Gå til innhold

Hva slags forpliktelser har jeg når jeg dater over nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å skrive med noen veldig grie gutter på noen datingsider. Jeg føler ikke at noen av dem er helt klaff, men de høres skikkelig greie ut. Jeg vil gjerne prøve ut dette systemet. Men jeg er ganske sikker på at det ikke kommer til å bli oss to, for å si det sånn. Hva skal jeg gjøre når jeg eventuelt må avvise noen? Eller burde jeg ikke date noen jeg er 90% sikker på at jeg kommer til å bli kjæreste med? Og da heller si nei til en date. Jeg vil ikke såre noen

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vær ærlig. Fortell dem at du synes de virker greie, men at du ikke har de store følelsene for dem ellers.

Endret av Het Potet
Skrevet

Jeg forstår at jeg ikke skal love noe mer. Men selv om jeg ikke lyver til dem så kan det jo hende de tror det er noe mer mellom oss enn det er. For eksempel hvis første date går dårlig, hva sier jeg da? Hvis jeg ikke er interessert i noe kjærlighetsforhold til dem? Har dere noen tips?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet endel gjennom nett, og jeg gjør det slik at jeg treffer dem ganske tidlig, jeg skriver ikke i mange uker/mnd først. Det skaper bare masse forventninger, og innen en viss grense, hvem som helst kan ha det fint sammen på mail/tlf. Det er når man møtes at man merker om man har kjemi med vedkommende, og uten kjemi, så kan all forarbeidet med mail/tlf slik sett være bortkastet, og bli en stor skuffelse da man har foventninger.

Så jeg føler ingen forpliktelse i og med at det er så tidlig i bli kjent fasen, og jeg gjør det veldig uoffisielt med å invitere på en tur i et turområde eller strand. Skikkelig date med middag kan man ta senere om man finner ut at man ønsker en date nr 2 med vedkommende. Da ville jeg også avventet med andre jeg skiver med om det ble date nr. 2.

Men så lenge at det kun er date nr 1 en kommer til sånn foreløpig, så gjør det meg ingenting å f.eks skrive med flere og gjøre avtale innen samme uka.

Skrevet

Jeg har datet endel gjennom nett, og jeg gjør det slik at jeg treffer dem ganske tidlig, jeg skriver ikke i mange uker/mnd først. Det skaper bare masse forventninger, og innen en viss grense, hvem som helst kan ha det fint sammen på mail/tlf. Det er når man møtes at man merker om man har kjemi med vedkommende, og uten kjemi, så kan all forarbeidet med mail/tlf slik sett være bortkastet, og bli en stor skuffelse da man har foventninger.

Så jeg føler ingen forpliktelse i og med at det er så tidlig i bli kjent fasen, og jeg gjør det veldig uoffisielt med å invitere på en tur i et turområde eller strand. Skikkelig date med middag kan man ta senere om man finner ut at man ønsker en date nr 2 med vedkommende. Da ville jeg også avventet med andre jeg skiver med om det ble date nr. 2.

Men så lenge at det kun er date nr 1 en kommer til sånn foreløpig, så gjør det meg ingenting å f.eks skrive med flere og gjøre avtale innen samme uka.

Takk for skikkelig svar!

Jeg tenker også å møte dem gasnke tidlig hvis jeg liker dem over nett. Men hva om jeg ikke er interessert etter 1. date. Skal jeg si det rett ut? Eller kan jeg for eksempel bare si nei takk til å møtes igjen eller noe annet?

Skrevet

Eller burde jeg ikke si ja til en date hvis jeg er veldig usikker på om dette er noe?

Er det et "løfte" i seg selv?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Rent praktisk når turen på date 1 er over og vi stopper ved bilene på parkeringsplassen, så pleier det å gå veldig greit med å si at vi prates på nett, ev på melding på mobil om vi har utvekslet nr ( jeg gjør det sjelden )

Vi snakkes på nett som vanlig sier jeg, har hendt han også har sagt det, og tar det videre derifra. Så er det smil og eventuellt klem og hade.

Det er da i praksis avvisning, for når jeg kommer hjem da, så skriver jeg på nettet, takk for koselig tur osv, men tror ikke det har noe hensikt at vi møtes igjen. Lykke til videre og håper du finner den rette for deg ;-)

Er jeg interessert i date nr 2, så sier jeg det når vi står på parkeringsplassen, at det var koselig osv, hvis du har lyst kan vi godt ta en kaffe en dag.

Slik gjør jeg det :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er veldig usikker så har det vel ingen hensikt å møtes. Da må du bare være ærlig å skrive det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har jeg avtalt å møte en, så gjør jeg det. Det handler om respekt for andres tid og følelser.

Skrevet

Jeg skal stille opp hvis jeg sier ja til date, skal ikke feige ut.

Jeg er usikker, veldig usikker. Men jeg har egentlig aldri hatt en skikkelig kjæreste og har ikke troen på at jeg noen gang får en. Er skaptisk. Men tenker at det er verdt å prøve. Eller er det en egoistisk holdning?

Rent praktisk når turen på date 1 er over og vi stopper ved bilene på parkeringsplassen, så pleier det å gå veldig greit med å si at vi prates på nett, ev på melding på mobil om vi har utvekslet nr ( jeg gjør det sjelden )

Vi snakkes på nett som vanlig sier jeg, har hendt han også har sagt det, og tar det videre derifra. Så er det smil og eventuellt klem og hade.

Det er da i praksis avvisning, for når jeg kommer hjem da, så skriver jeg på nettet, takk for koselig tur osv, men tror ikke det har noe hensikt at vi møtes igjen. Lykke til videre og håper du finner den rette for deg ;-)

Er jeg interessert i date nr 2, så sier jeg det når vi står på parkeringsplassen, at det var koselig osv, hvis du har lyst kan vi godt ta en kaffe en dag.

Slik gjør jeg det :-)

Takk for tips! Det hørtes veldig lurt ut

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Klart du må prøve! Ingen ønsker å være alene resten av livet. Gi det en sjangs, og 2 og 5 og 10! Du kommer tilslutt å møte en du virkelig liker! :yvonne:

Lykke til :)

Skrevet

Du har ingen forpliktelser men best å være ærlig når man dater.

Jeg synes det er best å gi en person en sjanse før man bestemmer seg.

Skrevet (endret)

Hør her, TS. Du sier du er usikker på hvordan andre vil oppfatte det du føler angående de, siden du med stor sikkerhet nok ikke vil finne den rette. Det finnes noen litt trege mannfolk der ute, men de kan du blankt avvise uten å bruke 1 kalori. Mao jeg blir sjokkert hvis dem ikke forstår at du har følelser også :gjeiper:

Det du er nok er redd for, er at du skal snakke om dem, og ikke om hvordan du føler deg med dem.

F.eks. du møter en mann som er pen og hyggelig. Men ingen kjemi utover det. Da kan du enkelt si "Du er pen og hyggelig, men det er ikke noe/god nok kjemi". Hva skal mannen svare da hvis det er et par hjerneceller til stede der? "ja, jeg respekterer dine følelser. Du har lov til å føle, slik som jeg har lov til å føle". I værste fall om han er litt drenert i topplokket og ikke tok hintet, så kan det være han kommer med noe rabling for å prøve å overbevise deg om at du tar feil etcetc.

Til syvende og sist, så vet du godt hva du føler. Trenger du mer tid på å kjenne etter, så sier du det. Alle normale mennesker som er verdt å ha i nærheten av seg forstår dette. Om ikke, så har du fått en endelig bekreftelse på at mannen ikke er verdt å bruke mer tid på. Total avvisning er da eneste måte (ja noen menn ser på hva du gjør, ikke det du sier). Enkelt?

Endret av MrRangelet
Skrevet

Jeg mener at din eneste forpliktelse er å ikke lyve eller bevisst bli missforstått :)

Ellers kan du jo ikke love å få følselser for noen. Det er helt ok å gå på date uten å vite hva man vil helt sikkert. Det er jo derfor man går på date!

Hvi du er usikker etter første date er en date til ok. Hvis du sikkert ikke likte ham, ikke gi flere håp. Hvis du likte ham, kjør på!

Men hvis du er usikker i det uendelige, ville jeg sagt i fra om usikkerheten og kanskje forklart litt. For eksempel fortalt at du ikke helt veit hvordan du gjør sånne kjæreste-greier. Så veit han i hvertfall hvor landet ligger. :)

Skrevet (endret)

Møt gutten du. I min suksessdate så foreslo jeg at vi skulle gå på kafè og bare snakke om litteratur, kultur og saker og ting uten å ha noe høyere mål enn en hyggelig kveld. Kvelden ble akkurat det. Hyggelig.

Jeg har vært på mange dater som ikke førte videre. Det er helt greit. Alle vet at det er slik det funker, untatt de som er så utrolig sjarmerende at de kan nedlegge 80% av de de møter.

Du er litt skeptisk nå. Det betyr at du er usikker på at han er passende ut i fra skriftlig kommunikasjon, men det er jo muntlig og kroppsspråk som gjelder, og det vet du veldig lite om før møtet.

Lykke til. Jeg ønsker dere en hyggelig kveld i første omgang. En kveld som helst ikke blir som ett jobbintervju.

Endret av I Grosny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...