krisilla Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Det er med triste ord at jeg forteller dette. Kjæresten min og jeg har god og hyppig sex, men noe mangler. Vi er ikke slike nyforelskede turtelduer lenger, men støvete og tomme samtaler. Burde jeg forlate han? Det eneste som holder meg til han er sexen.. Jeg vil gi slipp på den! Den er alt, jeg har gitt opp alt for han, og nå rakner det. HJELP! Desperat jente 40+
Beauté Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Kommer an på hvor lenge det har vært sånn. Om det er en periode dere går igjennom eller om det er sånn hele tiden.
krisilla Skrevet 19. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2010 Det har holdt på i en måned.. Ser intet lys
Beauté Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Vi har vært sammen veldig lenge (15 året vårt nå)og har hatt perioder der jeg var sikker på at det var totalt over. Pga barna har vi ikke dratt fra hverandre, men løst problemene. Og det kan ta tid. Kommunikasjon er en god ting. Hvor lenge har dere vært sammen da?
Gjest Dhanu Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Tja, du må vel rett og slett ta et valg. Vil du gi opp eller vil du kjempe for forholdet? Samtalene kan du vel selv tilføre mening og dybde. At dere har et velfungerende sexliv er jo veldig positivt. Ofte ryker det tidlig i problemfasen.
krisilla Skrevet 19. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2010 Vi har vært sammen i 8 år nå. Vet ikke helt om jeg greier mer. Kanskje jeg skal forslå en liten pause?
skandale Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Du skriver ingenting om at du har gjort noe for å endre på dette. Har dere opplevd nedturer i forholdet før? Hvordan har dere eventuelt løst dette? Hvis det "bare" har vart i en måned av åtte år, skal det nok ordne seg hvis dette er en mann du gjerne vil beholde, bare ting blir som før. Ta initiativ selv og tilfør dybde i samtalene, begynn med å snakke med ham og spørre hvorfor han tror det har blitt slik.
Havbris Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Når man er sammen over mange år så vil det for de fleste komme perioder der man synes forholdet ligger litt i dvale og er litt kjedelig. Jeg har vært gift i 19 år og har absolutt opplevd slike perioder. Som regel går de over men man må forholde seg aktivt til det, fordi slikt sjelden går over av seg selv. Og det må ligge oppriktige ønsker og vilje om å ville investere noe i å få glød, interesse og samhørighetsfølelse tilbake til forholdet. Hvis begge har dette ønsket så hviler det også et ansvar på begge to, man kan ikke sette seg ned og vente på at noe skal skje. For å klare å mobilisere en slik vilje så må dere også forandre måten å tenke om forholdet på, og dere må begge tenke hvordan dere selv kan bidra. Dette er en utfordring for de fleste par som er forbi forelskelsesrusen, der man seiler på følelser. ”Neste” fasen kan ha andre typer følelser, og her er behovet for en mer aktiv innsats mye større, hvis man skal lykkes. Kan dere klare å bryte rutiner som gjør at dere ”sover” i forholdet? Finne på nye ting sammen, reise vekk m.m? Nye felles opplevelser kan ofte gi mange og nye temaer å snakke om. Hva med å melde dere på et samlivskurs? Det vil i alle fall ”tvinge” samtalen frem hos dere. Da kan dere kanskje få en større klarhet i om forholdet videre er liv laga.
krisilla Skrevet 19. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2010 Når man er sammen over mange år så vil det for de fleste komme perioder der man synes forholdet ligger litt i dvale og er litt kjedelig. Jeg har vært gift i 19 år og har absolutt opplevd slike perioder. Som regel går de over men man må forholde seg aktivt til det, fordi slikt sjelden går over av seg selv. Og det må ligge oppriktige ønsker og vilje om å ville investere noe i å få glød, interesse og samhørighetsfølelse tilbake til forholdet. Hvis begge har dette ønsket så hviler det også et ansvar på begge to, man kan ikke sette seg ned og vente på at noe skal skje. For å klare å mobilisere en slik vilje så må dere også forandre måten å tenke om forholdet på, og dere må begge tenke hvordan dere selv kan bidra. Dette er en utfordring for de fleste par som er forbi forelskelsesrusen, der man seiler på følelser. ”Neste” fasen kan ha andre typer følelser, og her er behovet for en mer aktiv innsats mye større, hvis man skal lykkes. Kan dere klare å bryte rutiner som gjør at dere ”sover” i forholdet? Finne på nye ting sammen, reise vekk m.m? Nye felles opplevelser kan ofte gi mange og nye temaer å snakke om. Hva med å melde dere på et samlivskurs? Det vil i alle fall ”tvinge” samtalen frem hos dere. Da kan dere kanskje få en større klarhet i om forholdet videre er liv laga. Har snakket litt om samlivskurs tidligere, men han ønsket ikke dette. Samtidig ser han ikke at forholdet vårt rakner. Reiser har vi rett og slett ikke økonomi til. Føler fortsatt at det finnes noe gnist igjen! Vi har aldri vært igjennom slike perioder før i vårt forhold. Kan kanskje kalle dette for en prøve på forholdet? :S
Havbris Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Har snakket litt om samlivskurs tidligere, men han ønsket ikke dette. Samtidig ser han ikke at forholdet vårt rakner. Reiser har vi rett og slett ikke økonomi til. Føler fortsatt at det finnes noe gnist igjen! Vi har aldri vært igjennom slike perioder før i vårt forhold. Kan kanskje kalle dette for en prøve på forholdet? :S Ja - kanskje er dette første virkelige prøvelsen på forholdet? Men jeg tenkte ikke nødvendigvis på dyre reiser. Nå er det snart skikkelig vår og sommer og det finnes masse dere kan finne på som ikke behøver å koste så mye men som kan tilføre verdifulle opplevelser. Det viktigste er jo at dere ikke tenker at forholdet rakner selv om den første "rusen" er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå