Gå til innhold

Dra med seg alle ned.. eller dra

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Et litt uvanlig spørsmål dette men lurer litt på om noen har noen synspunkter.

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 16 år (vært gift i 11) og vi har 2 flotte barn sammen. Helsen og økonomien er strålende og jeg burde vel ikke ha grunn til å klage. Men realiteten er at jeg er utrolig lei det livet jeg lever og har vært det i 8 år nå. Har jobbet hardt med å finne tilbake til en situasjon hvor jeg setter pris på det jeg har men merker at jeg har gitt opp. Forsøker å holde humøret oppe, jobbe hardt for å betale for alt, tar min del av alle oppgaver hjemme. Det er ingen andres skyld at jeg har mistet retningen og min klare oppfatning er at man holder det man har lovet og forlater ikke kone og barn. Men nylig slo det meg at jeg gjør dem alle en bjørnetjeneste, ved at jeg fortsetter å henge rundt og gjøre at hun anstrenger seg for å gjøre meg lykkelig så stjeler jeg av livet hennes. Dersom jeg hadde dratt min vei hadde jo hun sikkert funnet seg en ny etterhvert. Mulig at jeg begynner å bli litt rar i hue her men uansett er spørsmålet: Er det dårlig gjort å bli i et forhold dersom man har gitt opp ambisjonen om et lykkelig liv og partneren fortsatt er full av drømmer og mål for fremtiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig situasjon. Har du mistet følelsene for henne er det mest riktige å være ærlig om dette. Kanskje dere kan jobbe med forholdet? Ta barnefri og dra på tur sammen? Er nok ikke uvanlig at man etter en stund begynner å kjede seg litt i forholdet, og at man tenker "kanskje grsset er grønnere på den andre siden".

Ulempen er at det svært sjeldent er så mye grønnere der...

Hva ønsker du med livet ditt? Kan du gjøre disse tingene selv om du har kone og barn?

Håper det ordner seg for deg/dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...