Steinar40 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #81 Skrevet 20. april 2010 Men nå har hun snart stjålet ETT år av din tid, Steinar, på å bestemme seg, hvor lang tid hun vingla før det, vet jeg ikke. På tide å innse at løpet er kjørt? Ettersom jeg ikke vil tenke tilbake på at jeg kanskje gjorde feil valg i livet mitt, så har hun fått en siste sjanse til å bestemme seg. Da er det ikke min skyld.
Gjest KateW Skrevet 20. april 2010 #82 Skrevet 20. april 2010 Og det eneste det kan bety, er jo at du må være fryktelig forelska, eller så har dere det sinnsykt digg i senga. Utover det er det ikke mange grunner til at en mann lar seg "Pussy-Whippe" i flere år.
Steinar40 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #83 Skrevet 20. april 2010 Ok, over til trådens tema som var særbo.. Jeg er jo enke med et barn, jeg har "bagasje" og menn i min alder har også gjerne "bagasje" i form av egne barn. Å selge mitt hus og evt. en ny manns hus for å kjøpe noe sammen som er stort nok til mine og dine barn - kanskje i en helt ny skolekrets for barna osv. , det vet jeg ikke om jeg har lyst til. Jeg tenker mer særbo hvis jeg skal finne meg en ny mann igjen, jeg har datteren min på heltid mens en mann med særkullsbarn ofte har delt samvær - bare det kan bli vankelig. Jeg føler ikke at særbo er mindre seriøst enn sambo. Særbo kan muligens fungere hvis ikke den geografiske avstanden er for stor. Da fungerer ingenting etterhvert - i hvert fall ikke for meg.
Steinar40 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #84 Skrevet 20. april 2010 Og det eneste det kan bety, er jo at du må være fryktelig forelska, eller så har dere det sinnsykt digg i senga. Utover det er det ikke mange grunner til at en mann lar seg "Pussy-Whippe" i flere år. Eller så kan det bety at jeg er en helt spesiell mann. Som faktisk mener at det man lover, det holder man. Så langt det er mulig.
Gjest KateW Skrevet 20. april 2010 #85 Skrevet 20. april 2010 (endret) Uten å kjenne din historie, så vil jeg si at om en person lover, og den andre ikke følger opp, så vitner det om at den som lover er naiv, og med dårlig integritet. Endret 20. april 2010 av KateW
Gjest KateW Skrevet 20. april 2010 #86 Skrevet 20. april 2010 Ok, over til trådens tema som var særbo.. Jeg er jo enke med et barn, jeg har "bagasje" og menn i min alder har også gjerne "bagasje" i form av egne barn. Å selge mitt hus og evt. en ny manns hus for å kjøpe noe sammen som er stort nok til mine og dine barn - kanskje i en helt ny skolekrets for barna osv. , det vet jeg ikke om jeg har lyst til. Jeg tenker mer særbo hvis jeg skal finne meg en ny mann igjen, jeg har datteren min på heltid mens en mann med særkullsbarn ofte har delt samvær - bare det kan bli vankelig. Jeg føler ikke at særbo er mindre seriøst enn sambo. Flink Prøvis, og veldig veldig sant!
Snipa Skrevet 20. april 2010 #87 Skrevet 20. april 2010 Når man er i sammen, så er man i sammen. Da er det ikke mine penger og dine penger. Mener jeg. I mine seriøse forhold under samme tak har det vært mine penger og dine penger og våre penger. Inntektsutjevning var det til og med også den stunden vi tjente ulikt. Funker fint det, også i så seriøse forhold som ekteskap. Jeg mistenker at felles økonomi i Steinar-verden, betyr at han tjener hovedbolken av penger, hun får til "husholdningen" og det som spares bestemmer han over. Aha! :lyspære:
Steinar40 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #88 Skrevet 20. april 2010 Uten å kjenne din historie, så vil jeg si at om en person lover, og den andre ikke følger opp, så vitner det om at den som lover er naiv, og med dårlig integritet. Livet er aldri så enkelt. Naiv er jeg nok ikke, men dum kan jeg sikkert være.
Steinar40 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #89 Skrevet 20. april 2010 I mine seriøse forhold under samme tak har det vært mine penger og dine penger og våre penger. Inntektsutjevning var det til og med også den stunden vi tjente ulikt. Funker fint det, også i så seriøse forhold som ekteskap. Jeg syns i hvert fall at det er greiere med en felles økonomi. Da har begge full oversikt.
Gjest Eurodice Skrevet 20. april 2010 #90 Skrevet 20. april 2010 (endret) Jeg syns i hvert fall at det er greiere med en felles økonomi. Da har begge full oversikt. Men hvis den ene er usedvanlig ødsel, forsvinner vel pengene fort. Derfor er det fornuftig og logisk (dine yndlingsuttrykk ) å ha atskilt økonomi, og ellers ha en fellespott til vanlige husholdningsutgifter. Edit: tilføyelse. Endret 20. april 2010 av Belladonna
Steinar40 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #91 Skrevet 20. april 2010 Men hvis den ene er usedvanlig ødsel, forsvinner vel pengene fort. Derfor er det fornuftig og logisk (dine yndlingsuttrykk ) å ha atskilt økonomi, og ellers ha en fellespott til vanlige husholdningsutgifter. Edit: tilføyelse. Nei, ei dame som ikke har kontrollen over økonomien selv, eventuelt lar meg kontrollere den, er ikke aktuell.
Steinar40 Skrevet 20. april 2010 Forfatter #92 Skrevet 20. april 2010 Ok, over til trådens tema som var særbo.. Jeg er jo enke med et barn, jeg har "bagasje" og menn i min alder har også gjerne "bagasje" i form av egne barn. Å selge mitt hus og evt. en ny manns hus for å kjøpe noe sammen som er stort nok til mine og dine barn - kanskje i en helt ny skolekrets for barna osv. , det vet jeg ikke om jeg har lyst til. Jeg tenker mer særbo hvis jeg skal finne meg en ny mann igjen, jeg har datteren min på heltid mens en mann med særkullsbarn ofte har delt samvær - bare det kan bli vankelig. Jeg føler ikke at særbo er mindre seriøst enn sambo. Når man begynner å tenke etter, så ser man snart at kjærligheten alene ikke akkurat er nok i denne praktiske verden vi lever.
Gjest Eurodice Skrevet 20. april 2010 #94 Skrevet 20. april 2010 Nei, ei dame som ikke har kontrollen over økonomien selv, eventuelt lar meg kontrollere den, er ikke aktuell. Snakker du om en eventuell ny dame nå? Du har da faktisk skrevet at den du er sammen med nå, som det tar så lang tid å komme til en avklaring med, har et enormt pengeforbruk?
zuperduper Skrevet 21. april 2010 #95 Skrevet 21. april 2010 Jeg syns i hvert fall at det er greiere med en felles økonomi. Da har begge full oversikt. Felles økonomi er hensiktsmessig noen ganger, men ikke alltid (synes jeg). Det kommer litt an på livssituasjonen og alder. For de som blir sammen og bygger bo og familie sammen, er det sikkert mest naturlig å ha felles økonomi. Been there - done that. Har man levd litt lengre, kanskje delt bolig og penger etter oppbrudd fra den man bygde bo og familie med - er man kanskje ikke så interessert i å ha felles økonomi med ny partner. Da har man opparbeidet seg sin egen egenkapital, og er nok mer interssert i å "beskytte" sine verdier, både av hensyn til seg selv og sine barn. Da kan separat økonomi være det beste alternativet.
Steinar40 Skrevet 21. april 2010 Forfatter #96 Skrevet 21. april 2010 Snakker du om en eventuell ny dame nå? Du har da faktisk skrevet at den du er sammen med nå, som det tar så lang tid å komme til en avklaring med, har et enormt pengeforbruk? Enormt pengeforbruk er å overdrive, men hun syns det er veldig fint å bruke av mine penger. Noe som vil gjelde for 99,9% av alle damer vil jeg anta.
Steinar40 Skrevet 21. april 2010 Forfatter #97 Skrevet 21. april 2010 (endret) Felles økonomi er hensiktsmessig noen ganger, men ikke alltid (synes jeg). Det kommer litt an på livssituasjonen og alder. For de som blir sammen og bygger bo og familie sammen, er det sikkert mest naturlig å ha felles økonomi. Been there - done that. Har man levd litt lengre, kanskje delt bolig og penger etter oppbrudd fra den man bygde bo og familie med - er man kanskje ikke så interessert i å ha felles økonomi med ny partner. Da har man opparbeidet seg sin egen egenkapital, og er nok mer interssert i å "beskytte" sine verdier, både av hensyn til seg selv og sine barn. Da kan separat økonomi være det beste alternativet. Ja, men det jeg mener er at paret har en felles forbruks-økonomi, og en adskilt/privat spare-økonomi. Jeg syns dette er fornuftig og gir begge en god oversikt. Det man har med seg inn, det skal man også ha med seg ut. Dette er jo dagens skilsmisse-prinsipp. Endret 21. april 2010 av Steinar40
*Numi* Skrevet 21. april 2010 #98 Skrevet 21. april 2010 Enormt pengeforbruk er å overdrive, men hun syns det er veldig fint å bruke av mine penger. Noe som vil gjelde for 99,9% av alle damer vil jeg anta. Seriøst? Mener du at du tror 99,9% av alle damer vil synes det er helt utrolig fint å bruke mannens penger? Nå tror jeg du er på ville veier igjen, Steinar, som vanlig... Samboer sier ofte til meg at om jeg f.eks ønsker å prøve en annen type hårfarge (jeg er delvis allergisk til den jeg nå bruker) som er dyrere, så legger han gladelig ut, fordi vi er et par og kan klare slike ting sammen. Jeg har ennå ikke takket ja, for jeg synes det er uhørt at han skal måtte bruke penger på slike ting for min del. Og jeg gleder meg til jeg er ferdig med studiene og kommer ut i jobb, slik at jeg har ennå mer av egne penger til disposisjon som vi kan bruke sammen. Så nå får du jammen meg slutte med alle disse generaliserende antakelsene dine, synes jeg.
Gjest KateW Skrevet 21. april 2010 #99 Skrevet 21. april 2010 Enormt pengeforbruk er å overdrive, men hun syns det er veldig fint å bruke av mine penger. Noe som vil gjelde for 99,9% av alle damer vil jeg anta. Skjære alle over en kam, er smart, Steinar, Way to Go!
Gjest KateW Skrevet 21. april 2010 #100 Skrevet 21. april 2010 Ja, men det jeg mener er at paret har en felles forbruks-økonomi, og en adskilt/privat spare-økonomi. Jeg syns dette er fornuftig og gir begge en god oversikt. Det man har med seg inn, det skal man også ha med seg ut. Dette er jo dagens skilsmisse-prinsipp. Det er da ikke felles økonomi. Felles økonomi er at begge har samme kontoer, og alle pengene er på disse kontoene, og man bruker av dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå