Gå til innhold

Tips ang stuerenhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten valp. Blanding av Jack Russel og Chiahuahua. Han er nå 5 mnd.

Vi sliter litt med å få han 100 % stueren. Han tom tisser i buret sitt om natten. Jeg tar han ut to ganger i løpet av natten ENDA, men virker ikke som om noe går inn hos han (ang dette)

Har hatt hunder før og aldri hatt noe som helst problemer på dette området.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En del småhunder kan bruke ganske lang tid på å bli stuerene og er ikke 100% før de nærmer seg året. Tissing tre ganger eller mer pr. natt høres imidlertid mye ut når han er fem måneder gammel og får meg til å lure litt på om han kan ha en urinveisinnfeksjon eller noe annet fysisk som feiler ham?

Skrevet

Har han fast tilgang til vann hele natten?

Skrevet

Tror jeg skal ta en tur til veterinæren å sjekke. Da må jeg ha med urin i kopp?? Urinen hans ka lukte veldig veldig surt. Er det ett tegn?

Nei, han har ikke tilgang på vann hele natten.

Skrevet

Tror jeg skal ta en tur til veterinæren å sjekke. Da må jeg ha med urin i kopp?? Urinen hans ka lukte veldig veldig surt. Er det ett tegn?

Nei, han har ikke tilgang på vann hele natten.

surt som i sterkt? da kan urinen være veldig konsentrert og kan være tegn på at vovven ikke drikker nok.

Ta valpen til vetrinær du og få sjekket ut om det kan være nyrer,urinveisinfeksjon eller annet som er grunnen.Mindre raser blir tregere renslige,2 gang pr natt er ok når en er 5mnd.Da er den fortsatt valp

ang bur...Fysj men det er en annen debatt. :sjenert:

Skrevet

surt som i sterkt? da kan urinen være veldig konsentrert og kan være tegn på at vovven ikke drikker nok.

Ta valpen til vetrinær du og få sjekket ut om det kan være nyrer,urinveisinfeksjon eller annet som er grunnen.Mindre raser blir tregere renslige,2 gang pr natt er ok når en er 5mnd.Da er den fortsatt valp

ang bur...Fysj men det er en annen debatt. :sjenert:

Hehe.., grunnen til bur er nettopp dette. Har stått opp midt på natten for å skifte sengetøy noen ganger og det orker jeg ikke. Så fort han er stueren.., skal han få en nydelig seng med saueskinn og baby dyne. (så vet du det :))

Han drikker endel.., men kanskje ikke nok alikevel :(

Min forrige hund ble fort stueren og alt gikk smooth. Vet man ikke skal sammenligne, men blir jo fort sånn.

Skrevet

forstår at du blir frustrert ,men du har fortsatt en valp i hus.Noen er super raske ,og her legger jeg til at min var ren som 9ukers valp :fnise:

sån bare for å være ekkel..Mens andre er treige som sirup

I alle fall,ut etter hvert måltid,hver gang den drikker,har lekt osv osv osv. og ta en natt til helga og IKKE vekk valpen/gå ut med den.Se hva som skjer.

Vetrinær besøk er kansje også et must

Skrevet

Dette kan jo også ha blitt en vane for ham. Bur=her kan jeg tisse. Ligger han i buret på dagtid uten å tisse i det?

Jeg ville kjøpt hundesenga først som sist, jeg. Kanskje er det bare det som skal til?

Skrevet

Han er med meg på jobb på dagtid og det er sjeldent det skjer noe i det buret (med åpent tak altså) i bilen.

Problemet vårt er jo at vi er myyye ute. Har hage med kattedør som han har full tilgang til til enhver tid. Men han kan være ute i flere timer og komme inn å tisse.

Vi har vært veldig på det at vi tar han ut etter soving, leking, herjin, spising osv. Derfor ble jeg litt rådvill da han plutselig begynte å tisse her og der uten å si fra (for innimellom så sier han ifra, så da har han jo skjønt litt.

Men jeg gikk uansett til dyrlegen og han hadde urinveisinfeksjon. Antibiotika i 10 dager. Så får håpe at ting ordner seg da.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke bra at det viste seg at han har en urinveisinfeksjon, men det er jo greit å finne årsaken til problemet da!

En annen ting som kan føre til at valper plutselig begynner å gå inn igjen for å tisse er at en eller flere andre voksne hunder har gjort fra seg der valpen pleier å gjøre det.

Håper det løser seg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...