Gå til innhold

Hund som gis bort på nett

Gjest Malha

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en annonnse på nett ang en bullterrier som skulle gis bort. Greit nok det, men det jeg reagerte på var bildet som var brukt. post-12687-1271697374,0083_thumb.jpg Nå vet jeg ikke om det er bilde av den hunden som ble gitt bort eller ett bilde som noen har funnet på nett, men er det bare jeg som syntes det er rart å bruke ett slikt bilde? Det er jo rett og slett dyreplageri..?! Og i annonnsen står det at det er en kjempesnill hund, men virket jo som den hunden er så "vill" at de må bruke sånt utstyr.

Kan man få gjort noe med slikt, eller må man bare se den andre veien?

Annonnsen er forsåvidt borte nå, da hunden tydligvis har blitt gitt bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Det er da ikkje dyreplageri å bruke munnkurv.. Dyrevernsorganisasjoner bruker jo det for å holde aggressive hunder under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på halsbåndet.. Det er jo ett med pigger imot halsen til hunden. Vil ikke si at det er en løsning for å ha agressive hunder under kontroll. Og dessuten syntes jeg det er rart at noen bruker ett sånt bilde for å gi bort hunden sin.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Trenger ikkje nødvendigvis være fordi den er aggressiv, kan være den drar litt for mye. Men ja, ikkje akkurat noe eg hadde villa brukt på mine hunder selv om de drar litt og hannen min kan være aggressiv mot andre hunder og enkelte folk som gjør absolutt alt feil når de skal gå forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett sånne halsbånd før på nært hold. Hvis du tar fingeren din på den ene tuppen, og trykker svakt, så får du ett merke. Så kan tenke seg hvordan hunden har det med det rundt halsen. Helt grusomt syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huffsa

Et kjapt google søk viser at det mest sansynligvis ikke er dems bullterrier på bildet :)

http://images.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&tbs=isch%3A1&sa=1&q=bull+terrier+with+muzzle&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&start=0

Men, pigghalsbånd er jævlig. Munnkurv ser jeg ikke noe galt med dersom det blir brukt riktig av riktige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huffsa

Jeg syns halsbåndet var aldeles fælt. Er det vanlig å bruke noe sånt?

Det er ulovlig i Norge.

Men i USA og av cæsar millan tilhengere er det vanligere, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Det er jo mange som tror at de blir ekstra tøffe om bikkja ser kjempetøff ut. Så da er det bare å jazze opp bikkja og sette på den slikt utstyr, så den ser ekstra farlig ut. Foratte man må jo være kjempekul for å ha en kjempetøff hund lizzom.

Hundehalsbåndet var brukt i Norge før. Stygg sak.

Og å reklamere for sin egen hund ved å legge ut slike bilder, er jo helt ko-ko. Hva slags folk er det man vil tiltrekkes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som tror at de blir ekstra tøffe om bikkja ser kjempetøff ut. Så da er det bare å jazze opp bikkja og sette på den slikt utstyr, så den ser ekstra farlig ut. Foratte man må jo være kjempekul for å ha en kjempetøff hund lizzom.

Hundehalsbåndet var brukt i Norge før. Stygg sak.

Der må jeg dessverre ødelegge illusjonene deres og si at det halsbåndet er i bruk den dag i dag. Du får kjøpt det på hvilken som helst dyrebutikk, og det er bare å ta seg en tur i bla. schæfermiljøet, så ser du dem i bruk daglig :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Isj det ville jeg helst ikke lese. Har heldigvis ikke sett det på en stund og håper jeg slipper å se det også. Så da vet jeg hvor jeg bør holde meg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike halsbånd er ulovlige.. Det fikk jeg vite da jeg jobbet i dyrebutikk, og vi kryssa det ut i kataloger, og tok ikke imot bestillinger eller noe som helst ang slike halsbånd i det hele tatt.. Når man strammer båndet, går piggene (som er blitt rundet av) inn i halsen på hunden, og det gjør rett og slett vondt for dyret..

Forferdelig :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike halsbånd er ulovlige.. Det fikk jeg vite da jeg jobbet i dyrebutikk, og vi kryssa det ut i kataloger, og tok ikke imot bestillinger eller noe som helst ang slike halsbånd i det hele tatt.. Når man strammer båndet, går piggene (som er blitt rundet av) inn i halsen på hunden, og det gjør rett og slett vondt for dyret..

Forferdelig :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det båndet trenger nødvendigvis ikke å bety at hunden er aggresiv, men jeg vet om flere som bruker slike bånd på hundene sine, da de drar mye når de er ute å går tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da finnes andre måter å få hunden til å gå fint i bånd, uten å faktisk skade den. Syntes sånt blir for dumt. Jeg har hatt alaska husky og de er jo lagd for å trekke. Klarte å få de til å gå fint i bånd, uten å bruke noe slikt. Har man ikke tid eller ork til å dressere hunden, så skal man ikke ha hund. Det er nå da min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det båndet trenger nødvendigvis ikke å bety at hunden er aggresiv, men jeg vet om flere som bruker slike bånd på hundene sine, da de drar mye når de er ute å går tur..

Man kommer langt med en vanlig kvelelenke uten pigger også. Min hund tilhører en rase som elsker og trekke, og fikk ingen båndtrening da hun var liten, men selv hun går pent med en vanlig kvelelenke.

Så kraftige verktøy som pigghalsbånd, strøm ol bør kun brukes av profesjonelle hundetrenere, og ikke lekfolk, siden man vil ødelegge bikkja dersom man ikke er presis med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...