Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en god venninne som jeg har kjent i mange år, men etter at hun ble gravid føles det som om vi har sklidd fra hverandre. Vi bor på hvert vårt sted, og de siste gangene jeg har vært i hennes by har det aldri passet å treffes. Men hun har foreslått at vi skal møtes neste gang hun er på mitt hjemsted, og at hun skal ringe meg da. Og de siste månedene har hun vært her ofte, uten at jeg har hørt noe, selv når vi har hatt konkrete avtaler om at denne uka skal vi treffes. Skal jeg bare ta hintet og slutte å foreslå ting, eller bør jeg fortsette å ta initiativ, siden det skjer mye i livet hennes?

Og er det normalt at jenter ikke er så interessert i å ha kontakt med barnløse venninner når de skal ha barn? Jeg hadde forstått det dersom hun hadde ett komplisert svangerskap og følte seg mye dårlig, men hører jo fra andre venninner at hun er i fin form og farter mye rundt og er sosial, men da mest med andre som har eller venter små barn. Hun har også ett barn fra før, og det har aldri vært noe problem pga at vi er ulike i forhold til barn tidligere.

Hun har også ved ett par anledninger tatt kontakt på e-post hvor hun har bedt om råd i ulike saker, og når jeg har skrevet svar har jeg aldri hørt noe mer. Føler det blir litt bruk og kast av venner, siden jeg synes det er normalt å gi noe tilbakemelding når man har lettet hjertet sitt og fått ett råd for andre. Når jeg ikke hører noe ender jeg opp med å føle meg som en slags mental søppelbøtte.

Bør jeg bare avskrive henne, eller bør jeg være tålmodig fordi dette er sånt man må regne med når folk skal ha barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er usikker på hvordan det er for andre, men da jeg var gravid (ingen av venninnene mine hadde barn) nedprioriterte jeg venner. Rett og slett fordi jeg var mye sliten og hadde mest lyst til å kose meg enten alene eller med samboeren min. I tillegg gikk jeg jo på skole og hadde jobb.

Hvis det er noe trøst så blir det bedre når ungen blir litt større (i hvertfall ble det slik for meg) så det er egentlig opp til deg om du ønsker å fortsatt være den støttende, gode venninna i mellomtiden.

:-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

syntes det å nedprioritere venner bare forde man er gravid er en uting. slike mennesker hadde ikke jeg giddet å ta vare på

Skrevet

Jeg har 2 venninner som har fått barn. Ingen av dem nedprioriterte å ha kontakt med meg eller møte meg. Tror det handlet veldig om at jeg er glad i barn og likte å være sammen med familien hennes. Hadde jeg ikke likt barn, så tror jeg det hadde vært annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...