Gjest Anonym Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg og kjæresten min har vært ilag i over 2 år nå. Vi har det veldig bra ilag, vi flirer og har det morsomt stadig vekk og han er den rette for meg. Vi har snakket om fremtiden om barn og kjøpe leilighet om noen år. Han har kun sagt at han elsker meg 2 ganger. Det var i jula 07 og i jula 08. Siden har han ikke sagt det. Dette bekymrer meg og jeg lurer på om han ikke elsker meg lengre selv om det virker som vi har det veldig bra. Jeg har prøvd å hinte litt frem slik at han skal si det for å sjekke. F.eks her om dagen tullet vi og han kalte meg ei ape. Så sa jeg at han elska den lille apa for å se om han sa ja. Men han sa bare "La oss ikke lek med store ord her" Hva tror dere?
Gjest Marlo Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 "Hva tror dere?" At du legger for mye i små ting. Slutt å plag deg selv så mye.
Havbris Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Hvis dere har det bra sammen så synes jeg du skal slappe av og ikke legge så stor vekt på de "3 magiske ordene". Mennesker har så forskjellig forhold til det å si ”jeg elsker deg”. Jeg synes heller du skal se etter alt det han er og gjør, som viser deg at du betyr mye for han. Det kan godt hende at det er mye du ikke ser eller legge merke til, fordi du har fokuset et annet sted. Han viser deg dette på sin måte men det kan hende at de 3 magiske ordene ikke faller naturlig for han.
Gjest anonym Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 "Hva tror dere?" At du legger for mye i små ting. Slutt å plag deg selv så mye. det er bare eksempler som det som får meg til å lure, men dere har sikkert rett
Kamikatze Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Hvis han er mann, så gjelds det helt til han sier det motsatte. Vi går ikke rundt og fjaser bort så viktige ord til hverdags... Dessuten er det ikke ordene som sies, men handlingene som gjøres. Bare spør alle de "lettlurte".
cyanid Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Kanskje "Ape" er det ordet han mener en ikke bør kødde med? Men ærlig talt, spør han alvorlig og oppriktig, det er kun han som kan svare deg..
Gjest anonym Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Kanskje "Ape" er det ordet han mener en ikke bør kødde med? Men ærlig talt, spør han alvorlig og oppriktig, det er kun han som kan svare deg.. Ja, får heller se på handlingen:) Der er i allefall ingenting som sier noe annet, så får slå meg til ro med det med det første hehe, ape var bare et dårlig eksempel på hvor teit vi kan være ilag
krisilla Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Uff, dette høres virkelig ikke bra ut. Kanskje du burde sette deg sammen med han, og snakke skikkelig ut. Slike ting må ikke være uavklart! Det er veldig viktig for forholdet deres at det ligger slikt grums i bunn.
maren Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Du kan jo lufte det for han at du liker å få verbal bekreftelse på at han er glad i deg. Men det er jo ikke alle som har så lett for å si de ordene da. Men hvorfor sa han det i jula egentlig, det var da et rart og veldig tilgjort tidspunkt å si det på... det er sikkert sant altså...
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Eh... jeg sier veeeldig sjelden "jeg elsker deg" til samboeren min. Grunnen til det er at jeg synes det høres så rart ut, spesielt med min dialekt så for meg blir det på en måte bare tomme ord. Bruker istedet å si at "jeg er glad i deg" (ps: jeg er jente ja)
Gjest Anonym Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 Eh... jeg sier veeeldig sjelden "jeg elsker deg" til samboeren min. Grunnen til det er at jeg synes det høres så rart ut, spesielt med min dialekt så for meg blir det på en måte bare tomme ord. Bruker istedet å si at "jeg er glad i deg" (ps: jeg er jente ja) Hehe, ja jeg mener ikke han skal si det stadig vekk, men bare begynte å tenkte på det siden det er 2 år siden sist. Han sa jeg elsker deg i jula fordi det er da vi har jubileum. Men han viser ikke noe annet og han sir at han er glad i meg hver dag og det er gjensidig:)
annemette Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 Kan du ikke si at du elsker han? Kanskje om du sier det først, vil han si det tilbake? Hvorfor skal absolutt han si det først? :-) Synes det er kjipt når folk ikke kan fortelle partneren at de verdsetter han/hun. Selvom handling viser mer enn ord er det noe spesielt å bli fortalt at man er elsket... :-)
Gjest anonym Skrevet 20. april 2010 #14 Skrevet 20. april 2010 Kan du ikke si at du elsker han? Kanskje om du sier det først, vil han si det tilbake? Hvorfor skal absolutt han si det først? :-) Synes det er kjipt når folk ikke kan fortelle partneren at de verdsetter han/hun. Selvom handling viser mer enn ord er det noe spesielt å bli fortalt at man er elsket... :-) Ja, virker skumlere å si det selv siden man er rett for å ikke få det tilbake =p
-milla j- Skrevet 20. april 2010 #15 Skrevet 20. april 2010 Synes det er godt å vite at når man først sier det, så mener man det. En gang i året er kanskje lite - men om du vet han antakelig elsker deg og viser det så er det kanskje bare fordi han har et vanskelig forhold til selve ordet? Jeg synes det er vanskelig å si, jeg føler meg sikker på det men det har liksom en hel del forpliktelser vedhektet. Glad i deg sier man ikke til hvem som helst det heller? Det er mye fokus på e-ordet. Jeg er ikke helt sikker på at jeg vil være med på den masingen på at vi må si akkurat det hele tiden - er det ikke godt nok å si jeg er glad i deg og vise det? Hvis det blir tvang - eller noen sier det til deg og du sier det tilbake automatisk fordi det blir forventet - blir ikke det feil? Jeg har sagt det til kjæresten min i fylla. Flere ganger. Jeg har ikke sagt det edru ennå. Når jeg sier det vil jeg si det fordi jeg føler det akkurat der og da, ikke fordi jeg "må".
-milla j- Skrevet 20. april 2010 #16 Skrevet 20. april 2010 (endret) Kom visst dobbelt her... Endret 20. april 2010 av -milla j-
Gjest Airi Chikako Skrevet 20. april 2010 #17 Skrevet 20. april 2010 Jeg har også kun sagt det i fylla, da fordi han sa det først. Det er ikke et ord som jeg synes det er lett å si, rett og slett. Det er så vanvittig stort, og det ligger så mye i det. Vi sier ofte til hverandre hvor glade vi er i hverandre, men ikke at vi elsker hverandre. Jeg er rett og slett enig i at man ikke skal leke med store ord, som kjæresten din sa. Det betyr jo ikke at han ikke elsker deg at han ikke ville si det i den settingen.
Gjest Anonym Skrevet 20. april 2010 #18 Skrevet 20. april 2010 Jeg har også kun sagt det i fylla, da fordi han sa det først. Det er ikke et ord som jeg synes det er lett å si, rett og slett. Det er så vanvittig stort, og det ligger så mye i det. Vi sier ofte til hverandre hvor glade vi er i hverandre, men ikke at vi elsker hverandre. Jeg er rett og slett enig i at man ikke skal leke med store ord, som kjæresten din sa. Det betyr jo ikke at han ikke elsker deg at han ikke ville si det i den settingen. Ja, jeg vil ikke at han skal si det hver dag. Da virker det ikke spesielt.Kan godt hende han synes at det er vanskelig som dere sir, for de to gangene han sa det hadde han drukket litt. Er vel enklere å si ting med litt alkohol i kroppen..
Gjest Gorgonzola Skrevet 20. april 2010 #20 Skrevet 20. april 2010 Vi gutta har nok et ambvivalent forhold til slike store ord. Vi vet at jenter enkelt lar seg begeistre og beruse av dype kjærlighetserklæringer, sterke ord og mange og rørende komplimenter er en bra taktikk med tanke på hengivenhet og ikke minst sex. Mange av oss har nok mer enn en gang fått kritikk for enten å ikke buse ut med slike eller bruke dem for ofte. Uansett hva vi gjør er risikoen for at vi får det tilbake med renter svært stor. "Ja men, du kan ikke gjøre det slutt, du sa jo at du elsket meg jo!" er en typisk kvinnelig hersketeknikk. Han kvier seg litt, enten fordi han er sjenert, synes dype kjærlighetserklæringer er mer forpliktende enn han føler han kan stå inne for eller så har han en iboende frykt for konsekvensene, ref. hva jeg hevder litt lenger opp. Live with it
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå