Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg er så jævla dum! Her har jeg vandret rundt på skyer og trodd at typen min og jeg kom til å gifte oss. I dag fortalte han meg at han kunne aldri tenke seg å gifte seg med meg, endag vil han gifte seg ja, men det er veldig langt framme i tiden. For min del er det helt greit om han ikke vil gifte seg, men må ærlig innrømme at det var sårende da utelukket meg så fort. Spesielt ettersom jeg har flyttet til utlandet og lært ett nytt språk for han. Vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette, det er mulig jeg overdriver og kanskje jeg bare skal takke ham for å få meg ned på jorda igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han känner sig kanske bara inte helt mogen för den tanken? Men jag håller med om att det var lite elakt att han uteslöt dig så fort.. Men du får väl helt enkelt fråga vad han tror att ni har för framtid. Han verkar ju inte ha några problem med att säga sanningen, även om den är sårande, så du lär ju få ett ärligt svar där också. Det kan ju vara bra att veta - du vill ju inte gå miste om chansen att hitta "den rätte" när du fördriver tiden med någon som ändå inte ser någon framtid med dig, eller hur? Jag hade blivit jätteledsen om min sambo sagt något liknande till mig. :(

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvorfor alle skal gifte seg egentlig. Bare fordi det er tradisjon. De fleste forhold har større sjanse for å ryke etter giftemål, så det er jo en god grunn til å være skeptisk.

I min verden kan man ikke love noen å leve med dem til døden treffer. Det er dumt og naivt å tro at et forhold skal holde sammen på død og liv til man dør. For meg handler et forhold om å lære sammen om livet, utvikle seg sammen som mennesker. For mange skal lære sammen i 5 år, andre i 10, noen hele livet. Men man vet ikke..

Skrevet

jeg er så jævla dum! Her har jeg vandret rundt på skyer og trodd at typen min og jeg kom til å gifte oss. I dag fortalte han meg at han kunne aldri tenke seg å gifte seg med meg, endag vil han gifte seg ja, men det er veldig langt framme i tiden. For min del er det helt greit om han ikke vil gifte seg, men må ærlig innrømme at det var sårende da utelukket meg så fort. Spesielt ettersom jeg har flyttet til utlandet og lært ett nytt språk for han. Vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette, det er mulig jeg overdriver og kanskje jeg bare skal takke ham for å få meg ned på jorda igjen.

Lært nytt språk for han? Hvorfor gjør du det? Er ikke personen norsk, men en person som skal gifte seg med en jomfru og bare bruker deg for sex?

Skrevet

De fleste forhold har større sjanse for å ryke etter giftemål, så det er jo en god grunn til å være skeptisk.

Hva bygger du denne påstanden på?

TS: Hvis det er slik at kjæresten din vil gifte seg en gang i fremtiden, men ikke med deg. Ja da er det vel egentlig ikke noe å lure på lenger. Han planlegger jo helt opplagt ingen fremtid med deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han känner sig kanske bara inte helt mogen för den tanken? Men jag håller med om att det var lite elakt att han uteslöt dig så fort.. Men du får väl helt enkelt fråga vad han tror att ni har för framtid. Han verkar ju inte ha några problem med att säga sanningen, även om den är sårande, så du lär ju få ett ärligt svar där också. Det kan ju vara bra att veta - du vill ju inte gå miste om chansen att hitta "den rätte" när du fördriver tiden med någon som ändå inte ser någon framtid med dig, eller hur? Jag hade blivit jätteledsen om min sambo sagt något liknande till mig. :(

takk for svar :) Jeg får bruke dagen idag til å finne megselv igjen, og kanskje skaffe meg nok baller til å spørre han hva han egentlig tenker om framtiden :sukk:

Skrevet

De fleste forhold har større sjanse for å ryke etter giftemål, så det er jo en god grunn til å være skeptisk.

Nå er det jo slik at det er rundt 50 % sjanse for at et ekteskap ryker, mens det er mye høyere sjanse for at et samboerskap tar slutt, så jeg er heller skeptisk til påstanden din.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvorfor alle skal gifte seg egentlig. Bare fordi det er tradisjon. De fleste forhold har større sjanse for å ryke etter giftemål, så det er jo en god grunn til å være skeptisk.

I min verden kan man ikke love noen å leve med dem til døden treffer. Det er dumt og naivt å tro at et forhold skal holde sammen på død og liv til man dør. For meg handler et forhold om å lære sammen om livet, utvikle seg sammen som mennesker. For mange skal lære sammen i 5 år, andre i 10, noen hele livet. Men man vet ikke..

Trist å høre dette, i min verden er dette mulig ;) Jeg er da enig i at ekteskap ikke er så viktig, men det å elske noen så høyt at man ikke kan se for seg et liv uten, det er viktig. Om følelsen er der i 1 år, eller for alltid så er det bedre enn å være halvhjertet i et forhold. Den følelsen kan ikke sammenlignes med noe annet. Jeg vil heller være som du så fint sier naiv og dum enn

å aldri kjenne den følelsen av å virkelig elske noen og bli elsket.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lært nytt språk for han? Hvorfor gjør du det? Er ikke personen norsk, men en person som skal gifte seg med en jomfru og bare bruker deg for sex?

Hahahah, morsom du! men dette blir for dumt..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva bygger du denne påstanden på?

TS: Hvis det er slik at kjæresten din vil gifte seg en gang i fremtiden, men ikke med deg. Ja da er det vel egentlig ikke noe å lure på lenger. Han planlegger jo helt opplagt ingen fremtid med deg.

Det samme tenker jeg :sukk:

Skrevet

Hahahah, morsom du! men dette blir for dumt..

Hvorfor det? Du sier jo selv at personen ønsker å gifte seg men at det er helt uaktuelt å gifte seg med deg. Da er det jo temmelig åpenbart at han bare bruker deg for sex frem til han skal gifte seg (med en jomfru?). Du ydmyker jo deg selv.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har vært sammen, men i de to første årene av forholdet mellom meg og samboer var han også på den måten. Når vi snakket om å flytte sammen var plutselig det et stort problem og han var ikke sikker på om han ville binde seg på den måten, og det ble nesten slutt. Så når vi endelig hadde flyttet sammen, og jeg tok opp framtidsplaner fikk han helt kalde føtter og sa ved et par anledinger ganske rett ut at han ikke visste om jeg var jenta i hans liv. Og da hadde vi bodd sammen i ett år!

MEN nå er enden på visa at vi enda bor sammen, vi planlegger å kjøpe hus og få barn, og vi har det kjempefint sammen. :) Jeg tror han var en typisk (uten å generalisere altfor mye) mannfolk i det tilfellet, og fikk kjempe kalde føtter når det var snakk om alt som hadde med å binde seg. Når han ble litt vant til tanken, fikk pipa en annen lyd.

Jeg tror han lett ble tatt litt på senga når jeg tok opp emner som giftemål/flytte sammen osv. og at han trengte litt tid til å fundere på det og kjenne på tanken før han kunne kaste seg inn i kjærlighetserklæringer og å binde seg. Det er vel i bunn og grunn ganske sunt, og viser at man ikke tar lett på forholdet man er i. Dette er hvertfall min erfaring rundt dette med kalde føtter. :)

Skrevet

Jag och min sambo gjorde slut ett tag för att han fick kalla fötter. Sedan blev vi tillsammans igen och nu vet vi till och med vad våra barn ska heta, haha. :) Så det kan mycket väl vara som ovanstående säger. Men jag skulle verkligen fråga honom om jag vore du, så slipper du oroa dig och grubbla i onödan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...