Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trist_blomst
Skrevet

Jeg er så utrolig lei meg, forvirret og frustrert. Lurer på om noen andre har vært i samme situasjon og hva jeg skal gjøre.

Jeg ble kjent med en fyr på nettet for ca 2 månder siden og etter første dagen ginstret det liksom på en måte mellom oss, har aldri følt det slik selv om jeg ikke traff han i virkeligheten. Vi pratet over msn og telefon hver eneste dag og ble ganske godt kjent. Han likte meg og jeg likte han. Han sa han forelsket seg i meg, sendte meldinger kontaktet meg og var såååå utrolig morsom og god. Han sa han måtte treffe meg snart og vi planla å møtes.

Jeg sa ikke direkte til han at jeg også hadde blitt forelsket i han, men tror han merket det. Han mente han var såå heldig for å finne ei jente som meg og ville virkelig at det skulle bli noe mellom oss. Men så plutselig en dag var hjmmetelefonen han plutselig ikke bruk og mobilen var slått av. Vi pratet natten før i flere timer og han sa jeg hadde begynt å bli en stor del av livet hans. Men dagen etter alt spor etter han var borte. Saken er at han bor i England og jeg bor her. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :( er såå utrolig trist:( Tror dere han lurte meg? Han kunne brytet alt etter at han hadde møtt meg så opptatt som han var av meg, hvorfor forsvant han sånn plutselig? Har så mange spørsmål inn i meg som jeg ikke får svar på og det gjør så utrolig vondt. Jeg savner stemmen hans og alt det han sa, det gjør så vondt:(

Hvordan skal jeg gå fram for å finne info om han, fins det noen folkeregister der jeg kan ringe? Eventuelt finne adressen hans, vurderer å rett og slett å dra for å lete etter han:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plutselig en dag? Hvor lenge er det siden dere snakket sammen?

Hvis det begynner å bli en stund siden så er jeg redd du kanskje burde gi opp? Han har din adresse, ditt nr. Hvis han plutselig ble borte så kanskje han traff noen andre og ikke ville si det til deg?

Sannheten er at han vet hvordan han skal få tak i deg, men velger å ikke gjøre det...

Skjønner at dette er veldig vondt og håper det ordner seg!

Skrevet

Det er jo merkelig at hjemmetelefonen plutselig ikke virker. Den virket natten før, men så virket den ikke dagen etter ?

Ja, det kan hende han lurte deg, det kan hende han flyttet, og det kan hende det skjedde noe annet. Umulig å si, men jeg skjønner at du lurer og gjerne vil ha svar.

Men, du har ikke møtt denne mannen, han forsvant og ble borte, og å dra til England for å lete etter en nettvenn du aldri har møtt det blir litt mye av det gode.

Jeg tror dessverre du må prøve å forsone deg med at det ikke blir deg og han, og gå videre.

Gjest Trist_blomst
Skrevet

Ja, det som skjedde, vi pratet sammen natt til fredag til kl 06 på morgenen, hadde pratet i hele natten og snakket om hvordan det vil være å treffes og at han gledet seg masse osv. Etter at vi la på sendte han en melding hvor han skrev hvor glad han var i meg og jeg hadde begynt å bety sååå mye for ham. Så på dagen etter at jeg står opp og senere på dagen hørte jeg ingenting og jeg prøvde å ringe, kom ikke frem hverken på hjemmetelefon og mobil. Lurer på om det kan ha skjedd ham noe, og hvordan kan han bare forsvinne uten å si noe, og hvordan kan han i løpet av noen timer treffe på noen andre og glemme alt, virket ikke som den typen.... Tror dere det kan være skjedd ham noe? Eller gjør han dette med vilje? Vet ikke hvordan det er i england :(

Jeg vil virkelig ha svar og noe forteller meg at jeg må finne ut av det:( Hva skal jeg gjøre? Jeg kommer til å lure på dette her resten av livet:( VONDT

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg utrolig godt.. men ettersom du har både hjem og mob nr til han så kan du kanskje finne en adresse?

Helt sikkert et register over navn og nummer der som her?

Jeg håper du finner han, og at det ikke har skjedd noe med din kjære. Virker rart på meg og om han skulle ha lurt deg sånn med tanke på timer med samtale natten før og en sms om hvor glad han var for å kjenne deg.

Lykke til, vær så snill og oppdatere her for nå kommer du til å være med i tankene mine en stund fremover

Gjest Trist_blomst
Skrevet

Tusen takk for tipsene:)

Jeg har det utrolig dårlig, for hvis han ikke ville ha noe med meg å gjøre kunne han bare sagt rett i fra istedet for å slå av telefonene/ bytte nummer osv. Og i tillegg bli så kjent med meg være opptatt av detaljene i livet mitt osv. Har så mange spørsmål inn i meg:( tanken på at jeg kanskje aldri får vite det tar livet av meg. Prøver å ringe og ringe uten hell :(

Hvis noen har noen telefon nummer til folkeregister eller liknende i Wales kan dere vær så snill å fortelle meg, må få mitt svar. Tenker noen ganger tenk om det har hendt han noe... det er så mange tanker som surrer i hodet mitt :( Lurer også på om det er mulig å ringe politiet der for å få tak i info om noen, er det mulig?

ha en fin natt

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er dette lenge siden?

Desto lenger det er siden, desto mindre sannsynelighet for at han tar kontakt igjen.

Det er jo mulig at han har vert utsatt for noe. Også mulig at han har lurt deg. (Kjenner ei som ble lurt av en som sa han var fra Frankrike. Når han ikke fikk penger fra henne, ble det brått slutt på kontakt).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Traff på en slik kar, og det her i Norge.. Hadde det supert, ble skikkelig forelska og hele den pakken der. Plutselig null kontakt, svarte ikkje på telefon eller sms. Vi fortjener bedre!! Men forstår du er redd for at noe kan ha hendt ham da.. Håper uansett at du får svar, slik at du slipper å gå rundt ha det vondt. :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han fant seg sikkert ei anna dame da. Du var sikkert backup løsningen hans. Ikke involver deg følelsesmessig så raskt. Du må nok være litt mer skeptisk til menn enn det der.

Skrevet

Han kan ha snakket med flere samtidig. Kanskje han møtte noen andre i virkeligheten dagen etter at dere snakket sammen?

Hva med facebook eller twitter eller noe slikt? Kan du søke han opp der?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du får prøve utenlandsopplysningen :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

England har ingen offentlig telefonkatalog på samme måte som Norge og Sverige. Det er en god del telefonregister som man må betale for å kunne bruke og endel er utilgjengelig for privatpersoner.

Offentlige kontorer gir heller ikke ut personlig informasjon i England som i Norge.

Du KAN forsøke utenlandsopplysningen, tror de kan hjelpe deg på 1881, men det er lite trolig at de kan gi deg mer info enn du finner ut på nettet.

Det kan jo være at han bare er ei vimse.

Jeg har en av mine beste venner litt lengre nord i England (platonisk, artig skrue som har besøkt meg og samboeren et par ganger og har vært med når vi har vært på ferie et par ganger).

Før vi traff hverandre i levende live skjedde det flere uhyggelige ting.

En episode var at kompisen min forsvant. Var ikke på Facebook, mobil avslått, svarte ikke på hustelefon. Jeg hadde hetta. Fire dager senere dukket han opp igjen, og beklaget. Han hadde lagt igjen mobil hjemme og kunne ikke nr mitt utenat.. Han hadde da blitt innlagt med blindtarm-sprekk. Hui og hast, og nettvenner er de siste man tenker på å oppdatere.

En annen gang ble han borte før jul. Normalt sett brydde jeg meg ikke om han ble vekke en dag eller to men han var søkk vekk i tre-fire dager igjen. Nok en gang dukket han opp. Da var han hos bestemor sin i en dal i fylket (Cumbria) som har latterlif dårlige mobilsignal med hans abo. Og internettet hos bestemoren hadde sluttet å fungere, noe han ikke planla for.

Flere ting kan skje. Kanskje denne fyren er ei vimse som har mista/glemt mobilen et sted og ikke betalt regning på hustelefonen? Det er mange forklaringer, men desverre lite du kan gjøre annet enn å vente. Sjansen er jo også tilstede for at han har overdrevet endel hva han har følt for deg og ombestemt seg av noen grunn.

Dersom han dukker opp igjen og har en naturlig forklaring på ting så skjønner han trolig at du var nervøs også får du kanskje som jeg fikk til kompisen min.. tlf nr til mammaen hans. ;)

England er mye mer privat enn Norge i mange situasjoner. Finne noens adresse og telefonnummer ved hjem av navn er ikke noe stort håp.

MEN.

Har du googla'n? Tenker ikke bare på navnet. Google epostadressen hans. Finner du en konto på et diskusjonsforum der han har vært aktiv etter at han "forsvant" eller dating profiler nylig oppdatert osv... ja, så vet du det. Sjansen er liten, men finnes jo håp.

Og jeg skjønner at du er skremt. Å ha venner, enten det er noen gnist der eller ikke, i andre land uten helt kontroll gjør at man blir litt paranoid. For vi som sitter i det andre landet og vet at hans/hennes venner og familie ikke kjenner til oss - vet at vi får neppe vite noe om det har skjedd noe alvorlig.

Uansett, lykke til.

Skrevet

Kanskje han googlet deg etterpå, eller du forsnakket deg om noe han fant uspiselig?

Gjest Trist_blomst
Skrevet

Hei igjen og tusen takk for alle svar

Saken er at det var liksom han som ble først betatt av meg, ringte 8 ganger etter hverandre om jeg ikke tok opp osv. det er ingenting om meg på google ialle fall ikke noe negativt som jeg vet om. Det hele er ett stort spørsmål :(

Jeg får panikk når jeg tenker på at jeg aldri vil få svar, har aldri i livet blitt sviktet på denne måten :( Det har nå gått 4 dager, vi pratet natt til fredag. Ringte politiet i Wales og de prøvde å ringe hjemmenummert, men de sa også at de ikke kom gjennom. Vil ikke gi opp så lett :(

Skrevet

Hvis en fyr jeg aldri hadde truffet hadde prøvd å ringe meg ÅTTE ganger etter hverandre, da hadde jeg blitt skeptisk og skremt, ikke sjarmert....

Men det er meg da...

Skrevet

Ikke for å være frekk men åssen kan man bli forelsket i en som man aldri har møtt? Også etter kun 2 månder?

Det kan godt hende han har funnet seg en ny dame. Derfor han ikke tar kontakt.

Skrevet

Jeg fikk ikke helt med meg om han er norsk eller engelsk jeg? samme det egentlig.. Men hvis han ikke gir lyd fra seg innen kort tid ville jeg glemt han.. Det skal vel litt til om det har skjedd noe ille og bare plutselig funker ikke mobil eller hustlf... Nei, jeg får mer på følelsen at han er en bedriten fyr som har dame, kanskje kone og barn, ville ha et lite "eventyr" og fikk kalde føtter og dermed kuttet all kontakt.. Jeg vet ikke jeg altså.. Men jeg ville ikke satt himmel og jord i bevegelse for å oppsøke han ihvertfall.. Hvis du virkelig betyr noe for han finner han en måte å kontakte deg på ganske snart..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde med meg en gang. Han jeg snakket med ble plutselig helt stille og svarte ikke da jeg ringte og svarte heller ikke på sms. Så fikk jeg vite litt senere at han hadde hatt dame hele tiden.

Det tror jeg han her også har. Det er jo veldig mistenksomt at han plutselig har blitt stille og ikke svarer. Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha ventet til han svarer deg. Du vil ikke virke helt desperat. Liker han deg virkelig og bryr seg om deg så hører du nok fra han snart, hvis ikke så glem han.

Skrevet

Uff, har vært igjennom noe lignedes for 4 år siden, dog med en svenske. Vi hadde kontakt i nesten 9 mnd, traff hverandre 1 gang etter å ha snakket på nettet i 7 mnd. Like før vi møttes så kunne han forsvinne i flere dager, opptil en uke og jeg var livredd. Han ville i starten ikke gi meg navn og tlf osv, men det fant jeg jo fort ut da. Han hadde ikke løyet om så noe angående eks, barn, bosted osv. Han ble litt sjokkert med det samme, men allikevel postitivt overrasket at jeg klare å spore han opp på den måten :). Dog som jeg sa så merket jeg at noe var på gang og jeg ble like skuffet og lei meg hver gang han ble borte uten noe livstegn. Det viste seg dessverre etterhvert at han også hadde ei til på si og en dag så dukket det opp en mail hvor han gjorde det slutt fordi han heller ville satse på henne istedenfor meg.

Men, ikke noe var så vondt som å ikke vite....du tror det verste hele tiden. Blir livredd for at han kan ha dødd i en bilulykke og du må gå resten av livet uten svar. Da er det til og med bedre å få vite at man har blitt dumpet. Hvis ikke noe slikt har skjedd så er han en feiging og en som ikke har mye empati som lar deg gå bekymret som du er nå. Da er han ikke engang verdt dine tårer og uro. Men, forstår så godt at du vil ha svar. Jeg har noen venner i Wales området, jeg kan spørre dem hvor man kan få tak på navn via mobilnummer osv og se om det kan hjelpe deg noe. Men, forbered deg på det verste. Det er bedre du begynner å bearbeide hva du har i vente nå ^^

Varm :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...