Gjest Helene_Mari Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg var så dum at jeg trykket på en link fra en ukjent bruker på facebook, noe jeg aldri skulle gjort... For nå har dataen gått fullstending i stå. Jeg får opp en boks ca hvert femte minutt om at et virusprogram skal oppdateres ( dette er fake ) Og i tillegg sender den ut linker til vennene mine! Noen som vet hvordan jeg blir kvitt dette?
Trampe Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 (endret) Skift passord på facebook først og fremst. Installer Malwarebytes (fra malwarebytes.org) og kjør den flere ganger. Ikke klikk ja på noe som helst som dukker opp! Da tenker jeg på f. eks. dette antivirusgreiene som dukker opp. Det kan ta fullstendig drepen på hele pcen din. Du kan også bruke trojan remover, den skal ta knekken på det. Ja, jeg har gjort det selv... til mitt forsvar var det mannen som sendte linken, og han bruker å sende meg morrolinker, så jeg tenkte ikke over at det kunne være virus før det poppa opp all mulig dritt. Møkkavirus. Endret 19. april 2010 av Trampe
Sugerøret Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 (endret) møkka greier ja.. du kan lese litt her Trend Micro og her hosPanda Selv kjører jeg avg,malvarebyte,hijackthis (denne må du kunne litt om) + en del andre programmer.Hater slike idiot hackere/programerere som bare er ute etter å kødde /ødelegge pc'n eller stjele info. Nå er det en type email skit ute også.Der du får beskjed om å verifisere din konto av sikkerhetsgrunner. Om det er ok for moderatorer,setter jeg inn litt av den jeg fikk.. Editert og redigert selvfølgelig.IKKE Svar på slike mailer! "Dear Facebook user, This email was sent automatically by Facebook. Please take a few moments to validate your facebook email address and take security very seriously. Validating your email address is one more way that helps verify your identity and upgrade your facebook account to the new interface. To validate your email address, please follow these steps: 1. Click on the link below. If nothing happens when you click on the link, right click on the link and click "Open". SÅ en link til et fake nettsted gjemt i linken som jeg ikke skriver inn her. Mail adressen som finnes gjemt,er ikke fra FB heller.Vær OPS folkens Endret 19. april 2010 av Kårky
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Jeg vil anbefale ccleaner og SUPERAntiSpyware Free Edition som er gratis og eset smart security som koster penger, men som du kan prøve fult ut i 30 dager. Husker jeg hadde litt virus som ikke macafee fikk fjernet for noen år siden, men Eset tok det med en gang.
Trampe Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Jeg prøvde ccleaner, og den tok ikke dette viruset...
Sugerøret Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 ccleaner fjerner ikke virus,den rydder kun søppel aka cookies,utdaterte "linker inne i pc'n " teit forklart. avg antivirus,Malwarebytes' Anti-Malware,Trend Micro HouseCall,hijackthis og ad-aware holder meg nesten fri for skit
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 ccleaner fjerner ikke virus,den rydder kun søppel aka cookies,utdaterte "linker inne i pc'n " teit forklart. avg antivirus,Malwarebytes' Anti-Malware,Trend Micro HouseCall,hijackthis og ad-aware holder meg nesten fri for skit Av de greiene du nevner over her, har jeg bare antivirus, men likevel har jeg en ren pc. Jeg holder maskinen min oppdatert, og bruker sunn fornuft. Hentet fra den trendmicro linken du postet lengre opp her: Clicking the Install button redirects to a download site for the file setup.exe which is the new Koobface variant detected as WORM_KOOBFACE.AZ. Hvorfor iallvideverden skal man kjøre en programfil man ikke har bedt om..? Jeg er egentlig litt overrasket over at folk fortsatt biter på den gode gamle der. Hvis man får en link til en programfil (exe/com/bat/msi), så bør man for fanken være litt skeptisk. Selvsagt skal man være skeptisk om man får den fra noen man kjenner også. At vedkommende går god for den gjør saken litt bedre, men det er ingen grunn til å senke garden helt med en gang. Har du en dårlig magefølelse, så ta ett googlesøk!
Sugerøret Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 oppdaterer min pc selvfølgelig,men har installert frivillig skit som jeg ikke vil gå i detalj på her. resten er jeg for trøtt til å fatte "Clicking the Install button redirects to a download site for the file setup.exe which is the new Koobface variant detected as WORM_KOOBFACE.AZ." akkurat nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå