Gå til innhold

Er søndagen den verste dagen å være alene

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hører dette stadig vekk fra venner og bekjente at søndagen er den kjipeste dagen i uken når man er singel.

Jeg har aldri følt at søndagen er verre enn andre dager å være alene. Stort sett lever jeg et aktivt liv de ukene jeg har barnefri og da setter jeg pris på søndagen som brukes til å rydde litt i hiemen og oppladning for den nye uken som kommer.

For dere som synes søndagen er så kjip når man er alene: Hvorfor føler dere dette? og hva er forskjellen på søndagen og andre dager når man er singel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hører dette stadig vekk fra venner og bekjente at søndagen er den kjipeste dagen i uken når man er singel.

Jeg har aldri følt at søndagen er verre enn andre dager å være alene. Stort sett lever jeg et aktivt liv de ukene jeg har barnefri og da setter jeg pris på søndagen som brukes til å rydde litt i hiemen og oppladning for den nye uken som kommer.

For dere som synes søndagen er så kjip når man er alene: Hvorfor føler dere dette? og hva er forskjellen på søndagen og andre dager når man er singel?

Jeg tror at den store forskjellen er om man har det daglige ansvaret for mindreårige barn eller ikke. Noe jeg oppfatter det som at du da har.

Dermed blir det en del forskjell på å være singel uten barn - som meg - og singel med barn - som deg.

Søndagen er også annerledes fordi ellers i uka er man på jobb og skal handle etc. På hverdager blir det bare kveldene igjen til å slappe av.

Ellers kan jeg vil ikke akkurat påstå at jeg lider noen stor nød som singel og uten barn på en søndag. Men det kan jo bli litt vel avslappet selvfølgelig. Hadde sikkert ikke skadet med ei dame til å "utfordre" meg litt mer i det store og hele ;)

Men det er fordeler og ulemper med alt.

Endret av Steinar40
Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg tror det er fordi det er lite å finne på generelt på en søndag og at par kan snuggle inn i armkroken på hverandre, men når man er singel er man helt alene liksom... jeg vet ikke jeg. Tenkte igrunn ikke så mye over atsøndager var noe verre da jeg selv var singel sånn egentlig.

Skrevet

Søndagen er nok kjedelig for mange single fordi "alle" andre er opptatt med sitt, og det er lite eller ingenting som er åpent.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

... og om man beveger seg ut på tur til byen, park, tursti osv, så er der fullt av familier og par nå når go`været begynner å komme. Da føler man seg enda mer alene, og jeg for min del, reiser lengre vekk på fjelltur for å ikke treffe alle, å bli påminnet sin alenehet hele tiden.

Gjest Bianca26
Skrevet

... og om man beveger seg ut på tur til byen, park, tursti osv, så er der fullt av familier og par nå når go`været begynner å komme. Da føler man seg enda mer alene, og jeg for min del, reiser lengre vekk på fjelltur for å ikke treffe alle, å bli påminnet sin alenehet hele tiden.

Men man trenger ikke nødvendigvis være alene om man er singel, man kan jo gå på cafe med andre venninner. Er jo vanligvis ikke så mye planer man har på en søndag uansett selv om man er i par eller singel.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor søndager skulle være verre enn andre dager for oss single..

For min del er det verst lørdag kveld, hvis jeg ikke er ute med venner eller noe. Da føler jeg meg så alene når jeg sitter i sofakroken. Men stort sett syns jeg det er deilig å være alene hjemme siden jeg er sosial nok ellers og har en veldig slitsom jobb til daglig.

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor søndager skulle være verre enn andre dager for oss single..

For min del er det verst lørdag kveld, hvis jeg ikke er ute med venner eller noe. Da føler jeg meg så alene når jeg sitter i sofakroken. Men stort sett syns jeg det er deilig å være alene hjemme siden jeg er sosial nok ellers og har en veldig slitsom jobb til daglig.

Ja vil nok si lørdager jeg og. Var kjipt å invitere til fest og få som svar, nei til helga skal vi besøke svigers liksom...

Skrevet

Ja, jeg synes faktisk søndag er verste dagen å være singel på. Alt virker så "tomt" rundt meg, siden alle andre later til å være opptatt med sine egne ting.

Men må jo tilføye at jeg til vanlig ikke plages nevneverdig av ensomhetsfølelser så jeg synes på ingen måte søndager er fæle greier ;) , bare litt mer stusselig enn andre dager i uka.

Skrevet

jeg føler at søndag er den kjedeligste dagen og være singel på.den føles så lang,også merker jeg at det hadde vært veldig koselig og ha noen her,hvis man har vært ute på lørdag :lur:

Skrevet

Single-søndag behøver ikke vere ensomt. Masse man kan finne på. Med eller uten venner. F.eks. gå på treningssenter, museum, på kafe, kirka, sykkeltur, invitere venner hjem til middag eller filmaften. Det arrangeres ofte forskjellige turer i regi av turist/sports foreninger. Og for dem som ikke må opp så tidlig om mandagen, så har bylivet ofte en eller flere utesteder som holder fest søndags kveld.

Kanskje man er litt lat og ikke orke å finne på noe som gjør at det blir kjedelig? Og på ovennevnte plasser så kanskje dukker det opp andre single...

Gjest Trajan
Skrevet

Nei søndagen er like fantastisk som alle andre dager når du er singel.

Det beste i livet er og være singel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...