idi Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Hei. Jeg er ei jente på 23 år har samboer og ett barn! De vennene vi har er delt opp i to grupper, de på min alder og de på samboeren min sin alder! De som er på min alder synes det er kult og drekke og feste gjerne 3-4 dager i uka! Det er også fler av dem som har barn, men kanskje ikke passer til å ha det.... når jeg møter dem når de er edru, er det kun snakk om hvor tøfft det er å drekke.... De på hans alder er så og si nesten like, bare at de driver med dop i tillegg! Noe vi ikke er så innteresert å rote oss borti!!! Vi bor i en liten by og har prøvd flere "gjenger" men det er nesten dop og umodenhet over alt!!! Jeg ønsker meg ei god vennide igjen! Det er MANGE år siden jeg har hatt en god venninde!!! Bare bli kjent med noen man kan ha en middag med og ta noen få øl, kose seg med litt vin kanskje uten at det blir full fest ut av det! Jeg er litt sjenert og er ikke så fram på som de fleste andre! Er liksom ikke bare til å si : Hei jeg heter Ida, skal vi være venner? Som man gjorde som barn.... Jeg møter jo nye mennesker på fester og sånt, men når man blir edru igjen blir det bare litt rart..... Uff jeg vet ikke jeg... ER DET NOEN SOM HAR NO TIPS OM HVORDAN VI KAN FORNYE VENNEKRETSEN??? Hilsen usikker og sjenert.
Gjest AnneShirley Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Jeg er også ute etter å bli kjent med nye folk. Til forskjell fra deg er jeg eldre (31) og kjenner få på stedet vi bor (flyttet hit for relativt kort tid siden). Mine tips til deg er: - tenk lite på det med alder. Selv "oldiser" som meg kan være potensielle venner. - forsøk andre areanaer enn fest for å bli kjent med nye (via barnet, via jobb, via fritidsinteresser osv)
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Har du en hobby eller interesse? Eller noe du har lyst til å lære deg? Det beste er å finne likesinnede i forbindelse med hoby/interesse. Via kurs eller forening og slikt. F.eks om du strikker (bare tar noe helt ut av det blå her) så finnes det helt sikkert en gruppe med strikkere i nærheten av deg - kanskje en strikkekafe? Heng deg med på dette.
idi Skrevet 20. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2010 Har liksom ikke tid til så mye.... Har noen dager jeg er sammen med en barsels gruppe, men det er egentlig ingen av oss som er noe sammen ellers... Jeg har prøvd å få kontakt med meg gamle venninder og ber dem på cafe, kino, middag osv, men det har bare vært bom hver gang! De er jo som regel i miden av 10åra og snakker KUN om fest og drekking.... Har også noen litt mer voksene bekjente(i 30åra), som er veldig ålreite, men de har jo sin "vennegjeng" som det er vanskelig og komme inn i...
Gjest AnneShirley Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Har også noen litt mer voksene bekjente(i 30åra), som er veldig ålreite, men de har jo sin "vennegjeng" som det er vanskelig og komme inn i... Det er alltid problemet, synes jeg. At folk virker til å "ha sin gjeng" og ikke er interessert i å bli kjent med nye. Men det finnes jo alltid noen andre som også vil bli kjent med nye -tror og håper jeg. Det ser man jo f.eks her på KG Jeg håper som kjent på å bli kjent med mennesker her jeg bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå