Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Dette året går jeg på folkehøgskole, og vi skulle avslutte skoleåret med en klassetur til London. Det var noe vi ble lovet før vi startet. Men desverre, pga denne vulkanen som driver å herjer på Island, så ser det dårlig ut med London tur på skolen. Dette er jo selvfølgelig ikke skolen sin skyld, men hva kan jeg kreve av skolen i denne situasjonen. Det er jo selvfølgelig kjempe kjipt å betale mange tusen kr for en tur som skolen lovet på sin hjemmeside, og så blir det ingenting av. Men som sagt skolen kan ikke noe for det, men hvis jeg har krav på noe så vil jeg gjerne vite det. Hvis ikke så får det bare være Håper på litt hjelp fra noen som vet noe om dette (Ps. jeg er ingen sutrete grineunge pga ingen studietur. Jeg forstår situasjonen, men vil bare vite mine rettigheter )
Gjest Badabing Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Det er ikke skolen som gir deg erstatning, men flyselskap og forsikringsselskap. Vanligvis får du refundert flybilletten av flyselskapet, og hotell etc. av forsikringsselskapet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Har du betalt inn til skolen spesifikt for denne turen eller regner du det du evt har betalt i studieavgifter som betaling for denne turen? Vil ikke tro du får igjen noe som helst av skolen, men evt. fra flyselskapet om turen var bestilt og betalt.
Cava Queen Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Er turen allerede klar, dvs. har skolen betalt billettene? I så fall får skolen erstatning av flyselskapet om turen ikke kan gjennomføres pga asken. Også må skolen igjen tilbakebetale til dere elever det dere har betalt i skolenpenger som skulle gå til turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå