Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synes det trengs en skikkelig tråd om øyenbryn. Etter min mening er øyenbryn ofte det peneste i et ansikt, og gjør utrolig mye for ansiktet i sin helhet! Dårlig nappede bryn kan gi et uheldig uttrykk, det samme med for lys/mørk farge på brynene.

Hvordan liker dere at øyenbryn er? Post gjerne bilder av heldige/uheldige bryn! Og gjerne tips om teknikk etc hvis dere er veldig fornøyd med deres egne bryn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra øyenbryn er de som ser velpleid og ordentlig ut. Opptegnede bryn er no-no. Synes IKKE noe om øyenbrynene som "forsvinner" når vedkommende vasker seg i ansiktet.

Jeg er ingen fan av buskebrynene som var moteriktig en stund tilbake, syns bare det så upleid og stygt ut.

Jeg synes Tone D. Aaberge har fine bryn som kler henne, tror de er en vesentlig del av at hun ser bra ut selv om hun ikke er stæsja opp.

Dette ser ikke bra ut..

Jeg er ganske fornøyd med formen på mine egne, bortsett fra at det ene brynet er litt buskete i kanten mot nesen, mens det andre ikke er det. Så nå er det en liten forskjell på hvor og hvordan de starter, må bare finne ut åssen jeg skal få dem helt symmetriske uten at de begynner midt på øyet :fnise:

Hadde jeg bodd nærmere Oslo skulle jeg absolutt ha bestilt time hos Fred Hamelten!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig med øyenbryn og napping.

Hva gjør dere, napper dere hos frisør for å få satt formen som dere napper etterveksten kun etter da?

Skrevet

Eg syns det er penast med så naturlege bryn som mogleg, spesielt mtp form. Altfor nappa er ikkje pent. Då syns eg det er betre å bruke ein øyebrynsblyant å markere litt forsiktig slik at formen kjem lettare fram/blir meir markert.

Eg nappar ikkje øyebryna mine, det gjer jo dritvondt :fnise: Brukar kun litt blyant til markering om eg sminkar meg. Har kraftige bryn, litt usymmetriske, men ikkje noko særleg å få gjort med det...

Skrevet

Jeg syns naturlige bryn er bedre enn de som er voldsomt nappet eller hardt opptegnet. Selv har jeg relativt kraftige bryn, og må nappe litt for at jeg ikke skal se ut som en hulekvinne. :ler: Jeg har ikke monobryn eller noe sånt, men de har en tendens til å bli litt buskete i kantene. Jeg syns det er litt stress å drive med all denne nappingen, så da jeg oppdaget at hudpleieren nede i gata vokser bryn til en pris jeg fint kan leve med en gang i måneden, var lykken stor. Så jeg unner meg nå den luksusen å få gjort dem fine. Da gjør hun ikke noe med formen, men fjerner alle "unødvendige" småhår. Jeg har prøvd å vokse dem selv hjemme også, men får det bare delvis til.

Gjest Dainty
Skrevet

Jeg synes det er kjempefint med mørke, markerte øyenbryn. Men det må selvsagt stå til ansiktet. Det verste jeg ser er sånne runde øyenbryn, altså at de bare går i en halvsirkel over øyet. Grøss :nei:

Se bare her hvor mye bryn har å si for et ansikt:

http://primped3.hcdn1.net/images/uploads/daily_scrub/keira_knightley_eyebrows.jpg

Eksempler på fine øyenbryn:

http://makeupforlife.net/wp-content/uploads/2008/12/megan-fox-perfect-eyerbrows.jpg

http://www.celebritybeautybuzz.com/wp-content/uploads/2008/11/hayden-eyebrow.jpg

http://www.elle.com/var/ezflow_site/storage/images/elle/beauty/beauty-spotlight/arch-appeal/3186593-1-eng-US/Arch-Appeal_articleimage.jpg

Eksempler på grusomme øyenbryn:

http://forladiesbyladies.com/wp-content/uploads/2009/01/eyebrows1.jpg

http://thebeautystop.com/wp-content/uploads/2009/02/heidi-klum-oscars.jpg

http://health.9msn.com.au/img/celebrity/jessicaalba.jpg

I det fyrste eksemplet ditt syns eg bryna til venstre var absolutt finast!

Syns og eksempla dine på fine øyebryn var veldig pene :Nikke:

Men det nederste bildet av dei øyenbryna du syns var fæle, syns ikkje eg var så ille. Kva var så grusomt med dei? :klø:

Skrevet

Jeg synes at man skal ta hensyn til ansiktsform og ansiktstrekk nå man skal forme brynene sine. Jeg synes ikke at det er en spesiell form som er finest, det kommer så veldig an på hvordan ansiktet ser ut. Øyebryn er jo ment for å ramme inn øynene og vi er jo alle forskjellige. Jeg har skrevet ganske mye om akkurat dette på bloggen min hvis det er noen som er interessert i litt tips og triks innen akkurat dette. Generelt sett synes jeg ikke at strekøyebryn er noe særlig jeg heller. Og synes da at litt for mye ofte er finere enn litt for lite ;)

Skrevet

Synes jeg har litt vanskelige øyenbryn; de er mye mørkere enn håret mitt generelt (er blond), nokså bustete med lange hårstrå, og de sitter ganske høyt over øyet (slik som hos f.eks Miranda Otto http://www.fantascienza.com/magazine/imgbank/NEWS/miranda_otto.jpg )

Jeg kan ikke nappe dem spesielt mye før jeg får et fryktelig overrasket ansiktsuttrykk :ler:

(Jeg gjorde det likevel da jeg var fjortis - vi snakker 14 hårstrå på rad.. Grøss og gru, får helt fnatt av å se bilder fra den tiden! :P )

Og hver gang jeg f.eks tar av eller på en genser, kommer brynene mine i vill uorden...!

Jeg driver og prøver meg frem med øyenbrynskniv, men er ganske forsiktig i frykt for å gjøre noen fatale feil..

Da "grer" jeg brynene mine nedover og fjerner det håret som stikker langt ut fra øyenbrynsformen, hvis dere skjønner. Funker nokså greit, føler meg ikke som en buskemann i hvert fall.

Øyenbrynsblyant kan jeg ikke bruke, da ser jeg bare fæl ut. Funker med bittelitt lysebrun øyenskygge, da ser de litt jevnere ut, men om jeg bruker for mørk farge ser jeg helt forferdelig ut! (Steinalderversjonen av Morticia Addams eller noe :s )

Monobrow har jeg ikke, men det dukker opp diverse hårstrå i midten, de blir fjernet umiddelbart.

Men jeg har også problemet med at enden nærmest nesa på det ene brynet er mer bustete enn det andre. Så må man liksom få til mellomtingen mellom å jevne det ut, og å ikke få bryn som starter på midten av øyet - vanskelige saker... :P

Skrevet

Synes jeg har litt vanskelige øyenbryn; de er mye mørkere enn håret mitt generelt (er blond), nokså bustete med lange hårstrå, og de sitter ganske høyt over øyet (slik som hos f.eks Miranda Otto http://www.fantascienza.com/magazine/imgbank/NEWS/miranda_otto.jpg )

Jeg kan ikke nappe dem spesielt mye før jeg får et fryktelig overrasket ansiktsuttrykk :ler:

(Jeg gjorde det likevel da jeg var fjortis - vi snakker 14 hårstrå på rad.. Grøss og gru, får helt fnatt av å se bilder fra den tiden! :P )

Og hver gang jeg f.eks tar av eller på en genser, kommer brynene mine i vill uorden...!

Jeg driver og prøver meg frem med øyenbrynskniv, men er ganske forsiktig i frykt for å gjøre noen fatale feil..

Da "grer" jeg brynene mine nedover og fjerner det håret som stikker langt ut fra øyenbrynsformen, hvis dere skjønner. Funker nokså greit, føler meg ikke som en buskemann i hvert fall.

Øyenbrynsblyant kan jeg ikke bruke, da ser jeg bare fæl ut. Funker med bittelitt lysebrun øyenskygge, da ser de litt jevnere ut, men om jeg bruker for mørk farge ser jeg helt forferdelig ut! (Steinalderversjonen av Morticia Addams eller noe :s )

Monobrow har jeg ikke, men det dukker opp diverse hårstrå i midten, de blir fjernet umiddelbart.

Men jeg har også problemet med at enden nærmest nesa på det ene brynet er mer bustete enn det andre. Så må man liksom få til mellomtingen mellom å jevne det ut, og å ikke få bryn som starter på midten av øyet - vanskelige saker... :P

Jeg synes du er kjempeheldig jeg. :sjenert: Jeg har nemlig null form på øyenbrynene (de er to rette streker), og de er veldig nære øynene. Som Blake Lively for eksempel. *oppgitt*

Gjest Dainty
Skrevet

I det fyrste eksemplet ditt syns eg bryna til venstre var absolutt finast!

Syns og eksempla dine på fine øyebryn var veldig pene :Nikke:

Men det nederste bildet av dei øyenbryna du syns var fæle, syns ikkje eg var så ille. Kva var så grusomt med dei? :klø:

Brynene på det siste bildet var kanskje ikke grusomme, du har nok rett i det, men jeg synes at når man skal ha såpass "buskete" bryn som Jessica Alba viser her, så bør man ha rimelig tett hårvekst eller evt. fylle i dem litt med skygge/penn. Jeg synes brynene hennes har en nesten grålig farge, fordi hun ikke har mye nok hår i dem.

Skrevet

Brynene på det siste bildet var kanskje ikke grusomme, du har nok rett i det, men jeg synes at når man skal ha såpass "buskete" bryn som Jessica Alba viser her, så bør man ha rimelig tett hårvekst eller evt. fylle i dem litt med skygge/penn. Jeg synes brynene hennes har en nesten grålig farge, fordi hun ikke har mye nok hår i dem.

Du har kanskje rett i det ja. Men eg syns dei såg ganske pene og naturlege ut, eg. Sjølv om eg kanskje ville ha fyllt dei ut med litt farge om eg skulle på fest eller noko ja ;)

Skrevet

Kva gjer ein forresten viss ein har øyenbryn som mine? På det venstre gror håra frå midten og ut oppover, mens det høgre ser meir "normalt" ut. Er jo kjempevanskeleg å få nappa e.el når håra gror så merkeleg...

Gjest SmallTalk
Skrevet

Kva gjer ein forresten viss ein har øyenbryn som mine? På det venstre gror håra frå midten og ut oppover, mens det høgre ser meir "normalt" ut. Er jo kjempevanskeleg å få nappa e.el når håra gror så merkeleg...

Napper dem så de blir ca like, og bruker øyenbrynsgelè for å frisere dem slik at de ser like ut. :)

Øyenbrynsgelè kan gjøre underverker for et par middels kjedelige øyenbryn, og gjør at de ligger slik du vil hele dagen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Slike bryn har jeg og. Jeg holder nede brynet og napper litt på oversiden for at de skal være nogenlunde fine når jeg fikserer dem, men dette er jo individuelt så klart. Ellers bruker jeg den bilige varianten av øyenbrynsgele, hårspray. Sprayer en dært på håndflaten og påfører med en finger på brynene. Holder seg i sjakk hele dagen :)

Gjest asanti
Skrevet

Jeg kjøpte idag Glö Minerals sitt gloBrow Collection. Veldig fornøyd! Sette kostet 395kr å innehold to brynsfager (øyenskyggekonsistens) voks, highlight, en sinnsyk god pinsett, brynskost og en børste for å ta på brynsfargene. Mye innhold for prisen synes jeg.

Og ikke minst er det i god Glö-kvalitet! ;)

Skrevet

Mitt problem er at jeg har for spinkle øyenbryn (for lite hår), og de er dessuten litt lysere enn håret mitt. Farger dem derfor jevnlig, men skulle gjerne hatt noen tips for å få kraftigere øyenbryn.

Har lest om diverse kremer/serum som skal øke hårveksten - noen som har testet noe slikt?

Skrevet

Mitt problem er at jeg har for spinkle øyenbryn (for lite hår), og de er dessuten litt lysere enn håret mitt. Farger dem derfor jevnlig, men skulle gjerne hatt noen tips for å få kraftigere øyenbryn.

Har lest om diverse kremer/serum som skal øke hårveksten - noen som har testet noe slikt?

Det samme problemet har jeg! Dersom jeg skulle nappet flere enn fire på hvert bryn, ville de nok forvunnet. :gjeiper:

Skrevet

Det samme problemet har jeg! Dersom jeg skulle nappet flere enn fire på hvert bryn, ville de nok forvunnet. :gjeiper:

Haha, samma her :P Det er så kjedelig.. Også er jeg helt lys så jeg må farge dem, men føler at den fargen jeg kjøper på hennes og mauritz går ut så lett, og i tillegg blir det ikke så sterk farge.. Sikkert pga den tynne hårveksten... Noen tips? :)

Skrevet

Hva med sånn makeup-tatovering?

De varer i ca 3 år, og man får gjort det på skjønnhetsklinikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...