Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg ønsker tips til gode merker som ikke tester på dyr.Blir litt forvirret over hva som er på rett liste og gal liste innimellom, men har fått med meg at en del av de produktene vi har i hjemmet ikke er så bra som jeg trodde. Så nå trenger jeg tips til shampo og balsam som er ok å bruke (er Wella f.eks ok?), hårskum,dusjsåpe, deodorant,håndsåpe,solkrem, håndkrem, fuktighetskrem til ansikt og kropp. Finnes det noe alternativ til lypsyl (er visst ikke bra å bruke den heller etter det jeg forstår)? Jeg har tørr og sensitiv hud,er allergiker og bruker derfor ikke sminke. Jeg bruker NIvea deodorant - kan jeg fortsette med den med god samvittighet? Jeg bruker helst mildt parfyrmert eller uten parfyme i det hele tatt når det gjelder kremer. Jeg kan ikke bruke merket Clarins da jeg er allergisk mot det. SH håndkrem og Apobase som jeg bruker for hendene mine håper jeg å kunne bruke med god samvittighet videre, da jeg har veldig tørre hender og lett får eksem. Aner ikke hvordan disse ligger an med tanke på om de er testet på dyr eller ei. Kanskje noen her vet? Vel, uansett så er jeg klar til å ta imot alle produktforslag som ikke er testet på dyr av den kategorien ting jeg har listet opp her. Det er en stor fordel om det er varer som finnes enten i dagligvarebutikker, apotek eller eks Vita og andre kjedebutikker som er lett å finne. Ute etter både billige saker og noen av den litt mer kostbare sorten (slik som en bruker av og til, men vanlig bruk er greit hvis det finnes noe som ikke er altfor dyrt). Håper på mange gode råd :-)
~Maja~ Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Jeg kan anbefale denne siden for å søke etter merker som er trygge og utrygge. Det er Peta sin liste, noe som gjør at den er til å stole på. Dersom du ikke finner et merke der, pleier jeg bare å google ''merkenavn animal testing/tested'' og du får greit svar - som du dog ofte må tolke litt. Ifølge loven (i Europa?) er det ulovlig å teste ferdige produkter på dyr, men de som tester tester ingredienser på dyr. EOS (de runde ''ballene'') er et alternativ til Lypsyl, om enn en del dyrere. KMS California er gode hårprodukter som ikke blir testet på dyr, som jeg liker veldig godt ihvertfall, og som er enkelt å få tak i i Norge dersom du ikke handler på nett. Er jo mange fler selvsagt.
Gjest Nanne70 Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Bloggen til HildeChristina har også en egen "dyretesting-liste". (Bare klikk for å få opp listen, jeg har linket den).
Gjest Raggy Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Jeg kjøper det meste av mine produkter på Iherb.com Tror ikke de selger noe som er testet på dyr.
Gjest Helene_Mari Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Hår: Fudge hair products eller John Masters Organics Ansikts og hudpleie : Burts Bees eller Decleor Sminke: Manic Panic, Urban Decay, MAC Dette er noe av det jeg bruker hver dag^_^
LetThemEatCake Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Lush har hundratals underbara produkter och inte en enda är testad på djur. De är dessutom miljövänligt förpackade och innehåller nästan bara naturliga grejer. En stor del av sortimentet är dessutom veganmärkt och de få produkter som inte är det innehåller typ bivax eller honung. Jag älskar Lush och vet inte vad jag skulle ta mig till utan det. Jag är som du allergisk mot en massa olika saker och jag har dessutom väldigt torr hud, men Lush-grejerna gör underverk!
xiliita Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Kontakt Dyrebeskyttelsen, de har lister over merkevarer som garantert IKKE tester på dyr, samt merkevarer som garantert tester på dyr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå