Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da er vårt prøveeventyr kommet dithen at vi har fått innkalling til informasjonsmøte på avdeling for assistert befruktning på Rikshospitalet for oppstart av IVF-behandling. Akkurat nå er vi glade (fordi utredningen så langt har gått ganske raskt og resultatene har vært "gode"), men selvfølgelig også litt triste av og til fordi naturmetoden ikke har funket ;)

Informasjonsheftet vi fikk var veldig utfyllende, så jeg føler vi vet det meste om de praktiske tingene. Det vi derimot lurer på er hvor lang ventetid det er, for det sto det ingenting om. Dessuten lurer vi litt på hvordan dere har håndtert denne prosessen psykisk, med de opp- og nedturer som måtte komme...

Vi prøver å være realistiske mtp forventninger, men vi skal ikke legge skjul på at vi veldig gjerne vil bli foreldre en dag :sjenert:

Helt greit å svar som anonym her, forresten ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei!

da ligger dere litt foran oss og jeg kan egentlig ikke svare deg... håper likevel det er greit at jeg skriver i tråden din..! vi har sendt søknad, men venter på innkalling til samtale! når skal dere starte opp med ivf - har dere fått dato?

jeg bare lurte på hvor lang tid det tok fra dere sendte søknad til dere ble kalt inn til samtale?? og hvor lang tid etterpå denne samtalen var..?

hva har dere gjort på riksen før dere fikk innkalling til info-møtet? tenker på av tester, lap ol...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei!

da ligger dere litt foran oss og jeg kan egentlig ikke svare deg... håper likevel det er greit at jeg skriver i tråden din..! vi har sendt søknad, men venter på innkalling til samtale! når skal dere starte opp med ivf - har dere fått dato?

jeg bare lurte på hvor lang tid det tok fra dere sendte søknad til dere ble kalt inn til samtale?? og hvor lang tid etterpå denne samtalen var..?

hva har dere gjort på riksen før dere fikk innkalling til info-møtet? tenker på av tester, lap ol...

Så koselig med svar fra en i samme båt! :)

Jo, den første søknaden fra oss (dvs gynekologen) ble sendt til rikshospitalet i begynnelsen av februar, så fikk jeg innkallelse til en gynekologisk undersøkelse i begynnelsen av mars. Ved denne undersøkelsen snakket vi litt om det som allerede var prøvd og hvilke undersøkelser de kunne gjøre. Det ble bestemt at jeg skulle ha en såkalt hsg-ultralyd, og denne ble gjort i begynnelsen av april. Ca to uker etter denne undersøkelsen fikk vi brev med innkallelse til forsamtale samt informasjonsbrosjyre om ulike typer assistert befruktning. Forsamtalen er i midten av mai - det er egentlig ikke så lenge til :)

Vi vet ikke hvor lang tid det tar i praksis fra forsamtale til oppstart på medisiner...men vi kan jo håpe at det også går forholdsvis kjapt :P

Hilsen ts :goodbye:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Glemte å svare på det med tester:

Jeg har tatt en del blodprøver bla.a. for å måle hormononivå på ulike datoer i syklusen min (jeg har heldigvis ganske stabil syklus!), og så nå denne hsg-undersøkelsen (lap var ikke noe alternativ for meg, derfor ble det hsg). I tillegg altså en generell gynekologisk undersøkelse.

Mannen har også tatt blodprøver og en sædprøve.

-ts :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så koselig med svar fra en i samme båt! :)

Jo, den første søknaden fra oss (dvs gynekologen) ble sendt til rikshospitalet i begynnelsen av februar, så fikk jeg innkallelse til en gynekologisk undersøkelse i begynnelsen av mars. Ved denne undersøkelsen snakket vi litt om det som allerede var prøvd og hvilke undersøkelser de kunne gjøre. Det ble bestemt at jeg skulle ha en såkalt hsg-ultralyd, og denne ble gjort i begynnelsen av april. Ca to uker etter denne undersøkelsen fikk vi brev med innkallelse til forsamtale samt informasjonsbrosjyre om ulike typer assistert befruktning. Forsamtalen er i midten av mai - det er egentlig ikke så lenge til :)

Vi vet ikke hvor lang tid det tar i praksis fra forsamtale til oppstart på medisiner...men vi kan jo håpe at det også går forholdsvis kjapt :P

Hilsen ts :goodbye:

ok! da gikk jo ting kjapt. vi sendte søknad i midten av mars og har enda ikke fått noen innkallelse... merker at jeg er utålmodig og er like spent på å sjekke postkassa hver dag, hehe!

den psykiske biten av alt dette syns jeg har vært tøff til nå, og da er vi jo ikke i gang med ivf enda! tror det må være veldig tøft å ikke få det til på første forsøk. man må vel bare prøve å tenke at de fleste klarer det i løpet av tre forsøk og ikke forvente at det nødvendigvis klaffer på første...

lykke til hvertfall :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ok! da gikk jo ting kjapt. vi sendte søknad i midten av mars og har enda ikke fått noen innkallelse... merker at jeg er utålmodig og er like spent på å sjekke postkassa hver dag, hehe!

den psykiske biten av alt dette syns jeg har vært tøff til nå, og da er vi jo ikke i gang med ivf enda! tror det må være veldig tøft å ikke få det til på første forsøk. man må vel bare prøve å tenke at de fleste klarer det i løpet av tre forsøk og ikke forvente at det nødvendigvis klaffer på første...

lykke til hvertfall :)

Forstår godt hvor tøft det kan være, håper dere får svar I DAG! :klemmer:

Jeg leste noe om at det kan ta lengre tid dersom søknaden ikke er helt utfylt, slik at det mangler noen opplysninger. Når jeg var der for gu så sa de at jeg burde ringe avdelingen dersom jeg hadde spørsmål, så du kan jo prøve å ringe for å høre om det er noe som kan gjøres for at behandlingen skal gå raskere?

-ts

Skrevet

Hei.

Vi er på Riksen. var på forsamtale i april i fjor. Siden sommeren kom ble oppstart i beg av august. siden da har vi prøvd. Vi er nå igang med vårt 3 forøsk. Første gang var IVF, de to neste frys. Testet pos etter IVF, men mistet etter to dager. Første frys var klar neg, og denne runden er testdato litt lenger fram....vi håper enda.

NEdturene kan være tøffe, men vi håndter det på forskjellige måter. Jeg gråter med en gang og får ut ting, derettter kommer fornuften og realiteten tilbake og jeg finner nytt håp. Må legge til at jeg er 35, og har ingen barn fra før

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi er på Riksen. var på forsamtale i april i fjor. Siden sommeren kom ble oppstart i beg av august. siden da har vi prøvd. Vi er nå igang med vårt 3 forøsk. Første gang var IVF, de to neste frys. Testet pos etter IVF, men mistet etter to dager. Første frys var klar neg, og denne runden er testdato litt lenger fram....vi håper enda.

NEdturene kan være tøffe, men vi håndter det på forskjellige måter. Jeg gråter med en gang og får ut ting, derettter kommer fornuften og realiteten tilbake og jeg finner nytt håp. Må legge til at jeg er 35, og har ingen barn fra før

Takk for svar, barnesangen :)

Selv er jeg 30 år, har ingen barn fra før. Har finlest brosjyrene jeg fikk sånn at jeg har et mest mulig realistisk syn på ting, men kjenner likevel at forhåpningene kommer. Er redd for å bli skuffet, egentlig litt rart for jeg har jo blitt skuffet så mange ganger allerede :gjeiper:

Krysser fingrene for at det snart bor en spire eller to i magen din :klemmer:

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg skal på forsamtale nå i juni på Riksen. Spennende tider. Ønsker dere lykke til videre! Håper vi kan følge hverandre i denne tråden :)

Skrevet

Låner tråden litt....

jeg skal starte med nesespray 19.sept. Sprøyter uke 40 og egguttak uke 42 på Riksen. Flere?? Hadde vært gøy å følge hverandre litt :)

Skrevet

Låner tråden litt....

jeg skal starte med nesespray 19.sept. Sprøyter uke 40 og egguttak uke 42 på Riksen. Flere?? Hadde vært gøy å følge hverandre litt :)

Er så spent på når vi kan begynne :) Hadde håpt på aug. eller sept. Håper jeg kan følge deg.

Skrevet

Er så spent på når vi kan begynne :) Hadde håpt på aug. eller sept. Håper jeg kan følge deg.

Det håper jeg også, si ifra til meg, da, når du vet mer! God sommer :goodbye:

Skrevet

Takk for svar, barnesangen :)

Selv er jeg 30 år, har ingen barn fra før. Har finlest brosjyrene jeg fikk sånn at jeg har et mest mulig realistisk syn på ting, men kjenner likevel at forhåpningene kommer. Er redd for å bli skuffet, egentlig litt rart for jeg har jo blitt skuffet så mange ganger allerede :gjeiper:

Krysser fingrene for at det snart bor en spire eller to i magen din :klemmer:

Ingen spire i magen. Neg test nok en gang. Vi fortsetter på Rh etter sommeren

Skrevet (endret)

Det håper jeg også, si ifra til meg, da, når du vet mer! God sommer :goodbye:

Heisann

Vi er satt opp til egguttak i uke 43, og på vent i uke 39 :) Så da er vi ganske nære hverandre i tid! :):):)God sommer!

Endret av fruktbærende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...