Gå til innhold

Går det virkelig ann?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skammer meg skikkelig. Det hendte seg slik at jeg kom hjem fra skolen kl 3 å la meg nedpå en time før henting av poden i barnehagen. Satte på kl på 15.50 ( det er 5 min å gå tilbarnehagen ) Så kjedde det siste man skulle tro kunne skje. KL RINGTE IKKE!!!!!!

Jeg voknet kl 17.00. Da hadde barnhagen ringt til min bror å han hadde hentet poden. (hadde de ikke fått tak i han hadde de ringt barnevernet ) Jeg er alenemor på fulltid så har min bror som hjelper meg å kontakt i barnehagen om dem ikke skulle få tak i meg, slik som alle har. Jeg er så utrolig flau. Ringte opp å ydmyket meg totalt å sa hvor flau jeg var å at kl ikke hadde ringt. Hun sa at hun forsto, men sånn egentlig kommer vell jeg til å få blikk langt frem i tid. Føler meg som en utrolig dorlig mor... Jeg er ellers ALDRIG forsen. han hentes alltid mellom halv 15.30-16.00. Barnehagen stenger kl17.00. Århundrets flause... Å stakkars lille poden min:/

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen stenger kl17.00. Århundrets flause... Å stakkars lille poden min:/

Skrev feil den stenger 16.30, så da var altså jeg 3o min sein... går det ann :murvegg:

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg tror nok de fleste har forståelse for at slikt kan hende. Hven har ikke duppet av en eller annen gang liksom?

Så lenge det er snakk om en gang tror jeg nok ikke de i barnehagen eller noen andre dømmer deg på grunn av dette her. Det er jo bare en menneskelig glipp. Du må ikke være så streng med deg selv, det kunne skjedd hvem som helst :klemmer:

Skrevet

Ja, det går an, det er menneskelig å feile, og du skriver at dette er en èngangshendelse, så da går det nok helt fint. :)

Skrevet

jeg jobber i bhg, noen ganger kommer foreldre forseint, ingen som klandrer de eller sender stygge blikk, ingen som visker i krokene og ingen som tenker at du er en dårlig mor...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig dem i barnehagen er like forståelsesfull som dere :tristbla: Men en av grunnene til at dette går så utrolig hardt innpå meg nå er fordi at jeg føler ikke disse barnehage tantene har helt sansen for meg. Jeg er ung år å alene... Å noen ganger når jeg kommer opp der måler dem meg opp å ned i mente.. Huff... Da blir det slik at når man føler folk ikke har et godt øyet til deg er man enda mer obs. så skjer dette... årets flause..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jaja jeg får bare riste det av meg... Jeg vet i hvertfall at dette er siste gang jeg sikekrt forsover meg til noe som helst :klaske:

Skrevet

Ringte de ikke deg før de ringte din bror?

Skrevet

Jeg håper virkelig dem i barnehagen er like forståelsesfull som dere :tristbla: Men en av grunnene til at dette går så utrolig hardt innpå meg nå er fordi at jeg føler ikke disse barnehage tantene har helt sansen for meg. Jeg er ung år å alene... Å noen ganger når jeg kommer opp der måler dem meg opp å ned i mente.. Huff... Da blir det slik at når man føler folk ikke har et godt øyet til deg er man enda mer obs. så skjer dette... årets flause..

sikker på at det ikke er bare noe du føler da?

jeg har jobbet i bhg i snart 10 år og har opplevd noen få foreldre som ikke er så utrolig bra likt, men det er da som regel en grunn til det, og det er ikke at de er unge foreldre. men jeg veit at om du føler det er slik så blir du ofte lit innesluttet, prater lite i frykt for å si feil osv, og da er det ikke lett å komme inn på deg så da blir det til at vi også trekker oss lit unna deg, slik er det bare når ingen er tankelesere.

hva om du tar opp problemet med lederen av avdelingen eller styreren? da trur jeg du fort får avkreftet din mistanke og heller bekreftet min:-)

om jeg får inn en mor som virker unnvikende, prater lite og svarer bare på det hun må, så har hvertfall ikke jeg så utrolig lyst til og stå å prate til hu hver dag om ingen ting...

Skrevet

skjønner at du er litt flau, å forsove seg på ettermiddagen er liksom litt ekstra flaut... Men om det er eneste gangen er det jo ingenting å bekymre seg for. Jeg har også opplevd å bli kjempeforsinket til henting i barnehage, men da var jeg våken og fikk ringt og sagt fra da. (biltrøbbel) ting skjer, og det kan skje de fleste.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ringte de ikke deg før de ringte din bror?

Jo men tlf min hadde visst valgt en " i dag skal vi ikke ringe dag" :( Så nå er det rett å kjøpe en standard gammel ur vekker klokke....

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og for å si det sånn: Det er mye verre med de som til stadighet kommer og henter ungene kl. 16.30, dingler rundt og tar seg riktig så god tid før de omsider kommer seg avgårde. At man en sjelden gang er forsinket har vi full forståelse for, sånt skjer!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg undrer meg mest over at man ikke henter barnet kl 15 dersom man har mulighet til det. Har ikke ungene nok tid i barnehagen?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg undrer meg mest over at man ikke henter barnet kl 15 dersom man har mulighet til det. Har ikke ungene nok tid i barnehagen?

Det var meg som skrev dette og jeg snakker av erfaring som alenemor til en gutt. Jeg benyttet all mulighet til å få hentet ham tidligst mulig, droppet bla lunsjen for å få hentet så snart som mulig.

Skrevet

Hun er alenemor, kanskje hun for en gangs skyld trengte en times søvn etter en lang dag på skolen? Alle kan være slitne innimellom.

Jeg tror ingen dømmer deg for det, men det kan være lurt å skaffe seg en ny vekkeklokke så det ikke skjer oftere :)

Skrevet

Det var meg som skrev dette og jeg snakker av erfaring som alenemor til en gutt. Jeg benyttet all mulighet til å få hentet ham tidligst mulig, droppet bla lunsjen for å få hentet så snart som mulig.

så fint for deg da, men noen av oss har kanskje ikke helt det overskuddet, annet enn at det kunne være kjekkt å ta seg en liten dupp, (som i TS tilfelle denne gangen dessverre ble litt lang) for å være opplagt når man først har hentet poden. Husker selv ganger hvor jeg ikke hadde mulighet til det, og hadde kanskje hatt noen netter der man hadde vært mye oppe med enten den ungen eller søsken, og hvor man var så trøtt at det gjorde vondt. Da hadde jeg nok vært en mye hyggeligere mamma om jeg hadde sovet 30 minutter først.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om en ung mor som trengte en lur og var så trøtt at hun forsov seg. Bedre å ha energi når ungen er hjemme enn å ha ungen mer hjemme men være helt vrak, nei?

TS, tror nok de fleste har forståelse for dette. Det er mennesklig å være sliten. :klemmer:

Skrevet

Jeg har prioritert å sove en time flere ganger når jeg har vært tidlig ferdig på jobb en sjelden gang, fremfor å hente guttungen i barnehagen en time tidligere. Og jeg er ikke alenemor engang! Det er slitsomt å ha små barn, de leker og trives i barnehagen - og barna er absolutt bedre tjent med å ha våkne og opplagte foreldre. Jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet når jeg prioriterer meg selv på den måten. Jeg vet at guttungen stortrives i barnehagen, det skjer flere ganger i uka at han protesterer når han må dra hjem.

Hvis du forsover deg en gang i uka kan du forvente deg skjeve blikk. Et uhell som skjer en gang kan skje alle. Unnskyld deg og forklar situasjonen når du leverer i barnehagen i morgen, jeg kan ikke forestille meg at de synes du er en dårlig mor av den grunn.

Skrevet

Hvis det er en trøst har jeg gjort akkurat det samme, da jeg var gravid. Skulle bare legge meg nedpå, og vips var klokka alt for mye. Fikk hentet presis kl 17, heldigvis, da var han siste barn og de satt i garderoben og ventet.

For øvrig er det ikke ofte jeg henter kl 15 selv om jeg kan. Flere grunner til det:

-han trives i barnehagen,

-har ingen barn å leke med her hjemme

-de spiser kl 15, så å komme da forstyrrer litt

-veldig trassalder for tiden, så tiden hjemme er rett og slett ikke alltid så koselig for tiden - mens i barnehagen er han veldig blid og fornøyd.

Skrevet

litt off topic, men jeg må bare komentere det, Don Pedro, du skriver at du var gravid, men i rofilen din står det at du er mann... tjihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...