Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg med et skikkelig dilemma jeg har havnet oppi. Jeg fant ut i går at en venn av meg har vært utro mot dama si. Utroskapet skjedde for nesten et år siden, det var et forhold på si, altså ikke en engangsting. Tingen er at dette paret har vært sammen i flere år nå, og jeg er blitt god venn med dama hans. Nå viser det seg at "alle" vet om dette utroskapet, de fleste har visst om det siden det skjedde for ca et år siden. Det er bare jeg og dama til han som gjorde det som ikke har visst noe. Nå er det altså bare hun som ikke vet det. Alle felles vennner vet om hva om har skjedd, men de har holdt tett.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er rasende på vennen min, og syns fryktelig synd på dama hans, som er uvitende om alt sammen. Jeg syns det er helt hårreisende at venninnene hennes som har vist om dette i et år ikke har sagt noe til henne, så nå lurer jeg altså på om jeg skal fortelle henne om dette her?

Jeg lovte den personen som sa det til meg at jeg ikke skulle ta det videre, men jeg lurer på om det er verdt å bryte det løftet (kommer til å snakke med henne som sa det til meg først i så fall).

Hva syns dere? Skal jeg si noe eller la vær? Jeg klarer nesten ikke å være i samme rom som hun stakkars dama lenger fordi jeg føler det er så råttent at ALLE vet det untatt hun..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe. Det er ett år siden han var utro. Eller har han og denne damen fremdeles kontakt?

Skrevet

Om det var meg som hadde en kjæreste som hadde vært utro, hadde jeg villet vite det. Om alle visste det, hadde jeg vært takknemlig mot den som hadde guts nok til å fortelle meg det ansikt til ansikt. Men det er meg. Ikke lett å si hva du skal gjøre med din sak.

Skrevet

Hvordan vet du at hun ikke vet om dette? Er du helt sikker på at det ikke bare blir å rippe opp i ting som de allerede har løst?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe. Det er ett år siden han var utro. Eller har han og denne damen fremdeles kontakt?

TS her.

Jeg tror ikke de har kontakt enda, men jeg er ikke sikker. Det var en annen venn som trua med å fortelle det til dama hans hvis ikke det ble slutt, så da kuttet han ut elskerinnen. Men denne elskerinnedama er delvis inn i miljøet som begge er i, så det er umulig å ikke treffe på henne heller. Faktisk så var begge de to damene venninner før.. :(

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at hun ikke vet om dette? Er du helt sikker på at det ikke bare blir å rippe opp i ting som de allerede har løst?

Ts igjen.

Jeg er ganske sikker på at hun ikke vet om det. Vi er som sagt blitt gode venner etterhvert og hun kommer til meg med all slags problemer og vi snakker om alt, så jeg tviler på at hun vet det. Hun hadde mistanke om at noe foregikk, men jeg visste jo ikke noe på det tidspunktet, så jeg satt og beroliget henne og sa "neeei, han gjør da ikke noe sånnt, det tror jeg virkelig ikke.."

Skrevet

Dette er en kinkig situasjon. Jeg tror allikevel at det ikke er du som skal ta ansvaret for dette. Selv om ærlighet er viktig synes jeg også du skal tenke igjennom hvilke konsekvenser det kan ha for denne dama, og om du har lyst til å utsette henne for dette. Da tenker jeg ikke på parforholdet deres - men hva dette kan utløse av smerte og psykiske reaksjoner hos henne. Jeg tror det vil være ulidelig vondt å få vite at hun er den eneste som ikke har fått vite om dette, særlig etter at det har gått et år. At kjæresten hennes ikke har fortalt om det er ikke noe du kan gjøre noe med.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Fortell det, det hadde eg gjort.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Syns dere det gjør noen forkjell at de er ganske unge? Jeg tenker på om det er best at hun får vite det før de gifter seg og får barn og sånn, eller er det uvesentlig?

Hilsen TS

Skrevet

Er det barn involvert? Tror det hadde vært en avgjørende faktor om jeg ville valgt å si det eller ikke.

Vist min mann hadde vært utro for 1 år siden ville jeg ha vist det. Og hadde jeg funnet ut at min bestevenninne hadde holdt det skjult for meg hadde jeg ikke hatt ord for hvor skuffet jeg ville blitt.

Har satt meg litt i din situasjon og hadde jeg fått vist at mannen til min bestevenninne hadde vært utro hadde jeg sagt det på flekken. Men om jeg var bedre venn med mannen enn med dama så stiller saken seg anderledes da hadde jeg måtte tenkt meg litt om hva jeg skulle gjort.

Er dere så å si bestevenner og det ikke er barn involvert ville jeg ha sagt det.

Skrevet

Forsvarer ikke utroskap på noen måte. Men, du er egentlig hans veninne. La hennes venninner stå for å fortelle henne sånt, og ikke forårsak noe som gir negative konsekvenser for din venn. Litt av jobben til en venn, er jo nettopp å være der, i tilfelle du trengs, når hennes venninner gjør jobben sin.

Dessuten har du jo gitt ditt ord på å ikke si det videre. Har du ingen ære? Er ikke dine løfter verdt noe?

Skrevet

Alle best å få høre det av kjæresten sin. Jeg syntes du skal overtale den som har vært utro til å fortelle det. Min mening.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Forsvarer ikke utroskap på noen måte. Men, du er egentlig hans veninne. La hennes venninner stå for å fortelle henne sånt, og ikke forårsak noe som gir negative konsekvenser for din venn. Litt av jobben til en venn, er jo nettopp å være der, i tilfelle du trengs, når hennes venninner gjør jobben sin.

Dessuten har du jo gitt ditt ord på å ikke si det videre. Har du ingen ære? Er ikke dine løfter verdt noe?

Jeg har jo blitt venninne med henne og, så nå er jeg jo venn med begge to, det er derfor det er så vanskelig. Hadde vært lettere om jeg følte at bare han var vennen min.

Når det gjelder det løftet, så er det klart at det betyr noe. Men for det første føler jeg det er litt urettferdig når noen sier "du må ikke si noe, men,.." for da vet man jo ikke hva man egentlig svarer på. Dessuten kommer jeg ikke til å si noe uten at jeg snakker med den personen som sa det til meg først. Kanskje vi kan bli enig om ett eller annet.

Skrevet

Jeg ville ha sagt det til henne!

Stakkars jente, tenk å være den eneste i vennegjengen som ikke vet om det - det er dårlig gjort at alle holder tett om noe så alvorlig.

Det er tydelig at hun stoler på deg og ser på deg som en god venn, og hvis hun får vite om det av noen andre på et tidspunkt, og at du er en av dem som har holdt tett om det, kan du være ganske sikker på at det vennskapet kommer til å være over..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke hadde sagt noe:

Kan dere forestille dere at DU var den som var blitt bedratt og alle andre visste om det ?

Jeg ville likt å vite hva slags drittsekk jeg var sammen men, og jeg hadde sannsynligvis sluttet kontakt med alle de andre såkalte "venninnene mine" og heller skaffet en venn for livet i den som faktisk hadde mot nok til å si ifra! Lojalitet! Hvis man ikke kan forvente det fra hverken kjæreste eller venner.. Da er det jo ikke håp for oss.

Skrevet

Som venninne, ville jeg følt at det var illojalt om du ikke sa noe.

Ja, hun har helt sikkert best av å ikke vite, men alle andre vet, det er ingen hemmelighet, og det er bedre at den bobla sprekker nå enn når som helst i fremtiden når en eller annen vrir ut av seg noe på et mindre heldig tidspunkt.

Skrevet

Om det var meg som hadde en kjæreste som hadde vært utro, hadde jeg villet vite det. Om alle visste det, hadde jeg vært takknemlig mot den som hadde guts nok til å fortelle meg det ansikt til ansikt. Men det er meg. Ikke lett å si hva du skal gjøre med din sak.

:jepp: Sånn tenker jeg også.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns du skal si det. Hun burde ha full informasjon før hun bestemmer seg for å tilbringe resten av livet sammen med han fyren der.

Skrevet (endret)

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg med et skikkelig dilemma jeg har havnet oppi. Jeg fant ut i går at en venn av meg har vært utro mot dama si. Utroskapet skjedde for nesten et år siden, det var et forhold på si, altså ikke en engangsting. Tingen er at dette paret har vært sammen i flere år nå, og jeg er blitt god venn med dama hans. Nå viser det seg at "alle" vet om dette utroskapet, de fleste har visst om det siden det skjedde for ca et år siden. Det er bare jeg og dama til han som gjorde det som ikke har visst noe. Nå er det altså bare hun som ikke vet det. Alle felles vennner vet om hva om har skjedd, men de har holdt tett.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er rasende på vennen min, og syns fryktelig synd på dama hans, som er uvitende om alt sammen. Jeg syns det er helt hårreisende at venninnene hennes som har vist om dette i et år ikke har sagt noe til henne, så nå lurer jeg altså på om jeg skal fortelle henne om dette her?

Jeg lovte den personen som sa det til meg at jeg ikke skulle ta det videre, men jeg lurer på om det er verdt å bryte det løftet (kommer til å snakke med henne som sa det til meg først i så fall).

Hva syns dere? Skal jeg si noe eller la vær? Jeg klarer nesten ikke å være i samme rom som hun stakkars dama lenger fordi jeg føler det er så råttent at ALLE vet det untatt hun..

Synes absolutt du skal si det til denne stakkar jenta om du anser henne som en venninne. Hva i all verden gjør det for noe godt at alle bortsett fra hun vet om dette? Tenk så ille når hun finner det ut senere, for det gjør hun nok, og innser at alle hennes venner og kjæresten har holdt henne for narr. Litt av noen venner..

Endret av miss~Audrey
Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Nå har jeg snakket med hun som fortalte meg om det her, og vi er egenlig blit enig om at det beste er å si det til hun det gjelder. Så jeg trenger ikke å bekymre meg over at jeg har lovt å ikke si noe i alle fall.

Men nå er det kommet opp en ny problemstilling, jeg lurer på om jeg skal vente med å si noe, fordi hun har eksamen i midten av mai, og er helt stressa over det. Jeg vil ikke forstyrre henne eller ødelegge for eksamenene hennes, men samtidig føler jeg det er helt grusomt at ingen sier noe til henne.

Så hva tror dere er best, vente eller si det nå? Hvis dere var i denne jenta sine sko, tror dere at dere ville blitt sint på meg om jeg venta med å si det til etter eksamen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...