Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har enda ikke hatt sex etter fødsel. Jeg lurer på hvordan dere som ammer gjør det i forhold til pupper som lekker melk...det er jo ikke akkurat turn on at melke-spruten plutselig står...her begynner ofte melka å renne for ingenting...

Bryr mannen deres seg om at det blir litt melkesøl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sambo bryr seg ikke, men jeg pleier å bruke amme-bh... Må sove med det hvis ikke lekker jeg noe enormt, men med den på lekker jeg ingenting :) (Amme-bh uten spiler det er snakk om)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men å være påkledt under sex er jo litt kjedelig da, er det ikke? :sjenert:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var ubehagelig når sambo befølte puppene mine under sex i ammeperioden...

Følte det var babyens område, og fobandt dem bare med mating av baby i den tiden. Jeg lakk også under sex, så beholdt gladelig singleten på.

Så fikk han holde fingrene fra fatet en stund.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn - det tok laaang tid før jeg hadde sex uten BH eller singlet oventil :ler:. Puppene mine lakk melk i hytt og gevær, og spesielt hvis jeg fikk orgasme. Orgasme utløser oxytocin, som setter igang utdrivningsrefleksen.... juhu!

Skrevet

Jeg tror man skal si seg heldig hvis man orker, får tid og har mulighet til å ha sex mens mor ammer jeg...

Skrevet

Jeg har amme-bh'en på jeg,har aldri tenkt over at det er noe stress.....

Vi er bare veldig glade og føler oss heldige at vi kan ha et fungerende og fint sexliv nå :)

Puppene er off limits for kjæresten min nå uansett,så det at de er tildekte gjør ingenting for noen av oss.

Gjest Blå Fisk
Skrevet

Jeg hadde alltid bh'en på. Den var vel egentlig på konstant mens jeg ammet, for det var lite gøy med melk som lakk overalt. Den første stunden var de ganske vonde uansett, og det fantest ikke noe seksuelt med de.

Skrevet

Mini spiste til faste tider, og det var akkurat som puppene mine kunne klokka. Det kom faktisk bare melk rundt den tida han skulle spise, så jeg lakk aldri innimellom spisingene. Lakk en del om natta, fordi da hadde han ikke faste spisetider. Det går seg sikkert til etterhvert som spisetidene blir regelmessige?? Ellers kan man jo ha BH på, alt går for en periode ;)

Skrevet

Syntes ikke det var krise å ha bh/singlet på under sex i ammeperioden. Forbandt ikke puppene med sex i det hele tatt på den tiden uansett.

Skrevet

Jeg tror man skal si seg heldig hvis man orker, får tid og har mulighet til å ha sex mens mor ammer jeg...

Alvorlig? Altså, nå fikk ikke jeg ammet noe særlig lenge, jenta vår var ikke intresert i puppen for fem flate øre, men jeg pumpet meg så lenge det gikk, og jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal ha noe å si for sexlivet. Jeg vil ikke si man er heldig om man får sex før mor slutter å amme, mange ammer jo godt over ett halvt år.

Missforstå meg rett, jeg vet at baby-perioden kan være overvelmende, slitsom og travel, men jeg mener det er å forsømme forholdet å droppe sex i mange måneder av den grunn. Så jeg vil ikke si man er heldig om man får til sex mens mor ammer, men heller mighty uheldig/slapp om man ikke får til sex før godt over ett halvt år etter fødselen.

Skrevet

Det var vel LITT å ta i?!

Nå ammet jeg riktignok "bare" i 7-8 måneder, men vi hadde da sex et par ganger i uka i den perioden også.

Forøvrig signerer jeg de som sier at amme-bh er et must!

Skrevet

Alvorlig? Altså, nå fikk ikke jeg ammet noe særlig lenge, jenta vår var ikke intresert i puppen for fem flate øre, men jeg pumpet meg så lenge det gikk, og jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal ha noe å si for sexlivet. Jeg vil ikke si man er heldig om man får sex før mor slutter å amme, mange ammer jo godt over ett halvt år.

Missforstå meg rett, jeg vet at baby-perioden kan være overvelmende, slitsom og travel, men jeg mener det er å forsømme forholdet å droppe sex i mange måneder av den grunn. Så jeg vil ikke si man er heldig om man får til sex mens mor ammer, men heller mighty uheldig/slapp om man ikke får til sex før godt over ett halvt år etter fødselen.

Ville bare utdype mitt tidl innlegg.. Grunnen til at jeg føler at vi er heldige nå,er at jeg med førstemann ble så ødelagt nedentil at sex ikke var mulig før det hadde gått over to mnd. Denne gangen var det mye bedre og vi kunne ha sex 6 uker etter.

Uff,hadde dødd jeg om jeg ikke skulle hatt sex med min hele tiden mens jeg ammet!!Storebror ble fullammet i 6 mnd og delvis til han var 15 mnd...

Skrevet

Hvor i innlegget mitt sier jeg at man ikke har sex, ikke skal ha sex og at det er noe man skal finne seg i under "ammeperioden" (ammeperioden vil si den 3-timers puljen, barn våkner jo ofte hver 3. time selv om man gir mme)? Jeg svarte på et ididotisk innlegg :

Og mener at det siste man skal tenke på er om det kjedelig at man har klær på! TS spørsmål handlet om usikkerheten rundt lekking under sex, og hvis man da skal begynne å "klage" på ammebh'er synes jeg at man skaper seg problemer i forholdet.

Man kan jo alltids ha et håndkle i sengen hvis man vil være helt avkledd under akten hvis man sliter med lekking. Det kan også hjelpe og "ringe på" brystvorten, dytt den inn og hold en stund, da stopper det ihvertfall for en stund :)

Skrevet

Du skrev: "Jeg tror man skal si seg heldig hvis man orker, får tid og har mulighet til å ha sex mens mor ammer jeg..."

Hva du definerer som "mens mor ammer" vet ikke jeg, men det er vel nærliggende å tro at det er i den perioden det fullammes ihvertfall. Og jeg ser ikke helt problemet med å ha sex selv om ungen kanskje våkner to, tre timer senere:)

Men hvis TS har så store problemer med å ha sex påkledt (i den grad en bh er å være påkledt) at hun lager en tråd av det, bør hun kanskje heller drøye det litt. Eller tåle at det blir vått i senga. For sånn er det bare - vi har vært gjennom det de aller fleste av oss;)

• 11 år senere...
Skrevet

Tror jeg og min mann skiller oss ut i denne tråden…Jeg synest kosing med puppene var helt fantastisk i ammeperioden:-) noe min mann også ble helt hekta på…så der fikk det dryppe fritt;-) har ofte snakket om det og nærmest savnet denne perioden for 4-5 år siden…

Anonymkode: 8288a...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...