Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hvor bør man dra da? Har 1,5-2 uker fri som jeg har lyst å oppleve litt av europa. Hvor mye "rekker man over" på så kort tid? Har lyst til å reise til balkan kanskje. Vil ha opplevelser, billig shopping og gjerne et par dager med sol/bad. Litt kravstor/vil ha alt med andre ord :gjeiper: Tenker muligens på å reise til venesia, så videre til slovenia - kroatia - bosnia -ungarn- hjemover. Men tror det vil bli litt for mye/langt... Kan jo evt kanskje ta fly til venesia og tilbake fra et annet sted da kanskje, om flyene kommer seg opp i lufta igjen...
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Hvor bør man dra da? Har 1,5-2 uker fri som jeg har lyst å oppleve litt av europa. Hvor mye "rekker man over" på så kort tid? Har lyst til å reise til balkan kanskje. Vil ha opplevelser, billig shopping og gjerne et par dager med sol/bad. Litt kravstor/vil ha alt med andre ord :gjeiper: Tenker muligens på å reise til venesia, så videre til slovenia - kroatia - bosnia -ungarn- hjemover. Men tror det vil bli litt for mye/langt... Kan jo evt kanskje ta fly til venesia og tilbake fra et annet sted da kanskje, om flyene kommer seg opp i lufta igjen... Det dummeste du gjør om du vil OPPLEVE litt er å satse på så mange land som mulig. Tiden du har satt av er passe til å oppleve et par land! Det dummeste jeg vet er amerikanere som har "sett Europa" på 10 dager. De har knapt sett annet enn flyplasser.... Vile selv satset på en "interrail Flexi", da kan du benytte toget ti (forhåndsdefinerte) dager i løpet av en treukersperiode, så kan du bruke de mellomliggende dagene til noe annet enn et togsete. Hadde også selv satset på Øst-Europa (tog er stort her, det sørget kommunisttiden for, da var tog prestisjeprosjekt), f eks Polen/Tsjekkia/Slovakia/Ungarn. Sol og bad ville jeg ordnet i Polen (hva med f eks Koszalin, en lett by å komme til fra Berlin, herfra er det en time med tog til den Polske riviera, som gjerne kan anbefales!!), kultur og opplevelser i Gdansk, Warszava, Budapest etc og billig shopping hele veien. Min reiserute hadde sett slik ut: Dag 1: Oslo - Malmø, herfra nattog til Berlin Dag 2: Berlin Dag 3: Berlin - Koszalin (5 - 6 timer via Sczecin om du bruker lokaltog, det bør du, særlig i Polen) Dag 4: Koszalin + dagsbesøk i Kolobrzeg (badeby) Dag 5: Koszalin - Gdansk (4 timers reise, ville reist etter middag) Dag 6: Gdansk Dag 7: Gdansk - Warsczava (8 timers reise, ville selv brukt nattog her) Dag 8: Warsczava Dag 9: Warsczava Dag 10: Warschava - Budapest (minst 10 timer) Dag 11: Budapest Dag 12: Budapest - Hamburg (delvis nattog) Dag 13: Hamburg - Fredrikshavn Dag 14: Fredrikshavn - Oslo Skal gjerne komme tilbake med detaljer om du vil.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Tusen takk skal du ha, det så veldig interessant ut! Skal diskutere med reisefølget mitt Sier jatakk til flere detaljer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Jeg har sett litt nå, og har kommet fram til en mulig rute kanskje. Ser den grei ut, hva ville du gjort om på? dag 1:Lande i beograd om kvelden dag 2:Beograd Dag 3:Beograd dag 4:Beograd dag 5:Tog til skopje dag 6:Skopje dag 7:Skopje dag 8:Buss til ohrid på ettermiddagen dag 9:Ohrid dag 10:Ohrid dag 11:Ohrid/reise til Sofia dag 12:Sofia dag 13:Sofia/Nattog til Beograd dag 14:fly hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå