Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bare påpeker at du ikke er konsekvent. Enten har man delt økonomi, eller felles.

Hvordan hvert enkelt par løser dette, er selvsagt opp til dem, men du kommer med halv-kvedete viser, og er svært inkonsekvent.

Ferie er en luksus som man bare kan ta seg om man har råd til det. Da er det jo den som tjener mest og sparer mest som kan det. Eller?

Nope, jeg er aldri inkonsekvent.

Felles inntektøkonomi (til felles utgifter) og hver sin private spareøkonomi.

Er man et par, så tar man hovedsaklig ferieturer i sammen. Og har man ikke råd til det, så blir man hjemme.

Det spiller sånn sett ingen rolle hvem som tjener mest eller minst. En felles ferie er felles utgifter.

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg bare påpeker at det du kaller fellesøkonomi ikke nødvendigvis er normen for hva folk flest kaller felles økonomi. Men som vanlig mener du at du sitter på livets fasit. :roll:

Skrevet

Og jeg bare påpeker at det du kaller fellesøkonomi ikke nødvendigvis er normen for hva folk flest kaller felles økonomi. Men som vanlig mener du at du sitter på livets fasit. :roll:

Den som gir seg har tapt! ;):ler:

Skrevet

Den som kan innrømme sine feil framstår som et ydmykt og raust menneske.

Skrevet

Den som kan innrømme sine feil framstår som et ydmykt og raust menneske.

Ja, selvfølgelig. Men det meste vi diskuterer her, er i hovedsak basert på ulike tanker, meninger og (livs)erfaringer.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at "noe" kan føles rett for et individ, selv om jeg ser og vet at det faktisk kan være/bli feil.

Samtidig vet jeg også at "noe" kan være rett for et annet individ, selv om det er helt feil for meg personlig.

Skrevet

Men det er ikke det jeg påpeker her. Jeg påpeker at du forherliger felles økonomi som det eneste rette, for så å snakke om delte konti osv. Da har dere seperat økonomi. Du kan ikke bestemme definisjoner på begreper bare fordi du syns de burde bety noe.

Skrevet

Men det er ikke det jeg påpeker her. Jeg påpeker at du forherliger felles økonomi som det eneste rette, for så å snakke om delte konti osv. Da har dere seperat økonomi. Du kan ikke bestemme definisjoner på begreper bare fordi du syns de burde bety noe.

Tja, hvorfor kan ikke like godt jeg bestemme hva det betyr, som at et annet menneske skal bestemme hva det betyr?

Det er alltid et eller annet menneske som engang har funnet på et uttrykks betydning.

Skrevet

Fra norsk bokmål og nynorskordbok:

Dele: ha sammen, disponere d- hybel / d- bord og seng leve sammen som ektefolk / d- kår med / d- æren / jeg d-r ikke ditt syn jeg er uenig med deg

Separat: atskilt, særskilt

De fleste ord og uttrykk i det norske språket er ferdigdefinert Steinis ;)

Derfor.

Skrevet

Dele: ha sammen, disponere d- hybel / d- bord og seng leve sammen som ektefolk / d- kår med / d- æren / jeg d-r ikke ditt syn jeg er uenig med deg

Derfor.

Næ, Suze, Steinar må da kunne bestemme det han liker og hva ting betyr uten dustete ting som ORDBØKER involvert. Jees...

Skrevet

Derfor.

Ikke i min ordbok :smoke: hehe

Skrevet

Jaja, men da skjønner jeg ikke hva du gjør her, Steinar. Kan du ikke bare lage ditt eget lille land, og ditt eget lille språk og sitte der og runke i din ensomhet og bedrevitenhet? Skjønner ikke hva pokker du gjør på et diskusjonsforum...

Skrevet

Når man er i sammen, så er man i sammen. Da er man ikke to single som bor i sammen bare.

Ja klart, og derfor betaler vi husleie etter evne og betaler mat, underholdning, husholdningsartikler osv etter som det faller seg inn, dvs. vi bytter litt på etter hvem som har med seg kort, har mest penger for øyeblikket. Personlige ting betaler vi gjerne for oss selv. Vi bruker penger på hverandre og om hverandre, ser du.

Skrevet

Jaja, men da skjønner jeg ikke hva du gjør her, Steinar. Kan du ikke bare lage ditt eget lille land, og ditt eget lille språk og sitte der og runke i din ensomhet og bedrevitenhet? Skjønner ikke hva pokker du gjør på et diskusjonsforum...

Syns vi diskuterer så fillene fyker jeg :ler:

Skrevet

Nope. Du sitter bare og sier alle tar feil og er dumme. Det er ikke å diskutere, det er å kverulere på barnehagenivå.

Skrevet

Ja klart, og derfor betaler vi husleie etter evne og betaler mat, underholdning, husholdningsartikler osv etter som det faller seg inn, dvs. vi bytter litt på etter hvem som har med seg kort, har mest penger for øyeblikket. Personlige ting betaler vi gjerne for oss selv. Vi bruker penger på hverandre og om hverandre, ser du.

Sikkert helt greit det.

Men har dere samme konto og med hver deres kort, så slipper dere å tenke på hvems penger det er engang.

Skrevet

Nope. Du sitter bare og sier alle tar feil og er dumme. Det er ikke å diskutere, det er å kverulere på barnehagenivå.

Vel, jeg sier vel ikke alltid at alle andre tar feil.

Jeg sier bare min mening om en sak.

Skrevet (endret)

Sikkert helt greit det.

Men har dere samme konto og med hver deres kort, så slipper dere å tenke på hvems penger det er engang.

Ja da, Steinar. Men nå har det seg sånn at dine preferanser ikke nødvendigvis fungerer for alle. NEWS FLASH! Andre kan ha sine egne preferanser, skjønner du, helt uavhengig av dine.

Endret av *Numi*
Skrevet

Ja da, Steinar. Men nå har det seg sånn at dine preferanser ikke nødvendigvis fungerer for alle. NEWS FLASH! Andre kan ha sine egne preferanser, skjønner du, helt uavhengig av dine.

Å? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...