Gjest lille my Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Sett at du inviterte en haug med venner av barnet ditt til dets bursdagsfest. Du får ikke beskjed om avbud og tror at alle kom, men så kommer det bare 1/4 del av gjestene. Hva ville dere tenkt? Barnet mitt hadde det gøy og storkoste seg heldigvis, men jeg syntes at det var veldig merkelig oppdørsel av foreldrene til disse barna! Det var sånn at jeg vurderte å ikke la mitt barn dra på fester/overnattinger til dem. Overregagerer jeg eller?
Gjest Vilma Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Skrev du i invitasjonen at du ville ha tilbakemelding? Hvis du gjorde det er det kanskje i verste fall uhøflig, men jeg synes ikke det er noe å kaste bort energi på å ergre seg på. Hvorfor skal du straffe din unge for at du synes foreldrene er tåpelig? Du overreagerer.
Rosalie Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 (endret) Jeg hadde tatt det opp med hvert enkelt foreldrepar at den type oppførsel er uakseptabelt, og hva tror de de lærer ungene sine ved ikke å si ifra at man ikke kan? Jo, alt annet enn respekt for andres tid. Gjelder dette en barnehagegruppe, ville jeg tatt det opp med ped. leder der slik at barnehagen kunne ta opp saken på foreldremøte etc. Å ikke la ditt barn dra på fester og overnattinger hos disse barna vil bare være utrolig barnslig av deg, og kun gå utover ungene som jo er uskyldige midt i denne saken. EDIT: Mitt innlegg er skrevet med en antagelse om at det ble bedt om tilbakemelding dersom de ikke kom i invitasjonen. Var det ikke det, kan du fullstendig se bort fra svaret mitt, for da har du virkelig ingen "sak". Endret 18. april 2010 av Wadjet
Gjest lille my Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Jeg overreagerer nok, men jeg synes fortsatt at det er veldig uhøflig og respektløst av disse voksne menneskene! Vet ikke om jeg gidder å gjøre så stort nummer av dette ved å ta opp med barnehagen, kan nevne det for ped. leder, men ikke for å ta det opp på foreldremøte. For feiring av bursdager utenom barnhagen er en privatsak som barnehagen ikke har å gjøre med...
Duracella Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Hadde blitt jæ*** forbanna selv! Uansett om det var bedt om svar eller ikke, det er jo vanlig folkeskikk. Men synes ikke du skal stoppe barna dine for å gå i bursdager til barna av disse foreldrene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Det var da mange som ikke ga beskjed også da... men jeg har selv vært en av de foreldrene som har glemt å gi beskjed at noe har skjedd. F.eks. at mitt barn har blitt syk. Det går på hva som er i hodet på meg akkurat der og da. Men er det klart med en gang invitasjonen kommer at barnet ikke kan komme så gir jeg alltid beskjed. Det er jo også vanlig å gi beskjed på invitasjonen om at det skal gis beskjed om man ikke kommer.
Gjest lille my Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Det var da mange som ikke ga beskjed også da... men jeg har selv vært en av de foreldrene som har glemt å gi beskjed at noe har skjedd. F.eks. at mitt barn har blitt syk. Det går på hva som er i hodet på meg akkurat der og da. Men er det klart med en gang invitasjonen kommer at barnet ikke kan komme så gir jeg alltid beskjed. Det er jo også vanlig å gi beskjed på invitasjonen om at det skal gis beskjed om man ikke kommer. Jeg skrev på invitasjonen at man bør si fra dersom man ikke kan komme.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Jeg skrev på invitasjonen at man bør si fra dersom man ikke kan komme. Det vanlige er vel å skulle gi beskjed hvis man kommer, og at intet svar er lik negativt svar.
Gjest lille my Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Det vanlige er vel å skulle gi beskjed hvis man kommer, og at intet svar er lik negativt svar. Hos oss er det omvendt. Det har vært slik i alle år og alle i vår omkrets praktiserer denne "regelen". Det er faktisk slik det står på inbedelseskortene Så det kan ikke ha noe med det å gjøre. Det er bare deres uhøflighet.
Anglofil Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Jeg trodde det var vanlig folkeskikk å si i fra at man ikke kommer. Mvh Yvonne
Gjest imli Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 "Regelen" er vel at ein seier i frå viss ikkje ein kjem, høyrer ein ikkje noko, kjem alle. Syns dette var skikkeleg uhøfleg. Ville tatt det opp med foreldra.
Leanne Skrevet 18. april 2010 #12 Skrevet 18. april 2010 Gjelder dette en barnehagegruppe, ville jeg tatt det opp med ped. leder der slik at barnehagen kunne ta opp saken på foreldremøte etc. Barnehagen har ingenting med bursdagfeiringer å gjøre, så jeg ville ikke tatt det opp med ped.leder. Jobber selv som ped.leder, og tror du ikke vi i barnehagen irriterer oss nok over foreldre som glemmer regntøy, votter, støvler, solkrem, foreldresamtaler, "ha med dager" osv... Så å komme å si til oss at barna ikke kom i bursdagen og sa ikke ifra - ser jeg ikke poenget i...Det er ikke vårt ansvar å oppdra foreldrene! Ts: Synes du kan ta det opp med foreldrene.. Er jo greit å vite hvor mange som kommer i en bursdag, man kjøper jo inn mat, baker kake, dekker på bord osv.. til de gjestene man tror kommer. Blir stusselig når mange ikke kommer. Men det var godt barnet ditt koset seg
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2010 #13 Skrevet 18. april 2010 Ville nevnt det for de foreldrene som ikke gav beskjed at du trodde de kom da du ikke hørte noe: er alt bra med dere kan jo være en fin vinkling på at du la merke til at de ikke kom...
Gjest Tulla Skrevet 18. april 2010 #14 Skrevet 18. april 2010 Hvordan var innbydelsene levert da? Hos oss er det ikke uvanlig at poden trekker frem invitasjoner fra sekken sin etter at bursdagen har vært...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå