man er i situasjonen. Merker at jeg hadde vært veldig fristet til å ta kontakt med hun damen, men når man tenker over det så vil du kanskje ikke oppnå så mye? For alt du vet er hun forelsket i samboeren din, og vil kanskje ikke si hele sannheten. Og når kjæresten din finner ut at du har tatt kontakt med henne, så vil det sikkert ikke gjøre saken så mye bedre. Men må jo si at det høres ut som han ikke har fortalt hele sannheten. Det provoserer meg veldig når du sier at det er bilder av han og henne i leiligheten deres. Har du fortalt han at du har funnet bildene?

Skrevet

Uff.. det hørtes vanskelig ut. Veldig lett å si at jeg aldri hadde tatt han tilbake, men det blir vel noe annet når man er i situasjonen. Merker at jeg hadde vært veldig fristet til å ta kontakt med hun damen, men når man tenker over det så vil du kanskje ikke oppnå så mye? For alt du vet er hun forelsket i samboeren din, og vil kanskje ikke si hele sannheten. Og når kjæresten din finner ut at du har tatt kontakt med henne, så vil det sikkert ikke gjøre saken så mye bedre. Men må jo si at det høres ut som han ikke har fortalt hele sannheten. Det provoserer meg veldig når du sier at det er bilder av han og henne i leiligheten deres. Har du fortalt han at du har funnet bildene?

Denne damen er forbannet tror jeg. Fordi hun ringte på vår hjemmetelefon etter at han ringte til henne og sa ta han ikke kunne flytte inn til henne likevel, men skulle være hos meg.

Skrevet

Nei jeg har valgt å ikke si noe enda. Jeg vurderer å snakke med den damen først.

Skrevet

Tror jeg ville ha gått rundt å plaget meg selv med tanker om hva hun ville sagt og ikke sagt, om jeg ikke tok kontakt egentlig. Så på spørsmålet på hva du ville gjort: så ville jeg nok ha tatt kontakt med henne. Men ville vel vært litt lur i forhold til hvordan jeg hadde lagt fram saken, og for all del ikke vært sint på henne eller latt henne merke at du er sjalu på henne. Hvis du tar kontakt kan du banne på at hun sier i fra til kjæresten din, så du må ta stilling til om du ønsker at han får høre det fra henne og at de snakker sammen om deg.

Jeg er kanskje ikke den rette til å komme med gode råd, fordi jeg hadde følt meg altfor krenket til å fortsette å være sammen med fyren når han faktisk har klart å hatt et forhold til en jente (og det i din egen leilighet). :kjefte:

Føler med deg hvertfall! :klemmer:

Skrevet

Vanligvis så ville jeg sagt at du burde snakke med damen, men i dette tilfellet er jeg litt usikker. Hun vil jo tydeligvis ha han, så hun sier og gjør nok alt hun kan for å ødelegge for dere. Samtidig kan du ihvertfall være helt sikker på at hun ikke kommer til å holde tilbake noe, nettopp på grunn av dette. Sånn sett får du vite alt du vil, men hun kan nok komme til å legge på litt også.

Hvis du absolutt VIL vite, bør du kanskje snakke med henne. Legg det frem sånn at du er interessert i å vite hva som har skjedd, slik at du skal kunne vurdere hva du vil gjøre videre med deres forhold. Gi beskjed om at løse påstander er du ikke interessert i, fordi dette blir bare hennes påstand mot hans, som sier ingenting har skjedd. Det må være påstander hun kan "bevise". F.eks. bilder, SMS'er der han sier noe som ikke passer med det han har forklart (takk for en herlig natt f.eks.) beskrivelser som hun bare kan vite dersom hun faktisk snakker sant. (Som f.eks. tapeten på soverrommet deres osv.) Også datoer og ting de har gjort, steder de har vært, som kan bevitnes av andre f.eks.

Men husk; dette er detaljer som kommer til å være vonde å høre, så gjør det kun hvis du er innstilt på det. Hvis ikke foreslår jeg det rådet som Hvitt ønske kom med.

Personlig så har jeg opplevd dette selv. Jeg vet at vi reagerer ulikt på slike situasjoner, men for meg var det helt avgjørende å finne ut hvor omfattende forholdet deres hadde vært. Han trakk jo bort en hel del, så klart, det skjønte jeg jo selv. Menn er ganske like der, tror jeg. Så jeg valgte å snakke med damen, som fortsatt ville ha han. Så hun fortalte ALT, (og kunne også bevise en del) som var mye mer omfattende enn han hadde sagt. Når jeg fikk hele sannheten på bordet, og han kunne innrømme mesteparten av det hun sa, så hadde jeg noe å forholde meg til, og valgte å gå videre med ham, SELV om det var mye "verre" enn jeg først fikk inntrykk av. Om jeg ikke hadde fått vite alt, men følt det var noe mer, så tror jeg ikke jeg kunne gått videre. Da ville jeg alltid lurt på hva jeg ikke visste. Det er nesten verre enn det som faktisk skjedde, tror jeg.

Så hvis du ønsker denne mannen, og ønsker visshet og tåler detaljer, så foreslår jeg dette.

Hvis du ikke ønsker å være sammen med ham hvis det har skjedd mer enn han sier, så tror jeg du kan forlate ham med en gang. Det har definitivt skjedd mer enn han sier! Og uansett vil du alltid lure på det. Men jeg hadde uansett pint ham litt, før jeg evt. hev han på dør. Og ikke minst henne også;)

Betingelsen for å fortsette må uansett være at han HELT KLART velger å være hos deg fordi han vil, ikke fordi det er enklest, mest praktisk eller fordi han er redd for å såre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...