Gå til innhold

Skift av sengetøy!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nygjerrig.....

Hvor oftr skifter dere sengetøy på senga til barna deres??

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når det har gått lang nok tid og vi husker det. ;)

Nei, da, men jeg vet ikke helt fordi vi ikke har et eksakt antall dager. Men jeg synes man bør skifte på iallfall hver 14.dag. :jepp:

Skrevet

Du mener når det står av seg selv :fnise:

Tenker å ca hver 14dag, men overhørte en på helsestasjonen at 1 gang i mnd må være nok...og ble litt nygjerrig hva folk egentlig gjør.....

Skrevet

Det varierer veldig. Har ingen fast rutine på det, og det hadde nok vært lurt for å sikre at det ble vasket oftere. Det kan fort gå en måned.... :sjenert:

Men: mine barn svetter ikke noe særlig om natten, og dynene ligger sjelden oppå dem, så de skitner jo ikke ut sengetøyet slik jeg gjør, som svetter som en febersyk gris hver bidige natt. Har fast rutine på vårt eget sengetøy, hver uke.

Men det er sikkert lurt å drepe midden en gang i blant :) (selv om midden sikkert trives best inni dynene og putene, og ikke i sengetøyet...)

Akkurat nå trenger minstemann hyppige lakenskift fordi det er innsmurt av snørr mesteparten av tiden :fnise:.

Skrevet

som regel en gang i uka,hender det kan bli annen hver uke viss jeg glemmer det! Har en fast dag hvor jeg bytter på sengene :) Både vår og barna sine..

Skrevet

he he...minsten hos oss gikk å henta seg et håndkle å la over snørra på puta si....

Er jo selvsagt forskjell fra unge til unge. Mine er veldig varme av seg, og når de i tillegg til dyne ligger på saueskinn og har fleeceteppe...blir det varmt...Var ganske lei når det var på det kaldeste og de holdt på med det, følte jeg måtte vaske sengetøy mye oftere...de svetta jo som griser... Glad både saueskinnet og fleeceteppet er borte for lengst...

Skrevet

hver dag, sønnen min er sengevæter... (og bleiene er ikke alltid tette), våkner han og er våt hender det at han i halvsøvne går over og legger seg hos broren, også ender jeg med å måtte vaske begge sengene...

Skrevet

Pleier å skifte en gang i uka, vasker da både på min seng og barnas samtidig..

Men det hender at rutinene svikter og at det går 14 dager før det skiftes, men ser ikke på det som noen krise :)

Ved sykdom skiftere vi naturligvis oftere...

Skrevet

apropo det her, jeg skal søke grunnstønad fra NAV pga hyppig vask, slitasje på klær, vaskemaskin etc. hvor kan jeg se hva en omgang med maskinen koser meg etc?

Skrevet

Da går du inn på sifo.no, statens institutt for forbruksforskning. Der finner du hva det meste koster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...