Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Hvor gamle var barna deres da dere begynte å la dem leke litt alene uten tilsyn f.eks på rommet sitt?
liv Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Da vi flytta i sommer var lille 2,5 år, da lekte han gjerne alene på rommet.
Chiquita Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Hvor gamle var barna deres da dere begynte å la dem leke litt alene uten tilsyn f.eks på rommet sitt? La dem leke uten tilsyn? Tror jammen de har fått gjøre det hele tiden jeg. Da de var babyer fikk de leke på stua mens jeg var på kjøkkenet og laget mat, f,eks Og så fort de har startet å bevege seg mer rundt, så har de da fått dratt hvor de ville for å leke. Har de valgt rommet, så har da det vært greit.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Hun begynte å krabbe inn på rommet sitt da hun var 8 mnd, og siden da har hun lekt der alene. Ellers så leker hun jo alene i stuen, mens jeg holder på på badet, eller kjøkkenet o.l..
Gjest imli Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 La dem leke uten tilsyn? Tror jammen de har fått gjøre det hele tiden jeg. Da de var babyer fikk de leke på stua mens jeg var på kjøkkenet og laget mat, f,eks Og så fort de har startet å bevege seg mer rundt, så har de da fått dratt hvor de ville for å leke. Har de valgt rommet, så har da det vært greit. Same her
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Men lar dere de krabbe hvor som helst uten tilsyn når de er blitt mobile?
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Som mor har en jo nesten øyne i nakken, og hører alle lyder, så en er jo observang hele tiden. Om barnet krabber utenforbi synsvidde mens du f.eks. lager mat, så tar det deg to sek å ta en kikk hva barnet gjør til enhver tid. Som regel vil jo barnet komme nærmere deg når du går å titter hele tiden også, synes det er kjekt da vet du! ;-) Selfølgelig har du sperret av farer, som trapper, lukket baderomsdøren osv.
Gjest Dhanu Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Men lar dere de krabbe hvor som helst uten tilsyn når de er blitt mobile? Igrunnen det, ja. Nå har hjemmet vært noenlunde barnesikkert, med grinder foran trapper osv, men en hysteriker ville nok meldt meg til barnevernet. Uten at det plager meg nevneverdig.
Chiquita Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Men lar dere de krabbe hvor som helst uten tilsyn når de er blitt mobile? Ja... Med trappegrind og lukkede dører til rom de ikke får oppholde seg på alene, så kan jeg da ikke se noe galt i det. Hva kan skje, liksom? Barna lærer mye av å få være selvstendige og på "oppdagelsesferd" uten at vi voksne skal henge i buksene deres hele tiden.
Caramba Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Mine tvillinger har blitt mobile, så nå er de høyt og lavt. Jeg går ikke fra dem lenge av gangen, men hvis de er i ferd med å tømme Duplo-eska til storebror midt på stua, så går jeg gjerne på kjøkkenet eller holder på med mitt, mens jeg holder et halvt øye med dem. Hører jeg duploklossene fyke i alle retinger og begeistret babbel, da er alt OK. Blir det stille, så må jeg se med en gang Min største kunne vel leke alene på rommet sitt litt fra han lærte å gå inn der. Rommet lå rett ved stua og var "barnesikkert" på den måten at det kun sto en sprinkelseng, veggfast skap og en sovesofa der inne. Vanskelig å bedrive noe farlig da, og han holdt også ofte på med Duploen sin eller klosser.
Gjest imli Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 Eg har berre latt dei gå kor dei vil, ja. Sikra trapper og stengt forbudte rom, og då er det minimalt som kan skje. Trur berre det er bra for ungane å få vere litt på eigenhand. Mine ungar er kjempeflinke til å aktivisere seg sjølv, sikkert mykje fordi eg ikkje henger etter dei heile tida.
Kara W Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Min gutt er straks to år, og jeg har latt ham leke alene siden han var baby. Han var godt over året før han begynte å bevege seg ut av rommet jeg var i, selv om han gjerne satt på gulvet og lekte for seg selv. Det betyr jo ikke at man ikke følger med. Jeg kjenner stort sett alle lydene han lager, og kan høre hva han driver på med. Blir jeg usikker så går jeg inn og ser til ham.
Umuriel Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 Han har sittet og lekt alene på rommet sitt fra han flyttet inn dit, ca ni måneder gammel. Det er jo rommet hans, og dermed trygt for ham å være der. Har stort sett latt ham få vandre fritt hjemme, vi har alt på ett plan og dermed ingen trapper. Alt har vært tilgjengelig for ham, og dermed har ingenting vært spesielt spennende. Det mest spennende er jo som regel det de ikke får lov til å røre. Men som de andre skriver; blir det veldig stille må jeg alltid gå og se hva han holder på med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå