Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så nå får du jammen meg slutte med alle disse generaliserende antakelsene dine, synes jeg.

Tror du det er fysisk og psykisk mulig for Stone-Boy? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du det er fysisk og psykisk mulig for Stone-Boy? :ler:

Haha.. Nei, du sier noe.. ;) Jeg burde vite bedre enn å spørre om det umulige, etter flere tusen sider med Steinar-kverulering.

Skrevet

Jupp, det blir litt sånn som en sårskorpe man ikke klarer å la være og plukke på. :nigo:

Skrevet (endret)

Seriøst? Mener du at du tror 99,9% av alle damer vil synes det er helt utrolig fint å bruke mannens penger? Nå tror jeg du er på ville veier igjen, Steinar, som vanlig...

Samboer sier ofte til meg at om jeg f.eks ønsker å prøve en annen type hårfarge (jeg er delvis allergisk til den jeg nå bruker) som er dyrere, så legger han gladelig ut, fordi vi er et par og kan klare slike ting sammen. Jeg har ennå ikke takket ja, for jeg synes det er uhørt at han skal måtte bruke penger på slike ting for min del. Og jeg gleder meg til jeg er ferdig med studiene og kommer ut i jobb, slik at jeg har ennå mer av egne penger til disposisjon som vi kan bruke sammen.

Så nå får du jammen meg slutte med alle disse generaliserende antakelsene dine, synes jeg.

Ja, da må jeg bare si at du ikke har forstått bæret av dynamikken mellom kvinne og mann - ennå ;)

Men jeg har fortsatt stor tro på deg også! :ler: :ler: :ler:

Endret av Steinar40
Skrevet

Det er da ikke felles økonomi. Felles økonomi er at begge har samme kontoer, og alle pengene er på disse kontoene, og man bruker av dem.

Ikke som jeg ser det og har det.

Jeg har en lønns/forbrukskonto, og en annen sparekonto.

Hvis da begge har samme lønnskonto, og hver sin sparekonto, så vil dette fungere helt utmerket :smoke:

Skrevet

Ja, da må jeg bare si at du ikke har forstått bæret av dynamikken mellom kvinne og mann - ennå ;)

Men jeg har fortsatt stor tro på deg også! :ler: :ler: :ler:

Hva faen?? Den får du utdype!

Skrevet

Mhm, venter i spenning på denne, merker jeg...

Skrevet

Men da har man jo adskilt økonomi!

Tja, man har begge deler selvfølgelig.

Skrevet

Mhm, venter i spenning på denne, merker jeg...

Ja, ja. Jeg får trøste meg med at jeg har forstått såpass av dynamikken at jeg har et velfungerende samboerskap. Det er mer enn Steinar kan skryte på seg. :ler:

Skrevet

Vel, når du ikke vil ta imot penger etc. fra mannen i ditt liv, da er du teit.

Men foreløpig unnskylder jeg deg med at du er ung, og at du helt sikkert kommer på bedre tanker etterhvert ;)

Men du bør faktisk sette opp farta litt, for ellers kommer han til å få den uheldige uvanen at han ikke skal betale noe for deg. Og det er ikke tull altså!

Skrevet

Tja, man har begge deler selvfølgelig.

Du er så inkonsekvent at det er sjokkerende. Du kan ikke sitte og lovprise felles økonomi når det ikke er det du mener!

Om man har hver sine sparekontoer, og all lønna går på lønnskonto, hvem sine penger sparer man da? Skal du ta av min lønn og sette det inn på din sparekonto. Og de pengene du sparer, av felles lønn, skal du bruke dem på ting du ønsker deg, da?

Skrevet

Men foreløpig unnskylder jeg deg med at du er ung, og at du helt sikkert kommer på bedre tanker etterhvert ;)

Men du bør faktisk sette opp farta litt, for ellers kommer han til å få den uheldige uvanen at han ikke skal betale noe for deg. Og det er ikke tull altså!

Nå får du holde fred da... Jeg vil ikke ta i mot penger til hva som helst. Du klager jo over kvinner som trives for godt med å bruke mannens penger, også er det plutselig galt at jeg ikke gjør det??

Hva i alle dager er det du egentlig mener? Du motsier jo deg selv i annenhver setning.

Du vet jo ikke noe om vårt samboerforhold annet enn hva jeg har fortalt her, og det er ikke mye. Så å anta at han plutselig får en uheldig uvane å aldri betale noe for meg, det er litt søkt. Dessuten, hva er galt med å ønske betale mest mulig for seg selv?

Til å være "så gammel og vis" er du ganske tjukk i huet...

Skrevet

Jo, Numi, dette er tull! Og som du sier selv, du har et velfungerende samboerskap. Du har LITT mer erfaring enn Steinar på det området.

Skrevet

Han forsøker jo bare å provosere med sine stadige generaliseringer og vanvittige utsagn. Kanskje best å bare overse slikt. ;)

Skrevet

Du er så inkonsekvent at det er sjokkerende. Du kan ikke sitte og lovprise felles økonomi når det ikke er det du mener!

Om man har hver sine sparekontoer, og all lønna går på lønnskonto, hvem sine penger sparer man da? Skal du ta av min lønn og sette det inn på din sparekonto. Og de pengene du sparer, av felles lønn, skal du bruke dem på ting du ønsker deg, da?

Felles forbruksøkonomi og privat spareøkonomi.

Hvis du tjener 60% og jeg 40% av våre felles inntekter, så sparer du 60% og jeg 40% av det som blir igjen når felles utgifter er betalte. Genialt? :)

Skrevet

Felles forbruksøkonomi og privat spareøkonomi.

Hvis du tjener 60% og jeg 40% av våre felles inntekter, så sparer du 60% og jeg 40% av det som blir igjen når felles utgifter er betalte. Genialt? :)

Fullstendig ugenialt, spør du meg. Livet er ikke sånn. Hvem har igjen noe som helst av lønna når hus, bidrag og bil er betalt. Og skal jeg da bruke sparepengene på det jeg vil. Reise alene på ferie, for det har ikke du råd til med dine usle 40%?

Skrevet (endret)

Nå får du holde fred da... Jeg vil ikke ta i mot penger til hva som helst. Du klager jo over kvinner som trives for godt med å bruke mannens penger, også er det plutselig galt at jeg ikke gjør det??

Hva i alle dager er det du egentlig mener? Du motsier jo deg selv i annenhver setning.

Du vet jo ikke noe om vårt samboerforhold annet enn hva jeg har fortalt her, og det er ikke mye. Så å anta at han plutselig får en uheldig uvane å aldri betale noe for meg, det er litt søkt. Dessuten, hva er galt med å ønske betale mest mulig for seg selv?

Til å være "så gammel og vis" er du ganske tjukk i huet...

En mann som ikke er villig til å betale for dama si er INGEN mann!

Men det skal ikke være et krav fra damas side. Det må være litt gjensidighet og omtanke fra begge sider.

Så jeg syns altså at det er feil av deg å ikke la han bruke av sine penger på deg. Det blir fort en uvane.

Når man er i sammen, så er man i sammen. Da er man ikke to single som bor i sammen bare.

Endret av Steinar40
Skrevet

Fullstendig ugenialt, spør du meg. Livet er ikke sånn. Hvem har igjen noe som helst av lønna når hus, bidrag og bil er betalt. Og skal jeg da bruke sparepengene på det jeg vil. Reise alene på ferie, for det har ikke du råd til med dine usle 40%?

Man kan ikke spare av det man ikke har, så da blir det naturlig nok ingen sparing da.

Og hvorfor er ikke en felles ferie, felles utgifter?

Skrevet

Jeg bare påpeker at du ikke er konsekvent. Enten har man delt økonomi, eller felles.

Hvordan hvert enkelt par løser dette, er selvsagt opp til dem, men du kommer med halv-kvedete viser, og er svært inkonsekvent.

Ferie er en luksus som man bare kan ta seg om man har råd til det. Da er det jo den som tjener mest og sparer mest som kan det. Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...