Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Sjekket nettbanken nettopp, og der var det ca 800 kr mer enn det skulle være. Har full kontroll på økonomien og vet alltid hvor mye penger jeg har igjen. Handlet mat for kr 780 i går, og dette står ingen steder på kontoutskrift/ siste transaksjoner. Dette har jeg aldri opplevd før. Det pleier alltid å bli trukket med en gang, eller stå oppført som "reservert transaksjon" Hva kan ha skjedd her?
Glitnir Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Dersom du har kvittering på at det er betalt med kort, dukker nok trekket opp - det kan jo være forsinkelser i systemet. Fikk du ikke kortkvittering, kan det vel i teorien ha skjedd at betalingen ikke gikk igjennom, men da ville vel butikken fått dette opp i sitt system, slik at ditt kjøp ble stående igjen som ubetalt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Fikk ikke kvittering i butikken heller.. før kom jo kvitteringen ut automatisk, men nå må de ansatte i butikken spørre kunden for hver gang om de vil ha kvitteringen. Jeg takker alltid ja, men når de ansatte glemmer å spørre så får jeg den jo ikke. Tenker ikke alltid på å spørre selv heller, siden det faktisk er de ansatte i butikken sitt ansvar å levere kvittering sammen med varene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Og hva skjer dersom jeg bruker disse pengene?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Det er ikke uvanlig at både reservasjon og bokføring kommer inn en stund etter kjøpet er gjort. Har du brukt pengene i mellomtiden blir kontoen overtrukket. Stort sett skjer det ved Visa transaksjoner, ikke så ofte ved varekjøp/bankaxept, men det kan forekomme ved begge typene. Hvis du vet at du har handlet for beløpet så kommer nok reservasjonen etterhvert, så like greit å la tilsvarende sum stå igjen på konto slik at den ikke går i minus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå