Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hei:D Ser at det er ivrige diskusjoner angående vekttap til bikinisesong, og lurer på hva dere mener om et slikt opplegg (har nettopp inngått avtale med venninne): Matvarer off limits frem til 22. juni: - Is - Sjokolade - Godteri - Søte kjeks - Potetgull - Potetgullignende snacks (ostepop ol.) - Oreokake Lov ("kosemat" altså): - Hjemmelagde kaker, boller, vafler, ol. - Salte kjeks (Kapteins kjeks ol.) - Nøtter (peanøtter, chilinøtter, cashewnøtter, ol.) - Gelé Kaker osv er lov fordi det rett og slett er for hardt med totalforbud mot alt i 2 mnd. I tillegg serveres slikt sjeldnere. Skal også nevnes at vi bor hjemme og har foreldre som har oversikt (slanking er aldri populært). Hva mener dere om opplegget?
The Kitten Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 At det ikke kommer til å holde. Tror nok dere kommer til å lage kaker, boller o.l. oftere nå enn tidligere.
Branna Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Hva med å bare begynne å trene i stedet for å nekte seg ting, noe som bare kommer til å få dere til å få mer lyst til å være usunne? Herregud, det burde jo ikke være så vanskelig.
Aryia Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Sånne opplegg synes jeg bare blir tåpelige. Det dere evt vil gå ned i vekt frem til 22.juni, vil jo komme på like fort igjen når dere begynner å tillate dere disse varene igjen. Alt det som listes opp her er jo varer en bør unngå uansett (store mengder ihvertfall). Hvorfor ikke holde seg til et sunt kosthold gjennom hele året slik at man slipper slike desperate tiltak som dette?
Sommerferie2010 Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 At det ikke kommer til å holde. Tror nok dere kommer til å lage kaker, boller o.l. oftere nå enn tidligere. Vil gjerne understreke at jeg ikke slanker meg, bare vil føle meg litt sunnere. Har ingen store ambisjoner i forhold til det å gå ned i vekt, siden jeg er ganske fornøyd med vekten og til vanlig løper 5-6 dager i uken. I tillegg er det begrenset hvor mye boller ol. jeg kan bake når det ikke er jeg som styrer i huset;) Tenkte mest på hvordan DERE ville forholdt dere til et slikt opplegg, og ikke hvordan det evt vil virke på meg?:D
Teriyaki Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 (endret) Hva med å bare begynne å trene i stedet for å nekte seg ting, noe som bare kommer til å få dere til å få mer lyst til å være usunne? Herregud, det burde jo ikke være så vanskelig. Hvorfor negativ tone? Jeg synes ikke det er en negativ ting at de prøver å skrenke inn litt på søtsakene hvis det er sånn at de spiser mer enn det som er normalt. MEN jeg støtter den at dere bør begynne å trene hvis dere ikke allerede gjør det. Det er sunt for både kropp og sjel. Hvis det er sånn at dere er veldig ung fortsatt, så vil jeg ikke anbefale direkte slanking med mindre det er snakk om overvekt. Da skal dere heller fokusere på en sunn livsstil generelt, enn å tenke kg og det å kutte ut matvarer. Tren tre ganger i uken (men ikke så hardt at dere kjenner blodsmaken), og spis kun snop på lørdager, evt. søndager. Dere skal tross alt fortsatt utvikles en del, så det kan godt være at litt eventuelt valpefett forsvinner av seg selv. Men å trene for å være sunn og god er det ikke noe i veien med. Edit: Leste nå ditt siste innlegg, men hvis intensjonen ikke er å slanke seg, og det handler om å være sunn året rundt, så er det ikke så lurt å nevne ordet slanking, og å si at slik skal det være fram til 22. juni. Likevel står jeg ved det jeg har sagt. Å bare kutte ut søtsaker er bare et lite steg til en sunn livsstil. Det handler også om å spise riktig mat og riktig mengde, regelmessig trening og ikke minst handler det om å kunne unne seg litt godt uten å få dårlig samvittighet, men det går jo mer på det psykiske da. Det er flott at du er flink til trening, fortsett med det! Endret 19. april 2010 av Teriyaki
Branna Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Hvorfor negativ tone? Jeg synes ikke det er en negativ ting at de prøver å skrenke inn litt på søtsakene hvis det er sånn at de spiser mer enn det som er normalt. Nei, var egentlig ikke meningen å høres så negativ ut, men det er bare det at jeg hører om så mange (venninner og bekjente) som skal "slanke seg" bare ved å kutte ned på mat, søtsaker o.l. uten å ha til intensjon om å trene, og så sprekker de før det har gått en uke og er på en ny diett. Det var egentlig ikke meningen å være krass, men har hatt en lang dag og var ikke i topp humør da jeg svarte her Det har bedret seg nå
Teriyaki Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Nei, var egentlig ikke meningen å høres så negativ ut, men det er bare det at jeg hører om så mange (venninner og bekjente) som skal "slanke seg" bare ved å kutte ned på mat, søtsaker o.l. uten å ha til intensjon om å trene, og så sprekker de før det har gått en uke og er på en ny diett. Det var egentlig ikke meningen å være krass, men har hatt en lang dag og var ikke i topp humør da jeg svarte her Det har bedret seg nå Hehe, så bra da. Men jeg er helt enig i det du ser her!
The Kitten Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Vil gjerne understreke at jeg ikke slanker meg, bare vil føle meg litt sunnere. Har ingen store ambisjoner i forhold til det å gå ned i vekt, siden jeg er ganske fornøyd med vekten og til vanlig løper 5-6 dager i uken. I tillegg er det begrenset hvor mye boller ol. jeg kan bake når det ikke er jeg som styrer i huset;) Tenkte mest på hvordan DERE ville forholdt dere til et slikt opplegg, og ikke hvordan det evt vil virke på meg?:D Du spurte hva vi mente om opplegget. Jeg mener at det ikke kommer til å funke.
Chanel.No5 Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 (endret) Du spurte hva vi mente om opplegget. Jeg mener at det ikke kommer til å funke. Må si meg eng her av den grunn at jeg ikke ser effekt av planer med start -og avslutningsdato. Sunn livsstil er noe en vinner mer på. Om dere har tenkt å bøtte nedpå med "nei-maten" i hele sommer etter 22 juni så skjønner jeg ikke helt grunnen til å gjøre dette om det ikke engang er fot at dere skal slanke dere. Hvor gammer er du og venninnen din? Endret 19. april 2010 av Lotte28
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Må si meg eng her av den grunn at jeg ikke ser effekt av planer med start -og avslutningsdato. Sunn livsstil er noe en vinner mer på. Om dere har tenkt å bøtte nedpå med "nei-maten" i hele sommer etter 22 juni så skjønner jeg ikke helt grunnen til å gjøre dette om det ikke engang er fot at dere skal slanke dere. Hvor gammer er du og venninnen din? Ser at det er lett å få feil inntrykk ut av det jeg skriver. Regner med dere ser for dere en overvektig jente som heller på brus og spiser skolebrød i friminuttene, og så forsøker en slags krampetrekning for å gå ned et par kilo som kommer til å komme på igjen med det samme? Tja. Kan si at jeg er 18 år, 1.64 m høy, 53 kg, løper 50 km i uka (ja, høres kanskje rart ut, men det er sant), spiser sunt hele uka, men har jo spist litt godteri og snacks i helgene. Vil ikke si at det er så verst, i fohold til jevnaldrende og i forhold til "normale" mennesker - men går ikke på dietter, og er heller ingen lavkarbo-fanatic. Denne avtalen handler egentlig om å kutte ned på det jeg allerede spiser sjelden. Noen av dere reagerer litt, og det virker som det er feil å spise godteri selv om det bare er én gang i uka? Da sier jeg: hva gjør dere da på et slikt forum? De fleste som er her ønsker å diskutere med andre hvordan man evt skal bli sunnere/gå ned i vekt. Jeg postet dette opplegget og forventet oppmuntringer, for har lest forumet før og ser at dere er flinke til å gi ros og gi andre råd. Fikk imidlertid en del negative reaksjoner som jeg ikke ventet meg; men forstår for så vidt poenget deres med tanke på det bildet (overvekt, skolebrød, osv) som kanskje automatisk dukker opp i hodet når dere ser mitt første innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå