Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Må bare få lufte litt frustrasjon... Jeg er 28 år og jeg og kjæresten min har vært samboere i mange mange år. Naturlig nok lurer foreldre, familie, venner og kollegaer på når det kommer en liten en. Det har fra noen vært et evig mas i mange mange år. Jeg har hele tiden tenkt at jeg vil ha barn, men aldri følt noen hast med å bli gravid. Vært litt redd for det tilogmed.. Siden mine foreldre var veldig unge og kanskje ikke helt klare for å få barn når jeg kom til, så har jeg tenkt at jeg vil være klar og ha en stabil hverdag til den man eventuelt introduserer til dette livet. Men grunnen til at jeg blir så frustrert er dette evige maset. Er ikke det å velge å få barn en privat sak som man ikke har noe med å grave i og mase om? Spesielt når man har mast i 5-6 år og vi ikke har hatt noe lyst å svare på dette? Ved alt maset så føler jeg at jeg har måtte ta et valg hver gang jeg har blitt konfrontert for spørsmålet, og da har konklusjonen alltid blitt. "Nei, ikke enda" Isteden for å få lov å bli gradvis klar, har jeg måtte gi svar på tiltale gang på gang og på den måten nesten satt meg litt imot hele greia. I går, på et jubileum med familien, spurte tilogmed en vilt fremmed for meg om jeg ikke skulle produsere noen barnebarn til foreldrene mine?! S Har nå bestemt oss for å prøve. Men synes det er slitsomt med alt presset og forventningene. Er bekymret for om jeg kan få barn og er redd for å skuffe..
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Du får si at barn kommer når de kommer,ferdig med den saken.Maser de får du si at det har de ikkje noe med.
Phobaeticus Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Hei. Forstår godt at du blir lei maset og spørsmålene. Det er veldig sårt spesielt hvis en har prøvd å bli gravid over en periode og ikke lykkes. Da blir slike kommentarer vanskelig å svare på... Jeg kommer heldigvis fra en familie der dette ikke er noe tema og det har aldri kommet verken spørsmål eller kommentarer på dette feltet fra min svigerfamilie heller, så dette er sikkert individuelt. Derimot er det jo mange som lurer på jobb da - spesielt i de tider andre blir gravid, så kan det være en del som spør "dere da - skal ikke dere ha barn snart?"
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 I går, på et jubileum med familien, spurte tilogmed en vilt fremmed for meg om jeg ikke skulle produsere noen barnebarn til foreldrene mine?! Skjønner godt hva du mener; slikt er en privatsak og det er irriterende nok når familie og venner maser om ikke vilt fremmede mennesker skal begynne også! Det virker som at ens livmor og underliv plutselig har blitt allemannseie og offentlig samtaleemne på en måte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Takk for tilbakemeldinger... Godt jeg ikke er den eneste som synes dette er en privatsak. Sier så og si hver gang at det kommer når det kommer og ferdig med det. Uten at det hjelper nevneverdig.. Det spørres i hvert et familie selskap. Noen ganger har jeg tilogmed valgt å ikke komme, fordi jeg blir så innmari lei. Er helt i startgropen på prøvingen og veldig spent Men redd det kan bli slitsomt hvis dette tar tid og om man eventuelt skulle være så uheldige å ha vansker med å barn eller mister.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Det er fryktelig at folk "gnåler" om sånt når man er langtidsprøver og synes temaet er sårt. Vi opplevde f.eks at yngre søsken på begge sider fikk barn mens vi var prøvere. Gjett om "gamle tanter" ol fikk vann på mølla da. Poengterte at vi var eldre og hadde vært sammen lengre osv. Som om ikke vi var klar over det?!? Og vi hadde faktisk ikke lyst til å begynne å legge ut om det som var det såreste temaet for oss til gamle nysgjerrige damer som var omtrent like fintfølende som elefanter.
Havfrua Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Har selv opplevd endel mas i det siste, om det ikke er på tide å sette igang med nr 2 snart. Virker som at alle tar det som en selvfølge at man skal ha flere enn et barn og at man ihvertfall ikke må vente for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå