Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen vet litt om Apetitt, for til hund.

Jeg har en golden, og begynt å gi han dette foret. Har brukt dette nå i 14 dager, det virker som han legger på seg.

Nå er det ikke snakk om at han får for utenom, han får kun Apetitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken versjon av Apetitt gir du? Mengde er jo også avgjørende. Jeg forsøkte Apetitt en gang for å spe på kjøttet jeg forer, men det ble ganske mye og løs avføring, så jeg konkluderte med at mine ikke utnyttet næringen i foret så bra.

Skrevet

Hunden min likte ikke Apetitt. Og han er ikke pirkete til vanlig.

Han ble også litt ugrei i magen av det. Litt rart egentlig, siden han vanligvis tåler alt mulig av mat.

Men dette gjelder min hund, da. Hunder er jo forskjellige de også. Kanskje andre har bedre erfaringer med dette foret enn meg.

Skrevet

Mine meninger om billig tørrfôr skal jeg holde for meg selv, men hvis han legger på seg, så får han for mye næring i forhold til det han forbrenner. Mengden som er oppgitt på fôrsekken er alltid veilendende kan variere ganske mye fra hund til hund, men det er oftere for mye enn for lite.

Skrevet

Jeg bruker den røde sekken.

Nå har jeg kasta sekken så husker ikke hva som sto på den.

Men mente den sekken var i forhold til den mosjon min hund får.

Avføringen hans har blitt mer "grønn" det er det eneste forandringen.

Vi prøvde oss forsiktig frem, siden vofsen har så lett for å få diare. Men denne overgangen gikk bra.

Han elsker dette foret :)

Slik det ser ut nå, så kommer vi til å gå tilbake til ProPlan.

Jeg har veid han nå, og han har lagt på seg 1 kg, og skal det fortsette slik blir det ikke bra.

Skrevet
Men mente den sekken var i forhold til den mosjon min hund får.

Det er sikkert riktig, men det jeg mener er at to i utgangspunktet like hunder som får det samme fôret kan ha behov for forskjellige mengder mat. Den ene trenger mer enn det som er oppgitt og den andre mindre. Som regel er det imidlertid slik at produsenten "tar i litt" for å være på den sikre siden og følger man doseringen slavisk kan man risikere en overvektig hund.

Skrevet

Min erfaring er at doseringen på sekken er for lav. At de fleste går ned i vekt, og må ha mer tørrfor. Men det er sikkert noen hunder som trenger mindre også da.

Man må nok bare se an sin egen hund. Blir den tynn får den mer, blir den tykk får den mindre. Eller mer mosjon.

Skrevet

Vofsen min går ikke ned i vekt etter at jeg begynte med Apetitt.

Skal kjøpe et annet merke hos kennelen jeg bruker.

Det tåler han, og har en god virkning på magen hans.

Apetitt er alt for feit for min hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...