Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal kanskje studere i Trondheim til høsten, og driver defor og ser etter studentbolig. Hvis alt går etter planen skal jeg studere på NTNU ved Gløshaugen. Er det noen som vet om gode studentboliger i dette området? Jeg har nemlig bare vært i Trondheim èn gang tidligere (og da var jeg så liten at jeg nesten ikke husker noe), så er ikke kjent i det hele tatt! :P Har hittil søkt på Nye Berg studentby og Bloksberg studentby. Virket som om disse ligger i nærheten av Gløshaugen hvertfall...Noen som har erfaringer fra disse områdene?

Og sånn generelt, hvordan er det å studere i Trondheim? Jeg er opprinnelig fra Oslo-området, så det er jo veldig langt hjemmefra...men synes det virker spennende å begynne på noe nytt på et helt nytt sted. Er det noen av dere som har studert i Trondheim som kan fortelle litt om hvordan det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Trondheim er en super by å studere i. Du kommer til å stortrives!

Hva gjelder bolig: foruten Berg, som ligger like ved NTNU/Gløs, så kan du lete etter hybler som ligger på Øya, i Klæbuveien, på Singsaker, Lerkendal-området/Tempe, Sorgenfri. Alt dette befinner seg veldig nært Gløshaugen :jepp:

Trondheim er en finfin studentby. Man har UKA annenhver høst på Samfundet, samt ISFIT-festivalen. Man kan gå på ski i bymarka, eller dra til Vassfjellet alpinsenter på vinteren. Solsiden på Nedre Elvehavn er nydelig på sommerhalvåret. Man kan bade i Pirbadet, eller sjekke ut diverse badeplasser langs fjorden eller oppe i Bymarka.

Byen har mange studenter, og det er lett å føle seg "lost" når man begynner. Mitt tips er at man engasjerer seg i et eller annet- jo fortere jo bedre; f.eks studentpolitikk, idrettsforening, linjeforening, UKA etc.

Da kommer man mye fortere inn i et miljø.

Du kommer til å få det fint! Lykke til!

Skrevet

Trondheimsårene i livet mitt (som student) har vært noen av de aller beste! Du har så mye å glede deg til!!! :) Anbefaler å bo sentrumsnært. Bodde selv på Kalvskinnet (privat), og syntes det var helt supert.

Skrevet

Anbefaler å søke studentbolig gjennom Sit i begynnelsen, så kan du heller finne deg noe privat etterhvert. Det er et herk å få tak i bolig i august, så det å få svar fra sit om at man har et sted å bo er veldig deilig. Anbefaler deg å søke Nedre singsaker studentby og Magnus den godes gate 2. Bloksberg har vel totalt 8 hybler, og det er derfor liten sannsynlighet for å få seg noe der. Jeg har selv bodd på nedre singsaker, det er rehabiliterte hybler der, det eneste som trekker ned er størrelsen og at hver klesvask koster 18 kr (det gjelder for alle hybler på Sit). Noen leiligheter har opplegg for vaskemaskin, så det kan være lurt å kjøpe en sammen med de man bor med.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...