Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei:-)

Jeg er ute i mamma permisjon, og skulle etter planene begynne å jobbe 1 mai, hvis jeg fikk barnet til termin dato.

Sønnen min kom 14 dager før tiden, med planlagt keisersnitt. Da jeg har en datter fra før, som kom 7 uker før tiden, så visste jeg at maks datoen ville forandres. Jeg oppsøkte da NAV personlig for å få en ny starts dato.( Dette gjør jeg 4 mnd etter at barnet ble født )

Jeg forklarer alt som det er til damen jeg treffer på, også at jeg av erfaring vet at permisjonen skal begynne 3 uker før fødsel, uavhengig av om barnet kommer for tidlig, eller over termin. Damen forteller meg da om en ny lov som har kommet, å det var at NAV kun forholdt seg til termin dato. Så jeg skulle begynne å jobbe 1 mai, som det sto i vedtaket. Denne damen skrev også ut vedtaket på nytt, slik at far kunne ta det med til sin arbeidsgiver, sånn at de så sort på hvitt når jeg skulle begynne å jobbe igjen.

Min samboer søker pappa permisjon fra 30 april, jeg søker om ferie i juli, han bruker sine siste feriedager for at vi skal kunne ha ferie sammen i juli, før han må begynne å jobbe igjen.

Så kommer brevet fra NAV... Pappa permisjonen blir ikke godkjent, for mor sin maks dato er 21 april.

Ingen har fortalt meg det! Så jeg ble jo veldig overrasket da det kom .

Jeg ringer NAV gang på gang. Men er i følge dem, min egen skyld det her.

De sa jeg kunne gå hjemme uten lønn eller søke om arbeidsledighetstrygd og ferie kunne vi ha sammen en annen gang.

Problemet er jo videre at vi har ingen til å passe barna våre, vi jobber skift begge to.

Og samboeren min kan ikke bare si til sin arbeidsgiver at jeg kommer ikke i morgen, for da er jeg i permisjon. Han må jo dekkes inn!

Så hva skal jeg gjøre?

NAV ringte i dag og sa at så lenge saken var under behandling, så skulle jeg følge deres siste maks dato, altså at jeg begynner å jobbe til onsdagen. Men som jeg sa til dem, da har jo dere vunnet, og saken kommer aldri til behandling, eller avslaget kommer uansett da.

Har ikke lyst til å finne meg i det her jeg...

Er det noen her som har noen gode råd om hvordan jeg bør gå frem videre?

Jeg skal ringe en advokat i morgen, for jeg har gratis advokat gjennom jobben.

Håper på svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...