Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en ting jeg har lurt på lenge. Ihvertfall siden jeg fikk linser. Hvordan gjør de med lange negler det med linsene, altså setter dem inn og tar ut? Jeg klarer selv ikke å ha altfor lange negler. Er det en spesiell teknikk de har, eller har alle månedslinser og klipper neglene en gang i mnd.?

Kanskje et merkelig spørsmål, men mottar gjerne svar fra kvinner med lange negler og linser.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bøyer fingrene så neglene ikke kommer i veien, eller klemmer på øyelokket slik at linsen "popper" ut.

Skrevet

Nok en grunn til at jeg ikke har lange negler :) Jeg sliter med en gang neglene blir et par mm hvite... :)

Skrevet

Jeg bruker pekefinger og langfinger når jeg tar ut, så neglene er ikke i nærheten av øynene. Vet at enkelte bruker tommel og pekefinger, og da kan det bli problematisk med lange negler.

Skrevet

Jeg har ganske lange negler, men det er ingen problem å ta inn/ut. Jeg lirker dem litt løs først med fingeren ved å dra linsa litt ned, også tar jeg dem ut med pekefinger-tommel. Klarer ikke å ta den rett ut med fingrene uten å ha løsnet litt på den, syns mine sitter så godt :)

Skrevet

Jeg bruker den samme metoden som Anonym Bruker

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg pleier å legge pekefingeren på linsa og så se til siden. Linsa henger halvveis igjen på fingertuppen, og den er lett å plukke ut med pekefinger og tommel. Har ikke spesielt lange negler, og hadde jeg hatt det hadde jeg brukt langfinger og pekefinger.

Skrevet

Jeg har lange negler og tar av og på linser hver dag. Bruker tommel og pekefinger, bøyer de litt bakover, linsa kommer litt lenger inn på fingrene (kun pekefingeren når linsa skal på). Synes uansett jeg har bedre styring på linsa når jeg ikke bruker den ytterste snippen av fingertuppen. Gjør dere uten negler det?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger bare tuppen av pekefinger eller langfinger på linsa og trekker den litt til siden, så detter den ut av seg selv. Siden jeg bruker dagslinser gjør det ikke noe om den blir ødelagt. Når jeg setter linsene på har jeg dem også på fingertuppen, og de legger seg på plass på øyet av seg selv, bare kanten kommer borti, så jeg er aldri nær med neglene. Har måttet gjøre det slik, siden neglene mine er veldig spisse og vokser for fort til at jeg klarer å holde dem korte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...