Ladylucky Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jippi New York rett rundt hjørnet:) Noen som har vært der og har små eller store tips til meg? Foreløbig ser listen slik ut: - Frihetsgudinnen -Empire state building eller Top of the rocks -central park zoo:) Noen som har noen flere tips til meg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Veldig mange steder anbefales det å ta en av sightseeingbussene har jeg sett..
MissStiles Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 - Frihetsgudinnen - Ellis Island - Central Park - Goggenheim museum - The Met museum - Empire State Building - Brooklyn Bridge - Top of the Rock - Ground Zero Mange severdigheter i New York! Man kan ta sightseeing bussen til det fleste steder.
Nybegynner 2009 Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Om du skal shoppe noe så er Century 21 like ved Ground Zero et tips. her har de masse designerkler/vesker/sko osv til sterkt reduserte priser. Både til barn, herre og dame. Times Square på kvelden burde jo oppleves. Evt Madison Square Garden, og om du ikke har vært på Madame Tussaud noe annet sted så er dette ganske bra. Chrysler Building. Rett og slett bare vandre rundt er en opplevelse. Gled deg!
Parasollpiken Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 (endret) Hei! Vil også anbefale å gå over Brooklyn Bridge, gjerne tidlig eller sent på dagen. I Brooklyn kommer hverdagsliv nært. Under Brooklyn Bridge ligger The River Cafe. Fin! Ellers ville jeg tatt taxi til bydelen Greenwich Village for å spise på kveldingen, der er det koselig! Endret 22. april 2010 av Parasollpiken
gard Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Hei Kona og jeg har vært i NYC et par ganger og her er et av reisebrevene som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Jeg har også laget dette Google kartet og det viser hvor noen av attraksjonene ligger http://gardkarlsen.com/NYC_google_map.htm . Du kan zoome inn og ut og klikke på markørene. Hva som bør ses i NYC avhenger veldig av dine interesser - jeg vil uansett anbefale at du kjøper en guidebok. Det er alltid nyttig når en skal til slike store byer :-)
Bernardette Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Pizzarestauranten Famiglia på Times Square har den beste pizzaen jeg noen gang har smakt!
mia83 Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 om du vil spise ekte armerikansk frokost, så har de veldig god mat på Food Exchange! Se nettsiden deres for spisesteder.
Brunhilde Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Pizzarestauranten Famiglia på Times Square har den beste pizzaen jeg noen gang har smakt! Famiglia finner du flere steder i New York, ikke bare på Times Square, og ja, de har veldig god pizza.
Mrs.Michaels Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Om du er glad i å shoppe så fant vi verdens beste shopping senter i bydelen Queens! Det var superstort, og hadde masse bra butikker! Er jo masse i new york city centre også, men vi ville gjerne ha alt på en dag, samlet på ett sted slik at de andre dagene kunne bli satt av til severdigheter! Vi tok gratisbåten over til Staten Island, og fra den båten fikk man en fin utsikt til frihetsgudinnen. Så slapp vi å bruke en haug av penger for å komme nærmere statuen. Den er for stor til å ta bilde av den noe nærmere også vil jeg tro! Ellers er det veldig fint å ta en sånn sightseeing buss gjennom Brooklyn, for å se sammenligningene mellom manhttan og de andre statene. Brooklyn var kjemperolig og veldig koselig. Ingen som tuta eller løp rundt i veien
FoxyFish Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 Du kan jo også drømme deg litt bort i denne bloggen: Mitt New York Mange skjulte skatter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå