Frøken Helene Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Jeg har alltid Baileysen rett i kaffen, men vet at mange ønsker den ved siden av. Hvilke glass bør da stå fremme? Cognacglass eller vanlige lave glass?
Gjest SmallTalk Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Jeg ville sagt cognacglass, og gjerne med stett.
Jumpforjoy Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Jeg har bare opplevd å få det servert (på restaurant) i cognacglass. Men hvis du googler baileys, så ser du jo at det brukes en del forskjellige glass. Tror du kan føle seg ganske trygg uansett hva du bruker. Forøvrig er kaffe med baileys veeldig godt. ^^
toyses Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 (endret) Baileys er vel en type likør? Så jeg sier likørglass. Cognacglass hører cognac til (etter min mening) Endret 18. april 2010 av toyses
Dark Star Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Det fins flere typer originale Baileysglass, men felles for de alle er at de har ganske stort volum og er lett tulipanformet. Noen er med kort sett og noen er uten. Hvis man ikke har de originale glassene er nok et Cognacglass med lav stett det som likner mest
Gjest Kim Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 (endret) Det spørs jo om du serverer Baileys på is eller bar. Serverer du den bar er et likørglass med stett evt. cognac coupe riktig. Serverer du med is så er det vanligst å bruke et stort old fashioned glass. Personlig så synes jeg Baileys smaker helt jævlig og synes at hvis du vil kjøre litt stil, så lager du heller brandy alexander: 2cognac, 2creme de cacao, 2fløte og 2melk. Shake og server i cocktailglass. Endret 18. april 2010 av Kim
Frøken Helene Skrevet 18. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. april 2010 Tusen takk for mange svar. Vi får låne et lokale gratis til bryllupet vårt neste år. Lokalet er en skolekantine, så der er ingenting av glass som passer til alkoholholdige drikkevarer. Prøver derfor å kjøpe inn litt på forhånd på loppis/Ikea/Europris.
Nalla Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Hvis du ikke er ute etter å ha ørten likør/cognac/whisky/drink-glass osv. så er det flere selskaper som driver med utleie av glass/servise, så du kan jo sjekke den muligheten også!
O'hara Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Da jeg jobbet som bartender lærte vi at Baileys egentlig skal serveres i whiskeyglass siden den er basert på whiskey. Men de aller fleste serverer den i likørglass.
Amys Skrevet 22. april 2010 #12 Skrevet 22. april 2010 Baileys uten isbiter pleier jeg å ha i sherry/cognac/likørglass, og med isbiter i whiskeyglass. Hvis du bare skal ha ett sett glass ville jeg valgt whiskeyglass, isbiter i de andre glassene funker dårlig
Frøken Helene Skrevet 22. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. april 2010 Det blir nok en lett blanding. Flest cognacglass og noen whiskey, sånn får det bare bli. Tusen takk for mange tilbakemeldinger!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå