Gå til innhold

Quinny Freestyle 3XL,

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe denne vogna for i første omgang ha som vogn til å feste bilsetet på og etterhvert bruke som sportsvogn.

Noen som har noen erfaring med Quinny Freestyle 3XL? På godt og vondt?

Vet at denne vogna blir relativt stor også sammenslått, men jeg tenker at den kanskje er litt mer solid enn andre "små triller" til ca. samme pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderte det samme, men valgte å ikke gå for den men heller MaxiCosi Mura 4 pga

- andre vogner kan man også feste bilstolen på (maxicosi cabriofix), både den jeg har og vogner fra andre fabrikker har adaptere til denne bilstolen

- Vognen har litt rykte på seg for å velte litt for lett

- Bagen man kan kjøpe til er veldig liten, og ikke alle babyer kan bruke den frem til 6 mnd. Da må man over på sportsdel litt vel tidlig.

Jeg digget at det var svingbart forhjul, og at vognen var dyp og derfor lun i vinterlandet Norge. Quinny lages av MaxiCosi, og de har lang erfaring med svingbare hjulstell, andre fabrikker har en del barnesykdommer på sine.. MaxiCosi Mura 4 som jeg valgte, har 4 hjul hvorav de to forreste er svingbare - så veldig lett og god å trille, men er ingen veltepetter. Baggen er lengre, jeg byttet til sportsdel da min baby var 6 mnd pga han ble så nysgjerrig og ville opp og se, kunne brukt baggen lengre. Og sist, den vogna jeg har er det bare å klikke bilstolen på :)

Skrevet

Vi har også maxi cosi mura 4 og er kjempefornøyd. Vi fikk en stor gutt men vi brukte bagen til han var ca 7 mnd, da ville han ikke ligge lenger, han dro seg opp, så da gikk vi over til sportsvogndelen. Hele vognen er veldig grei, det er bare til å klikke av og på bagen, sportsvogndelen og bilstolen. I tillegg er den stabil men uten å være særlig stor. Har tatt mye buss med vognen og da er det genialt med de svingbare forhjulene, samtidig har jeg ikke hatt noen problemer med å komme meg frem i snøværet, da bare låste jeg forhjulene og kom meg frem over alt.

Vi fikk en brukt quinny av familie, tenkte vi skulle ha den som ekstravogn. Men den ble fort lagt ut for salg på finn. Jeg synes den var veldig ustødig, har en nygjerrig gutt som gjerne vil opp å se, så vognen holdt faktisk på å velte et par ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...