Personlighet Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Pcen slo seg rett og slett av. Rett før det lot jeg merke til at den ikke ladet. Det sto rundt 50% strøm igjen på pcn, hvis det ikonet viste korrekt info. Pcn var varm, laderen bare lunken, kunne holde den i hånden uten problemer. Jeg forsøkte deretter å slå på pcn flere ganger, viften starten om skjermen ble på svart:) Men så skrudde den seg bare av igjen. sånn holdt den på i nesten 1 time, der den gikk tom for strøm. Pcen registrerer ikke laderen når den er plugget i, vet at strømmen i laderen kommer til "boksen", vet ikke om lengere. Det har også oppstått en muse lyd fra laderen. lager en slags pipelyd, som er regelrett. pip-pip-pip-pip Lyden kommer ikke uten strøm naturlig nok, noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre? eller hva som er galt?
Gjest Nedfall Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Pcen slo seg rett og slett av. Rett før det lot jeg merke til at den ikke ladet. Det sto rundt 50% strøm igjen på pcn, hvis det ikonet viste korrekt info. Pcn var varm, laderen bare lunken, kunne holde den i hånden uten problemer. Jeg forsøkte deretter å slå på pcn flere ganger, viften starten om skjermen ble på svart:) Men så skrudde den seg bare av igjen. sånn holdt den på i nesten 1 time, der den gikk tom for strøm. Pcen registrerer ikke laderen når den er plugget i, vet at strømmen i laderen kommer til "boksen", vet ikke om lengere. Det har også oppstått en muse lyd fra laderen. lager en slags pipelyd, som er regelrett. pip-pip-pip-pip Lyden kommer ikke uten strøm naturlig nok, noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre? eller hva som er galt? Høres ut som laderen er føkka. Kan du låne en annen lader av noen du kjenner som har en HP maskin? Hvis den funker da, kjøper du ny lader. Men kjøp en universal lader. Ikke vits i å legge ut penger på dyr original vare, den vil være låst til PCen. Bytter du maskin/kasserer den, kan du ikke lengre bruke den fine laderen. En universal en kan du fortsatt bruke! Denne eller denne kan brukes (sjekk bare effektkravet).
Gjest Brutalt Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Sikker på at pipelyden kommer fra laderen? Om du hører 3 distinkte pip fra maskinen eller pip fra maskinen i det hele tatt, er dette feilkoder. 3 pip er forøverig skjermkort feil, noe hp maskinene sliter veldig med. Har du prøvd å starte i sikkerhetsmodus? Finnes et triks for å få startet maskinen igjen om det skulle være skjermkortet som er feilen. Da skrur du på pc'n, ignorerer pipelydene og evt at den skrur seg av og på. Maskinen skal ligge under et teppe eller noe lignende, for å bli skikkelig varm. La den ligge slik i ca 45min. Skru av og på. Voila! Har selv brukt dette trikset på mange Hp pc'er med svart skjerm. Jeg legger pc'en i nærheten av en varmeovn med teppe rundt og får som regel alltid start på første eller andre forsøk.
aluminium Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Det kan høres ut som en defekt lader, evt. også et batteri. Jeg ville tatt kontakt med de som har solgt maskinen og hørt hva de sa. Slike ting skal normalt gå på reklamasjonsretten (evt. garanti om du fortsatt har det).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå