Gjest Nei og nei Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg er forelsket i en gutt i klassen min (vi går begge på høyskolen i Bergen). Jeg har planer om å ære ganske åpen om det. Jeg tror han ikke ser på meg som noe annet enn en venn. Men sden jeg ikke er så god til å flørte så tenkte jeg at nå får jeg det overstått og sier det Eller? Vi kommer til å gå i klasse tre år til. Jeg skulle tro at det er 70% sikkert at han ikke vil innlede noe romantisk forhold til meg. Er dette for riscky? Er det "umulig" å gå i klasse eller ha et vennskaplig forhold etter jeg har vist hva jeg føler og blitt avvist? PS: Når jeg sier jeg skal vise hva jeg føler mener jeg ikke at jeg skal si det rett ut. Men jeg skal be ham med på kino evt noe annet date-aktig. Og tenker å si noe sånt som at jeg synes han er en veldig grei gutt som jeg synes det er moro å være med. Altså gi så mange tegn så han MÅ forstå at jeg er interessert, men ikke mer
toyses Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Gutter blir ofte litt skremt hvis noen forteller at de liker dem. Jeg ville kanskje heller bare flørtet litt ekstra, funnet på ting sammen med han og la tingene skje av seg selv. Kanskje han tar det første initiativet om noen uker?
Gjest Nei og nei Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Gutter blir ofte litt skremt hvis noen forteller at de liker dem. Jeg ville kanskje heller bare flørtet litt ekstra, funnet på ting sammen med han og la tingene skje av seg selv. Kanskje han tar det første initiativet om noen uker? Ja, det er det lureste. Men jeg blir så rar når det komer til flørting. Jeg har erfart tidligere at jeg takler bedre å be med ut osv enn å ta det gradevis (med mindre han leder). Og dette er en gutt jeg ikke vil gå glipp av bare fordi han er sjernert. Det er derfor jeg tenker å be ham med ut på noe. Med en gang jeg har vært klar på den måten tror jeg at jeg kommer til å takle alt annet bedre. Dessuten veit han da at jeg er interessert. Jeg spiller med åpne kort (til en viss grad). Og er han ikke interessert er han ikke interessert. Han har jo tross alt kjent meg i nesten to år og vi snakker godt sammen, så han burde vite litt om han liker meg eller ikke. Hvis jeg eventuelt går fram på denne måten og han avviser meg, vil det da være katastrofalt for resten av skoleåret og den vennskaplige tonen oss i mellom tror du? Jeg kommer forresten ikke til å si rett ut at jeg liker ham. De ordene blir veldig lett forbundet med et forhold. Tenkte mer å si noe som at han er grei og moro å være sammen med et tidspunkt vi har det moro. Det kan man jo si om mange.
LetThemEatCake Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Om du bara hintar om det och inte gör någon stor grej av det så är det ju lugnt. Om han inte känner samma sak så kan ju båda gå vidare och låtsas som ingenting och era 3 år på skolan skulle vara uthärdliga. Skulle du däremot skriva ett långt kärleksbrev så kan det bli jobbigt. Så dra på kino eller ät en god middag och se vart det leder.
Gjest Nei og nei Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Takk for fint svar Beroligende. Jeg har jo ikke så mye erfraing med verken å ta iniativet eller å date noen fra skolen. Kjærlighetsbrev blir det i hvert fall ikke. Haha
I Grosny Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Noen gutter forstår ikke hint. Men hvis du kysser han sultent og lenge på munnen i en veldig tett omfavnelse, så vil han muligens forstå at det er kjærlighet i lufta. Jeg syns du skal satse med en gang, så ingen snapper han foran deg på byen på fredag. På ungdommskolen fikk jeg forespørsel fra ei jente jeg ikke var interessert i. Det var jo bare hyggelig, jeg synes det var koselig med et slikt kompliment.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Ta han med deg på en kino, og gå ut på en kafe/bar etterpå hvor dere kan prate. Smil masse, le og ha det gøy (ingenting er mer sjarmerende enn en søt og smilende jente). Gi han gjerne komplimenter om at han er morsom, og at han alltid får deg til å bli glad. Videre kan du gjerne invitere ham hjem til deg, lage middag og se en film (uten at det blir kleint og for romantisk, du vil jo ikke skremme ham). Hvis dere er ute på byen og har drukket litt, dra ham med deg ut på dansegulvet og følg med på om han flørter tilbake. Når dere går fra hverandre, si at du har hatt det kjempehyggelig, og gi ham en god klem og et kyss på kinnet Lykke til!
Gjest En lytter Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Jeg surfer på internett etter gode råd angående hvordan få en gutt/ opføre seg på date. Det er så mange dumme og selvsagte svar. Eller tips som går på hvordan du burde være, men ikke kan bli. Derfor ble jeg så glad nå da jeg leste innlegget til "AnonymBruker". Supert formulert! Konkret og mulig å følge! En oppskrift jeg gleder meg til å prøve ut :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå