Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble kjent med en hyggelig jente for 5 månder siden, jeg ble forelsket i henne og vi hadde sex. Men så plutselig ville hun ha pause fra forrholdet (vi hadde vært sammen i 3 uker) og jeg ga henne en pause. Men nå river det meg opp, hun sender blandene signler. Enne stunden sier hun at hun elsker meg andre stunden sier hun at hun ikke er klar for å ha et forhold igjen. Det kan også sies at det var veldig lite snakk mellom oss og jeg har ikke møtt henne på 2 månder nå.

Så igår sendte jeg henne en meldning der jeg spurte om hun hadde følelser for meg, jeg ville kun ha ja eller nei, ikke noe begrunning. Kan også si at jeg skrev at jeg ikke ville ha noe mer kontakt med henne og om vi kunne bare glemme hverandre.

Jeg fikk tilbake en meldning der hun sa at hun har likt meg veldig godt men private ting i livet hennes stoppet henne og hun kunne ikke være i et forhold. Hun ville gjerne være venn med meg og hun skrev at vi får se hvordan det går i fremtidem med oss, kanskje det kan bli oss to.

Nå lurer jeg på om jeg i det heletatt skal gidde å svare på meldningen og kun bare glemme henne eller fortsatt være venn med henne. Jeg elsker hun og vil at jeg skal være gutten hennes og ingen andre sin, vil ikke inngå et venneforhold eller sexforhold med henne men være kjæresten hennes. Men i den situasjonen vi begge er i nå, blandene følelser så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er så jævla følsom! :(

Ble litt rottete, men takk for de som svarer.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har hun sagt noe om hvorfor hun ikke er klar for et forhold?

Nå vet jeg ikke hvordan hun er, men jeg tenker at hvis noen sier at de ikke er klar for et forhold, kan det bety at personen ikke har sterke nok følelser. Det kan være en idè å snakke ordentlig ut med henne, for å høre hvor du står. Gi klar beskjed om at du ikke ønsker å vente i evighet i tilfelle hun bestemmer seg for at hun vil være med deg. Er hun ikke sikker på følelsene sine, men ønsker å ha deg som "reserve", bør du holde deg unna henne.

Prøv å treffe andre jenter, vis at du er ettertraktet og at du ikke akter å være noen reserveløsning. Hvem vet, kanskje du treffer en annen jente som du faller for i prosessen? ;)

Skrevet (endret)

Nei, hun har ikke sagt hvorfor hun ikke er klar. Eneste hun sa var at hun hadde "private" problemer som hun måtte ordne i før hun inngikk i et forhold.

Jeg har også prøvd å glemme henne og være ute med jenter, men får liksom ikke sånn forelskelse følelse når jeg er ute med jenter, eneste jeg tenker på er hun. "Skulle ønske hun var her osv" og det dumme er at hvergang jeg prøver å glemme henne så dukker hun ofte opp etter noen uker og "hvorfor har du ikke vært på msn/hvorfor har du ikke svart på alle meldningene?" og ting som det.

Men nå har jeg gidd klar beskjed om at jeg IKKE vil ha noe mer med hun å gjøre og at det var utrolig dumt at hun "lurte" meg for å inngå et forhold.

Men nå vet jeg ikke om dette var den riktige besluttningen, jeg savner hun så sykt.

Det andre jeg ikke skjønner er at jeg har en slik "skyld" følelse etter jeg brøt kontakten, nå tenker jeg hele tiden på.. "Tenk hvis hun hadde funnet en ny en", "tenk om hun puller noen nå", "tenk om hun ikke likte meg i det heletatt". Akkurat som jeg er den store stygge ulv :( Jeg burde ikke tenke slik, jeg har jævla bra selvbilde og god selvrespekt/tilit har mange folk sagt til meg, har mange venner jeg kan henge med.

Endret av Knife
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er nesten så jeg tror dette ikke kan være alvorlig ment. Dere som har svart her med råd om hvordan gutten skal forholde seg til jenta som ikke vil ha noe forhold, gutten er 15 år! Det er ikke normalt med forhold i alminnelig betydning i den alderen. Ungdomsårene er til for å modnes, eksperimentere, bli kjent med egne og andres reaksjoner i intimsfæren uten å teste alt. Det er mye nytt som skal oppleves, unge mennesker skal etterhvert bli selvstendige.

Skrevet (endret)

Joda, forsåvidt. Men hva hadde du gjort om du var på samme alder og noen såret deg? Tror ikke at du akkurat tenkte "jaja, tenåringsårene er bare for ekspermitere ikke noe mer".

Når jeg blir 20 år og ser tilbake på dette vil jeg selfølgelig få en god latter, men nå er jeg ikke 20 og blir ikke det før om noen år.

Endret av Knife
Skrevet

Det er nesten så jeg tror dette ikke kan være alvorlig ment. Dere som har svart her med råd om hvordan gutten skal forholde seg til jenta som ikke vil ha noe forhold, gutten er 15 år! Det er ikke normalt med forhold i alminnelig betydning i den alderen. Ungdomsårene er til for å modnes, eksperimentere, bli kjent med egne og andres reaksjoner i intimsfæren uten å teste alt. Det er mye nytt som skal oppleves, unge mennesker skal etterhvert bli selvstendige.

Hva så om han er 15 år? En femtenåring kan også ha sterke følelser, ja jeg vil nesten si at det kan føles enda mer intenst når man er i tenårene.

Til TS vil jeg si følgende: Hvordan reagerte jenten da du konfronterte henne? Hvis hun godtok det uten videre, og du ikke har hørt noe fra henne, så betyr det at hun ikke er interessert (nok) i deg. Du må prøve så godt du kan å glemme henne, selv om det er vondt.

Det tar gjerne litt tid, men i mellomtiden må du fokusere på andre ting; være med venner, trene eller drive med andre fritidsaktiviteter. Etter hvert vil du merke at du ikke lenger tenker like mye på henne. Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette er en del av det som skal oppleves før man blir selvstendig. Har du glemt hvordan det var å være 15?

Selv gikk jeg inn i et seriøst forhold i en alder av 13. Vi er nå 27 og 28 år, og har vært gift de siste 5 årene. Så, joda, det går. Klart forholdet vårt utviklet seg enormt fra vi var i tenårene og frem til nå, men det vi hadde på den tiden var også veldig sterkt og voksent. Så folk er forskjellige :)

Skrevet (endret)
Til TS vil jeg si følgende: Hvordan reagerte jenten da du konfronterte henne? Hvis hun godtok det uten videre, og du ikke har hørt noe fra henne, så betyr det at hun ikke er interessert (nok) i deg. Du må prøve så godt du kan å glemme henne, selv om det er vondt.

Det tar gjerne litt tid, men i mellomtiden må du fokusere på andre ting; være med venner, trene eller drive med andre fritidsaktiviteter. Etter hvert vil du merke at du ikke lenger tenker like mye på henne. Lykke til!

Liksom, jeg sa at hun oppførte seg løs noe hun var helt imot. Men det har ordnet seg nå, skrev siste meldning og har nå kuttet ut all kontakt. Har hun fortsatt på msn hvis vi finner ut av noe mer.

Endret av Knife
Skrevet

Ikke tenk så mye på hva hun gjør sånn ellers. Fokuser på deg selv i dette tilfelle. Du kan snu dette, hvis du inderlig har et ønske om det og har sterke følelser for henne.

Det beste du kan gjøre er å åpne deg selv, ikke lukke deg selv i denne fortvilelsen. Bruk denne situasjonen til din styrke og fordel. Du kan ikke kontrollere andre mennesker, men du kan være ærlig med deg selv, å vise at du faktisk elsker henne uansett hva hun viser tilbake. Er ikke det nok, så vet du at du gav alt. :skravle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...