Gå til innhold

Jeg vil ikke ha flere barn, hva vis min nye partner vil?

Ville du tatt sjansen?  

12 stemmer

1. 1. Du har barn fra før og går inn i et forhold med en som ikke har barn fra før. Tror du partneren når han/hun sier han/hun ikke trenger å få egne barn?

• Ja, selvsagt!
      2
    • Jeg ville vært skeptisk
      9
    • Nei, jeg ville holdt meg til partnere med barn fra før!
      1
  2. 2. Hvis du er skeptisk, hvorfor?

• Det er stor mulighet for at han/hun vil endre mening å ønske seg barn med tiden.
      7
    • Jeg synes det er feil å "hindre" en person i få egne barn.
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har to barn fra et tidligere forhold og skal ikke ha flere barn. Jeg har mer enn nok med mine to vidunder, og orker ikke tanken på værken en ny graviditet eller spedbarnsperiode. Dette valget er tatt og ikke grunn for denne tråden.

Det jeg lurer på er i forhold til ny partner. Har truffet en nå som ikke har barn fra før, og sagt ifra til han at jeg ikke ønsker flere selv. Han sier han ikke har tenkt over det, og synes det er tidlig å ta stilling til det. Mitt problem er at jeg ikke vil blande inn mine egne barn i forholde før jeg har troen på at dette kan bli til noe bra som varer. Og det vet jeg ikke før jeg vet hvordan han stiller seg til det med egne barn...

Hva ville dere ha gjort? Jeg er redd for at dette er noe som vil ødelegge forholdet vårt etter en stund, når han evt finner ut at han ønkser seg egne barn...

Endret av Frk.Blondi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg hadde 3 barn på 11, 7 og 5 da hun ble sammen med en ny mann. Hun følte hun var ferdig med små barn og ville ikke ha flere. Han hadde ingen barn og trengte heller ikke å få egne. Det var nok med hennes fant de ut av.

Etter noen år endret mannen menig og ønsket om et barn kom. Det ble lange diskusjoner og ting ble veldig vanskelig.

Da barna var 17, 13 og 11 fikk de et barn sammen.

Er vanskelig med menn som ikke har barn fra før, for de vet jo egentlig ikke hva det vil si å ha barn. Kanskje kan de si at de ikke vil ha barn nå, men hva om 5 år, 10 år? Vil de fortsatt føle det samme?

Det med ønske om barn kan komme nå, eller om 5 år... Så det kan bli vanskelig å utsette å la mannen bli kjent med barna fordi du er usikker på om det blir noen fremtid mellom dere..

Jeg er enig i at man bør være sikker på at man vil ha et forhold før man introduserer ny kjærester for barna, men du kan jo ikke akkurat gi han noen tidsfrist heller.. "innen tirsdag må jeg vite om du vil ha barn eller ikke" :fnise:

Du får se om DU vil at dette skal bli et langvarig forhold, for da kan du etterhvert ta sjansen på å introdusere mannen for barna... Men det er viktig å ha en dialog om dette, og det ser det ut til at dere har :)

Skrevet

Takk for godt svar!

Ja vi har en dialog på det, jeg har brent meg på vente med å si ting før, så nå er det full ærlighet fra første stund. Jeg synes det er vanskelig å ta stilling til hva jeg skal tro om han. Vi er begge "26år" så mye kan endre seg med årene. Jeg tørr ikke la meg selv bli skikkelig glad i han heller pga denne problemstillingen med barna. Han har så vidt hilst på dem, men ikke noe mere, ikke kommer det til å bli noe mere heller på en lang stund tror jeg. Jeg har kjent han lenge, men ikke med tanke på forhold. Dette er en snill omtenksom type som har fortjent å egne barn, og han er veldig glad i barn også, snakker mye om onkelungen sin som han har endel kontakt med. Dette er veldig vanskelig...

Gjest Illiya
Skrevet

Jeg har to barn fra et tidligere forhold og skal ikke ha flere barn. Jeg har mer enn nok med mine to vidunder, og orker ikke tanken på værken en ny graviditet eller spedbarnsperiode. Dette valget er tatt og ikke grunn for denne tråden.

Det jeg lurer på er i forhold til ny partner. Har truffet en nå som ikke har barn fra før, og sagt ifra til han at jeg ikke ønsker flere selv. Han sier han ikke har tenkt over det, og synes det er tidlig å ta stilling til det. Mitt problem er at jeg ikke vil blande inn mine egne barn i forholde før jeg har troen på at dette kan bli til noe bra som varer. Og det vet jeg ikke før jeg vet hvordan han stiller seg til det med egne barn...

Hva ville dere ha gjort? Jeg er redd for at dette er noe som vil ødelegge forholdet vårt etter en stund, når han evt finner ut at han ønkser seg egne barn...

Jeg var i samme situasjon for noen år siden, da jeg traff mannen min. Jeg hadde to barn fra før, han hadde ingen. Jeg var veldig tydelig på at jeg ikke ville ha flere barn, og han var fra første stund tydelig på at han ikke ønsket seg barn selv, og at han syntes det var en fordel at jeg ikke ville ha flere.

Saken er at man kan ikke vite noe om framtida, og om noen eventuelt endrer mening. Så en må bare følge magefølelsen og ta en sjans.

Jeg har også vært usikker på om min mann virkelig mente, og i all framtid kom til å mene, at han ikke ønsket barn.

Vi har hatt noen samtaler om det i løpet av de 9 årene vi har vært sammen. Etterhvert ville jeg kanskje ha vært villig til å få flere hvis det var et veldig savn hos han, og han hadde også vært villig til det hvis det var et stort savn hos meg å få flere. Men hittil har vi ikke endret mening noen av oss.

Din kjæreste sier at han ikke har tatt standpunkt ennå, så jeg skjønner at du er usikker. Men du har vært tydelig mot ham angående dette, og da er det opp til han å ta et valg i forhold til det.

Du kan aldri være sikker på at kjæresten aldri vil ha barn, men du kan ikke være sikker med andre menn heller. Selv om de har barn fra før også.

Han går ihvertfall inn i forholdet med åpne øyne, for du har jo sagt fra.

Skrevet

Helt ærlig, jeg hadde undret meg når vedkommende ikke var sterilisert, og sannsynligvis hatt et bevisst eller ubevisst tro på at barn kunne bli aktuelt en gang i fremtiden. Jeg mener, hva er poenger med å utsette seg for annen prevensjon, som ikke engang er like sikker, når barn er uaktuelt? Dette er iverfall at det er et tema som stadig kommer opp for min del (27 år, barnløs, men pga intens lege og sykehusangst ikke sterilisert desverre), og det er noe jeg ser på som et logisk spørsmål.

Så jeg hadde nok trodd han når det gjelder at han tror det han selv sier, men jeg hadde ikke våget at dette er noe som ikke endret seg. Men dette er hans valg å ta, og hans sorg om så er. Det du risikerer er å miste han om 5-6 år, eller at han ender opp bitter pga at du "hindrer" han. Jeg hadde nok ikke våget, men jeg hadde nok og angret om det var drømmemannen.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Dersom han bare er ca 26 år ennå er det stor sannsynlighet for at dette er noe han egentlig ikke har tenkt så mye på. Jeg vil gjette på at det er en betydelig sannsynlighet for at han finner ut at han ønsker seg barn likevel -en eller annen gang i løpet av de neste 10 årene.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg blir ikke klokere av dette, men det er godt å høre andres erfaringer og synspunkter... :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enkel løsning er jo å sterilisere deg eller fjerne saker og ting (så lenge du er 100% sikker på at du absolutt ikkje skal ha fleire barn, not now, not ever), da kan han ikkje begynne å mase på deg om barn seinere ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...