Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har det vanskelig.

Av og til.

kjærestn min liker å feste,vi har to små jenter.

Bor i en liten by på sørlandet.

Hver helg er den samme,han drar på fest,jeg truer med å dra, ingenting hjelper.

Han drar på fest.Jeg sitter hjem med barna.Dagen etter angrer han seg, er veldig koselig ,å sier han skal forandre seg, jeg elsker han.jeg trur på han.Så da blir jeg, jeg forlater han ikke.Men neste helg er det samme, jeg truer med å dra, å han drar på fest.

Jeg har dratt før,var borte en lang stund.et halvt år.Men kom meg liksom aldri videre, jeg er så glad i han, vil ikke såre han.Så etter mange lovord, flyttet jeg til ham igjen.

Men han er ikke forandret, han er den samme.

Vist jeg flytter ut tenker jeg mye, på både bo sitvasjon for meg å mine to jenter, at vi må leie, jeg må begynne på scratch igjen....har ingenting..hvordan skal jeg klare meg, på alle måter... alt som må ordnes..

Jeg har veldig vanskelig for å ordlegge meg, får liksom ikke til å forklare følelsene mine, men føler at jeg ikke kan godta festingene hans.Det er ikke noe jeg klarer å leve med.Jentene mine begynner å bli gamlere de å, så jeg må tenke på de å.

men jeg elsker han, over alt, men jeg er liksom ikke lykkelig..

Vi har vært sammen lenge,dette er det eneste, seriøse forholde jeg har hatt,..Så jeg kan liksom ikke se for meg en annen person for meg...

Håper det er noen som kjenner seg igjen som kan fortelle meg hvordan det gikk med deg/dere. eller fortelle meg hva du mener..

håper dere skjønner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du orker.

Skrevet

Hva skjer hvis du vil på fest?

Skrevet

Du får vel rette deg opp og kreve respekt, jente. Jeg truer ALDRI med å gå med mindre jeg virkelig mener det. Det å komme med slike trusler som du ikke setter ut i livet, og det å la ham "kose" seg vekk fra det hver gang han tråkker på deg, kommer du ingen vei med.

Verden gir deg ikke mer respekt enn du krever.

Jeg ville flyttet på hybel en periode - og satt igjen jentene til faren sin. Fikk vel sett hvor mye festing det ble på ham da.

Skrevet

da fikser vi barnevakt å drar, men han overser meg mer eller mindre, han fyker fra person til person.jeg ser han som regel ikke så mye. jeg bruker ikke dra alene ut eller.grunnen til det er mange, han er sjalu, så det er som regel 3grads avhør når jeg kommer hjem.Samt at han vil at jeg skal legge barna før jeg drar ut.

å det er så typisk at vist jeg har vært ute så drar han på arbeid ( han er sånn møbel snekker , vil ikke gå inn på det) men han kan dra når han vil på arbeid, så da drar han kanskje i 11 , 12 tia.dagen derpå , når jeg har vært på fest.

Skrevet

Du får vel rette deg opp og kreve respekt, jente. Jeg truer ALDRI med å gå med mindre jeg virkelig mener det. Det å komme med slike trusler som du ikke setter ut i livet, og det å la ham "kose" seg vekk fra det hver gang han tråkker på deg, kommer du ingen vei med.

Jeg ville flyttet på hybel en periode - og satt igjen jentene til faren sin. Fikk vel sett hvor mye festing det ble på ham da.

å flytte alene, uten jentene mine er uaktuelt, med tanke på jobb blir dette vanskelig for han.

Skrevet

å flytte alene, uten jentene mine er uaktuelt, med tanke på jobb blir dette vanskelig for han.

Ok, men du overså nå det viktigste med innlegget mitt, om å kreve respekt.

Skrevet

nei det er sant, er helt enig, han koser seg vekk, det stemmer som bare det :)

å jeg prøver å kreve respekt, prøver og prøver å prøver....

prøver å forklare at jeg drar vist han ikke kutter ut...det er ikke bare noe jeg sier. , men jeg trur ikke han trur på det.jeg vet han elsker meg, men han klarer liksom ikke slutte

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Familieterapi på et familievernkontor, helt klart. Han høres ut som en stor guttunge.

Skrevet

Nei syns ikke sånt burde dras med til familievernkontoret. Dette er noe dere bør klare selv. Han høres ut som en stor baby. Som en sier over: Du får den respekten du krever. Så få litt bein i nesa og sett foten ned. Han har fått altfor mange sjanser allerede. Virker rett og slett som han ikke tror på deg når du sier at du skal dra. For du har sagt det for mye men ikke gjort det.

Skrevet

Himmel og hav, jente!

Du lar han behandle deg helt elendig! Du er ikke noe verdig forbilde for døtrene dine akkurat nå!

Forlang respekt eller kom deg vekk!

Han kommer muligens til å skjønne det om mange år, men da har du sikkert en mye bedre mann som ikke måtte bli 50 før han skjønte hva som er viktig i livet.

Og da kan han ærlig talt sitte der alene eller dra på fest så mye han orker!

For dette høres ut som en veeldig dårlig sirkel (flott for egodusten, da), som bare presser deg lenger og lenger ned i søla!

Du kommer til å få det fint alene!

Dessuten, når du er klar, er verden full av flotte menn!!!

Lykke til (GJØR NOE!!!!!)!

:jepp:

Skrevet

Familieterapi på et familievernkontor, helt klart. Han høres ut som en stor guttunge.

jeg vet han er barnslig, merker det på mange ting, oppførsel, kommentarer...

men skjønner liksom ikke hvordan jeg skal "klare" meg alene...

Skrevet

Himmel og hav, jente!

Du lar han behandle deg helt elendig! Du er ikke noe verdig forbilde for døtrene dine akkurat nå!

Forlang respekt eller kom deg vekk!

Han kommer muligens til å skjønne det om mange år, men da har du sikkert en mye bedre mann som ikke måtte bli 50 før han skjønte hva som er viktig i livet.

Og da kan han ærlig talt sitte der alene eller dra på fest så mye han orker!

For dette høres ut som en veeldig dårlig sirkel (flott for egodusten, da), som bare presser deg lenger og lenger ned i søla!

Du kommer til å få det fint alene!

Dessuten, når du er klar, er verden full av flotte menn!!!

Lykke til (GJØR NOE!!!!!)!

:jepp:

ja, han kommer til å innse det en gang.men når..uansett dette er noe jeg ikke kan leve med .men jeg synes det er utrolig vanskelig, det å ta stege å flytte ut..

Jeg vil liksom ikke såre han..Jeg vet han elsker meg..å jeg er jo kjempe glad i han også..men uansett, jeg er voksen, kan ikke være sammen med en som velger festing før meg å barna..Men jeg er livredd..for framtiden..

nå vet jeg hva jeg har..men uten han, vet jeg ikke hva som kommer..

å jeg har ansvare for jentene mine..

Skrevet

prøver å forklare at jeg drar vist han ikke kutter ut...det er ikke bare noe jeg sier. , men jeg trur ikke han trur på det.jeg vet han elsker meg, men han klarer liksom ikke slutte

Det er jo nettopp bare noe du sier, selvsagt tror han ikke på det for du mener det faktisk ikke. Ikke når du sier det gang på gang uten å faktisk gjøre alvor av det.

Jentene er ikke bare dine, de er hans også. Han skal selvsagt ta sin del av ansvaret for dem, noe som gjør det enklere for deg rent praktisk når du flytter. At de ikke passer inn med hans jobb er da vel revnende likegyldig, du skal ikke leve slik du gjør nå fordi du ikke vil være til ulempe for han. Drit i å være redd for å såre fyren, han fortjener nemlig en smekk.

Fyren har ikke så mye som et snev av respekt for deg og du gjør det ganske enkelt for han å fortsette slik. Han har det jo fint med fast barnevakt slik at han kan gjøre akkurat som han vil. Han er nok mer glad i selve situasjonen enn han er i deg, han ønsker sikkert ikke at det skal stilles krav. Flaks for han at det fungerer så fint å komme med gode ord hver søndag.

Du får det ikke bedre med mindre du flytter. Nei, du vet ikke hva fremtiden bringer, men hva så? Det gjør ikke vi andre heller. Om du kommer til å klare deg alene? Selvsagt gjør du det. Hvorfor skal det være annerledes for deg enn for alle andre som må klare seg selv?

Skrevet

Jeg vet at barna er hans å.Selvfølgelig skal han få ta del i oppvekst deres å alt det rundt,er helt enig med det, barna trenger det, de forguder han.

Så skal ikke være vanskelig på noen måter.

Han skuffer meg så mye..Men har liksom aldri trengt å klar meg helt på egen hånd før.sånn skikkelig mener jeg. Synes det er j***** tøft.

å uansett hvor teit det høres ut så vil jeg ikke såre han.Jeg er kjempe glad i han, men...klarer ikke leve med dette.men han forandrer jo seg ikke, har skjønt det.

Det er bare å ta det stege å flytte ut, men det er så j***** langt....

men uansett...det må gjøres..

Skrevet

Han har fått sin sjanse, han har ikke forandret seg. Så du vet at enten må du godta sånn han er eller så må du gjøre det slutt med han.

Du klarer deg fint alene, tenk på jentene dine - vil du at de skal vokse opp med en far som er på fylla hver helg?

Er alltid kjipt med en gang man flytter, men så blir det bedre, og jeg tror ikke du kommer til å angre. Ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Hvor gamle er dere ,hvis jeg får spørre ?Om dere er unge ,er det jo alltis sjans til å finne flere fisk i havet ...:)

Skrevet

Du sier du vet hva du har nå, men ikke hva du får. Ja, nå har du en umoden egoistisk drittsekk som ikke respekterer deg. Kan virkelig alternativet være så mye verre?

Som mange andre har sagt, respekt er noe man må kreve. Ikke bare spørre pent etter.

Skrevet

Han har fått sin sjanse, han har ikke forandret seg. Så du vet at enten må du godta sånn han er eller så må du gjøre det slutt med han.

Du klarer deg fint alene, tenk på jentene dine - vil du at de skal vokse opp med en far som er på fylla hver helg?

Er alltid kjipt med en gang man flytter, men så blir det bedre, og jeg tror ikke du kommer til å angre. Ønsker deg masse lykke til.

Nei, det er akkurat det, jeg vil ikke GODTA det, men jeg er KJERRING.blir så lei av meg selv...Jeg gir råd, til mine venninder vist de er sammen me mongo (unnskyld ordet)

menn, vil ikke være slik, får så fort dålig samvittighet... .

Hvor gamle er dere ,hvis jeg får spørre ?Om dere er unge ,er det jo alltis sjans til å finne flere fisk i havet ...:)

jeg er 27 , begge jentene er under 5 og pappaen er 37

så jeg er jo ung, muligheter er jo der (mest sannsynlig...)

Du sier du vet hva du har nå, men ikke hva du får. Ja, nå har du en umoden egoistisk drittsekk som ikke respekterer deg. Kan virkelig alternativet være så mye verre?

Som mange andre har sagt, respekt er noe man må kreve. Ikke bare spørre pent etter.

Jeg er ikke redd for å finne en "jalla" type til. Jeg er redd for

*å leie til jeg blir 50 ?

*den økonomiske sitvasjonen

*har ikke bil (må ha det, med tanke på hvor vi bor )

*nesten ingen "tinger" (tv, sofa , kjøleskap etc.)

*arbeid ( slik at jeg tjener nok til å LEVE , ikke overdådig selvfølgelig men at jeg kan kjøpe ei vaskemaskin vist min ryker..

sånne tinger....GRUSOMT å tenke på....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er akkurat det, jeg vil ikke GODTA det, men jeg er KJERRING.blir så lei av meg selv...Jeg gir råd, til mine venninder vist de er sammen me mongo (unnskyld ordet)

menn, vil ikke være slik, får så fort dålig samvittighet... .

jeg er 27 , begge jentene er under 5 og pappaen er 37

så jeg er jo ung, muligheter er jo der (mest sannsynlig...)

Jeg er ikke redd for å finne en "jalla" type til. Jeg er redd for

*å leie til jeg blir 50 ?

*den økonomiske sitvasjonen

*har ikke bil (må ha det, med tanke på hvor vi bor )

*nesten ingen "tinger" (tv, sofa , kjøleskap etc.)

*arbeid ( slik at jeg tjener nok til å LEVE , ikke overdådig selvfølgelig men at jeg kan kjøpe ei vaskemaskin vist min ryker..

sånne tinger....GRUSOMT å tenke på....

Beklager at jeg sier dette, men alle tingene du skriver du er redd for i tilfelle brudd er kun materielle ting - altså ting..!

Jeg forstår godt at man må ha bolig o.l, vaskemaskin er også en nødvendighet, men sånt får du nok hjelp til. Om du har ungene mest får du en god del stønader som enslig mor.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du venter med å flytte om han ikke tar deg på alvor eller viser noe respekt, og ihvertfall er det feigt når det du lister opp som ting du er redde for ved brudd er materielle ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...