Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stebroren min skal konfirmere seg, og jeg vil gi en gave som varer, ikke penger. Men hva i ALLE dager skal jeg kjøpe???? Gutten har jo alt! Tenkte på kniv - men han har fem stk ifølge hans mor ;) Tar i mot gode forslag med stort takk, gaven skal koste rundt tusen kroner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stebroren min skal konfirmere seg, og jeg vil gi en gave som varer, ikke penger. Men hva i ALLE dager skal jeg kjøpe???? Gutten har jo alt! Tenkte på kniv - men han har fem stk ifølge hans mor ;) Tar i mot gode forslag med stort takk, gaven skal koste rundt tusen kroner.

Mansjettknapper og slipsnål er kanskje litt tradisjonelt? Og det er som regel ikke noe man ønsker seg i den alderen da :P

Hvilke interesser har han da? Og hvilken prisklasse vil du legge deg i?

- Bøker

- Tursekk

- Verktøy

- Turutstyr

- Telt

- Klokke

- Fiskeutstyr

- Kikkert

- Fotoapparat

- Barbermaskin? :P Det er jo faktisk litt for dyrt til at de kjøper det seg selv ihvertfall.

- Lommebok eller kortholder (kanskje med litt penger i?). Kan gjerne være gravert.

- Parfyme

- Jakke

- Billetter til en fotballkamp?

Ja, der gikk jeg tom for ideer ;) Lykke til!

Endret av toyses
Skrevet

det er jo forskjell på kniver og kniver også da

hva med en skikkelig leatherman-kniv?

eller et telt?

kommer jo litt an på hva han interesserer seg for

hva med en sykkel?

Skrevet

Sniker meg innom og ser om jeg får noen gode tips selv :sjenert:

Skrevet

Det var Leatherman jeg hadde tenkt på, men det hadde han, i tillegg hadde han fire andre forskjellige typer kniver, så han er nok godt oppdekket på den fronten.

Gaven skal som sagt koste rundt tusen-lappen...

Skrevet

Muligens litt "gubbete", men hva med mansjettknapper eller slipsnål?

Gullsmeden har også andre fine herresmykker i stål, sølv eller gull som har passe pris (armlenke, kjede, kors etc).

Hvis han er tur-, frilufts- eller fotointeressert ville jeg ikke kjøpt telt, fotoapparat, kikkert eller sykkel i den prisklassen du tenker. Da blir kvaliteten for dårlig.

Av turutstyr ville jeg heller satset på kokeapparat eller en skikkelig hodelykt. Andre aktuelle ting fra sportsforretning kan f.eks være pulsklokke hvis han er treningsinteressert.

Skrevet

Mopedlappen :gjeiper:

det koster vel rundt 1000 lappen...

Skrevet

Eller gavekort på kjøreskole til bil lappen

Gjest Spinell
Skrevet

Lommelerke i sølv

Tenkte et øyeblikk på det samme, men er ikke det mer passende som 18- eller 20-årsgave? Som 14-15-åring er det jo veldig, veldig lenge til han kan fylle den med det den er ment for på lovlig vis.

Skrevet

Lommelerke i sølv

til en fjorten, femtenåring?...

Gjest Bianca26
Skrevet

hmm gutter er vanskelige å kjøpe gaver til.. Hmm ingen råd å gi. Jeg hadde resignert og gitt penger likevel. Tror uansett det er det gutten hadde blitt mest glad for

Skrevet

Mopedlappen :gjeiper:

det koster vel rundt 1000 lappen...

Den koster rundt 5 500 kr, så det var ikke helt i den prisklassen trådstarter ønsket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...