Gå til innhold

Hvor lenge varer PMS?

Anbefalte innlegg

Gjest gjestsomlurer
Skrevet

Hvor lenge varer PMS om gangen??? Kona mi er 38 og det virker som om de siste månedene så har PMS symptomene vart lenger og lenger. Jeg snakker om kanskje 2 uker og noen ganger enda lengre! Er det helt normalt eller? Synes at det begynner å slite på ekteskapet men jeg prøver det jeg kan for ikke å irritere henne. Derfor spør jeg her. Please help hvis dere vet noe om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge varer PMS om gangen??? Kona mi er 38 og det virker som om de siste månedene så har PMS symptomene vart lenger og lenger. Jeg snakker om kanskje 2 uker og noen ganger enda lengre! Er det helt normalt eller? Synes at det begynner å slite på ekteskapet men jeg prøver det jeg kan for ikke å irritere henne. Derfor spør jeg her. Please help hvis dere vet noe om dette.

PMS varer fram til mensen kommer! Man kan ikke klage på PMS når mensen har kommet. Kanskje kona di skydler på PMS fordi dere har større ungerliggende problemer som ikke bare skyldes hormoner?

Skrevet

PMS kan bli lengre og kraftigere i puberteten og overgangsalderen. Kan hende har din kone en veldig tidlig overgangsalder. Da kan hun snakke med sin mor som sannsynligvis har hatt det på samme måte. Kan hende kan hun gi videre tips :)

Ellers er det mulig å gå på p-piller for å minke PMS. P-piller kan ta vekk både smertene og humørsyken. Det virker for noen, men ikke alle. Hun kan gå til legen å spørre om råd :)

Ellers kan det som nevnt over være en reaksjon på at hun går gjennom en tung periode. Selv har jeg ingen problemer med PMS, men jeg var deprimert i et år, da merket jeg at periodene før mensen ble veldig mye vanskligere. Så kan hende har hun underliggende (eller "overliggende") problemer som ligger under og PMSen får begeret til å renne over.

PMS er ikke bare bare. Lykke til!

Skrevet

Hun har ikke PMS symptomer når hun har mensen. Da er alt egentlig bare fryd og gammen og PMS symptomene har som regel vist seg ca. en uke etter at hun er ferdig med mensen ( av og til noe kortere ). Så det er disse periodene med PMS som ser ut for å ha blitt lengre og de starter tidligere hvis dere vet hva jeg mener. Lurer på om det er normalt. Takk for svar!

Skrevet

Det er normalt. PMS kommer vanligvis før eller etter. Men hvis dere uroer dere er det bare å spørre en lege til råds. Spesielt hvis det har forandret seg over de siste åra kan man kansje gjøre noe med det

Skrevet

PMS eller ikke, du skal ikke finne deg i at kona oppfører seg som et hespetre. Be henne komme seg til lege, det finnes hjelp å få. Ellers får hun rett og slett lære seg å kontrollere det.

Skrevet

Det er jo hormoner det er snakk om, de har dessverre stor påvirkning på kvinnekroppen. Jeg vet at jeg ble litt hissig rundt eggløsning og så igjen rett før mensen.

Skrevet

Hormoner er noe dritt, men allikevel ikke en unnskyldning for at vi kvinnfolk kan oppføre oss som en dritt ovenfor familie/mann.

Skrevet

PMS varer da bare en dag eller to i mnd? Sikker på at det ikke er noe andre hormongreier? Prevensjon? Overgangsalderen? Depresjon? Eller kanskje hun rett og slett bør ta seg selv i nakken og prøve å smile litt mer til verden?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

PMS blir hyppig brukt som skjold av kvinner i forhold. Dette er bare en av de sleipe unskyldningene.

Gjest xtrollemor
Skrevet

PMS kan starte opp ved eggløsningen ca. 14 dager før mensen setter inn, men andre kan nok ha den kortere. Det varierer hvor sterkt jeg får det, noen ganger har jeg ikke pms i hele tatt. Noen ganger blir jeg irritabel og sur, men har med årene lært meg å koble det vekk litt, andre ganger er jeg tungsindig og lukker meg inne. Andre ganger merker jeg ingenting.

Da jeg brukte pillen så var jeg et PMS-troll 24/7 samt at sexlysten forsvant, det var prevensjonsmiddel det - sørget nesten for at mannen forsvant også. :) Det tok ikke lange stunden før alt av piller ble kastet ut av huset, og aldri mer p-piller.

Det er lov å jobbe for å beherske seg fordi om man sliter med PMS, det er ikke nødvendig å bare la alt av dårlig humør strømme utover folk i sin umiddelbare nærhet fordi det er hormomer. Få hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...