Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Vi har hatt en katt i 2 år, katten er 9 år gammel, men vi har ikke hatt den så lenge. Nå har det seg slik at minste jenta er blitt veldig allergisk, og vi bør altså "kvitte" oss med katten.. Jeg har hørt med venner, naboer osv om noen vil overta henne, men ingen som vil... Hva gjør jeg nå?? Synes det blir dumt å avlive en frisk katt (vet egentlig ikke om det er lov en gang).. Men vi kan jo ikke bare kaste den ut heller, da får den det jo ikke noe bra... Finnes det noe sted man kan levere katter?
HelenaR Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Hør med ditt lokallag av dyrebeskyttelsen (dooa.no), der jeg var med før pleide vi ofte hjelpe med omplassering av katter. Iallefall om katten er sterilisert og vaksinert og du betaler for/tar vare på katten til den er omplassert. Ellers kan det finnes andre organisasjoner i nærheten som hjelper deg (fod.no), du kan og prøve en "gis bort"-annonse på finn.no. Lykke til!
Chiquita Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Du har jo div omplasseringssenter for katter. Men realiteten er at det er FÅ katter som blir omplassert etter som jeg har forstått, så sjansen for avliving er stor uansett. Jo, det er lov å avlive frisker katter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå