Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Min venninne leier en kjellerleilighet, og i denne leiligheten har det tidligere vært vannlekkasje som senere har blitt utbedret. Jeg tror det har vært 2 lekkasjer med påfølgende utbedringer. Under forrige utbedring måtte min venninne flytte ut i 2 måneder mens leiligheten ble renovert, og hun måtte på grunn av disse muggskadene også kaste mange klesplagg. Hun sliter med allergi, og hun får kraftige medisiner, men legene har ikke funnet ut hva det er hun er allergisk mot. Hun har nå fått seg samboer, og nå har han fått et utslett som ikke går bort. Han har vært hos legen, og han har fått resept på en (steindyr) salve, som dessverre ikke virker. Min teori er at alle disse plagene er forårsaket av muggsporer i leiligheten, men min venninne er ikke overbevist. Jeg skulle gjerne visst hvem det er som utfører muggmålinger, hvordan det gjøres og hvor mye det koster. En spesialtrent hund som kan lukte seg frem til muggvekst har jeg hørt om, og dette tror jeg er det beste. Er dette vanlig fremgangsmåte når man leter etter mugg? Jeg skulle gjerne overtalt henne til å sjekke.. Jeg har kjent henne lenge, og hun sier at hun var allergisk før hun flyttet inn i leiligheten, men hun har aldri brukt kraftige medisiner for det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Jeg er helt enig med deg i at de burde undersøke dette, og helst finne seg en annen plass å bo! Jeg bodde selv i en fuktig kjellerleilighet, hvor det var påvist mugg to ganger. kildene til muggen ble funnet, og utbedret, men miljøet i leiligheten var neppe bra likevel. Bodde i denne leiligheta i tre år, og gikk på allergimedisiner året rundt. Vi kjøpte oss egen leilighet rett før jul i 2009, og siden midten av januar har jeg ikke spist allergimedisin i det hele tatt (dette tar seg vel opp når pollensesongen kommer, men...).
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Hvor lang tid tok det fra du flyttet inn til du måtte begynne å gå på medisiner, og hadde legen noen teorier om at det kunne skyldes mugg? Hvem var det som påviste denne muggen, hvordan gjorde de det og hvordan kom dere i kontakt med dem? Kostet det mye? Jeg er helt grønn på dette, men jeg er ganske sikker på at det er masse mugg i min venninnes leilighet så jeg gjør mitt beste for å overtale henne til å få det sjekket.
Cordelia Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Søk på mugg så kommer det opp endel. Eks: http://www.mugg.no/ http://www.norskfuktskadekontroll.no/?gclid=CJiA7rmYkaECFds_3god8Uh8Pg Mistenker dog at det er ganske dyrt.
einna Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Blir det påvist mugg har huseier plikt til å utbedre dette! Det er nok muggen som forårsaker plagene! Hun bør flytte så fort som mulig!
Green Lady Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Min far er mikrobiolog, og har viet sitt liv til sopp og råte. Han har det utstyret som trengs for å måle soppsporer i luften. Han driver også med befaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå