Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har vært svært travle for kjæresten min, med mye og gjøre på jobb. Han driver i tillegg med idrett, som krever to treninger hver uke. Jeg er selvsagt glad for at han har noe å gjøre, å unner han virkelig disse to kveldene der han får drive med det han elsker <3

Mitt problem er at jeg nå føler at han ikke har tid til meg i det hele.. Som sagt har det vært svært travelt de siste ukene, dette inkluderer også helgene. Mandag er vanlig treningsdag så derfor hadde jeg virkelig gledet meg til imorgen, vår første ordentlige dag sammen på alt for lenge. Så, mens min kjære er en rask tur innom for middag mellom jobb og trening, så ringer telefonen hans.. Uten å høre med meg i det hele, så avtaler han å være borte hele dagen imorgen også...

Hvor mye syns dere det er greit at kjæresten er borte?

Jeg syns faste dager med trening samt ekstra jobbing stort sett er helt greit, mens dersom det er noe utover dette, syns jeg det er veldig greit at han spør meg litt før han avtaler noe. Mener ikke at jeg skal styre hele livet hans, men syns det er greit med et enkelt: Syns du det er greit? eller: har du noen planer for denne dagen?

Tid sammen med venner og slikt er selvsagt også greit! Men jeg setter veldig pris på at han kan sette av en dag til meg og innimellom...

Jeg føler gjerne at selv om han lover meg ting, så blir det alltid droppet dersom det dukker opp noe som er mer spennende

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kjæreste er å ha en fulltidsjobb. Kjæresten min er også et traveltmenneske, men vi har avtalt dager hvor VI skal ha vår tid. Selvfølgelig kan det hende at han plutselig må på øving eller noe, men da er det bare fordi det virkelig må/trengs. Du har rett på å ha tid sammen med han, det er det som er med å ha kjæreste - ha fin og deilig kvalitetstid sammen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er super happy dersom samboeren min er hjemme både lørdag og søndag :sjenert: Han har en ganske variert jobbsituasjon, så noen ganger er han hjemme 4-5 netter i uka, andre ganger kanskje bare 2 :filer: men, men sånn er jobben hans så det må jeg bare akseptere. Er lykkelig de kveldene vi har sammen :)

Skrevet

Dette går jo på prioriteringer - som var diskutert her tidligere. Jeg prioriterer kjæresten min nesten alltid først, mens andre synes trening, data og familie er viktigere.

Hva som funker for de forskjellige parene kommer jo ann på hvilke meninger dere begge har om dette. Det burde være lov å avtale at man skal ha i hvertfall 1 (2? 3? det er opp til dere) kjærestekveld(er) i uka!

Jeg hadde absolutt spurt han rett ut, sagt at du hadde lyst til at dere skulle kose dere med noe god mat e.l. slik at det passet i grunn litt dårlig at han plutselig la andre planer.

Masse lykke til!

Skrevet (endret)

Etter å ha levd med en fyr som ikke ville ta drittjobber, selv om han var under utdannelse, samt at jeg er superambisiøs selv, har jeg nok et litt annerledes syn på det enn folk flest. For min del spiller det ingen rolle at han setter jobb og studier høyt, så lenge jeg vet at jeg kommer i første rekke etter det. Ja, å ha kjæreste ER en heltidsjobb, men det krever også en del jobb for å ende der man ønsker å være. Kjæresten min studerer et fag som krever en god del lesing,og jobber i tillegg ganske mye. Det plager meg ikke i det hele tatt. Men han er i tillegg superflink til å prioritere meg, da. Tror det har mye med det å gjøre, at jeg vet at han prioriterer meg når han har anledning. :)

Endret av Vanya
Skrevet

Jeg var veldig opptatt med både skole og jobb. Dette gikk ofte utover kjæresten min og han likte absolutt ikke det. Dessverre så var han ikke særlig flink til å si fra om det. Så jeg tenkte dessverre ikke så mye over det. Til slutt ble det for mye jobb og skole og ikke noe å møte han.

Gode råd har jeg ikke, men evt. bare snakk med han. Hvis dere ikke bor sammen, så skjønner jeg at du synes det er kjedelig at han ikke har tid til deg.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Det holdt på å skjære seg skikkelig for oss sist eksamenperiode, da begge var veldig opptatte og alt for dårlig til å sette av tid til hverandre. Den tiden vi hadde ble stressa og veldig lite hyggelig, og det var ganske rett før hele forholdet var over. Heldigvis fikk vi snakket ordentlig gjennom det når eksamnene var unnagjort. Man må akseptere at kjæresten har et liv ved siden av, men man må være åpen om at det er vanskelig å bli nedprioritert. Du kan absolutt fortelle ham at dette er noe som tærer på deg, men hold deg fra å anklage ham for det, prøv heller å spørre om det er noe dere kan gjøre for å få mer tid sammen.

Skrevet

Jeg forsøker å prioritere min kjære høyt. Allikevel skjer det innimellom at jeg bare får sett henne to ganger på ei uke.

Tidspress er ubehagagelig. Det er ikke morsomt å presse seg til å møte sin kjære. Kjærlighet er best uten press. Livet er behagelig uten press. Men det er vanskelig å unngå presset.

Å trene to ganger pr uke går egentlig under posten "normal hygiene og vedlikehod". Alle burde gjøre det. Du også. Du burde være med han å trene, eller trene på noe annet , helst til samme tid. For å ha det godt med gutten din, og generellt ellers, så vil du sannsynligvis tjene på å komme deg mer ut, og skaffe deg ett større sosialt liv.

Men hvis han bruker kyssetid på andre damer, så synes jeg han bruker uakseptabelt lite tid på deg. Jeg håper ikke det er tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...