Gå til innhold

Utrolig plaget med appelsinhud

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter så ufattelig med appelsinhud, gruer meg utrolig til bikinisesongen kommer. Er nemlig plaget med mye appelsinhud, over hele rumpa, langt nedover bena og også litt på leggene (!).

Jeg er veldig slank, på grensen til tynn. Veier 58 kg og er 1.75 høy.

Dette begynner å tære skikkelig på selvtilliten.. Noen som har prøvd noe som funker mot cellulitter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunn mat og mye vann!

Du sier ikke noe om hva du spiser, men tipsene over gjelder "desverre" for alle. For de som skal ned i vekt, opp i vekt og for de som sliter med andre problemer, som deg!

Skrevet

Det enkleste foruten om trening og bra kosthold som kan virke forebyggende, er å godta at man har det. Jeg har også slik appelsinhud som aldri går bort, men jeg har til en viss grad lært å leve med det.

På stranden feks har jeg jo sett at nesten alle har slik hud i større eller mindre grad. Hvis du oser av selvtillit og stolthet over kroppen din, vil de færreste legge merke til appelsinhuden. Det er kanskje ikke så lett å godta at man har det, men det er mulig.

Som du ser, så spiller det ingen rolle om man er tynn eller tykk, det er vel stortsett genetisk betinget.

Nei, bær kroppen din med stolthet og se deg litt rundt nå som sommeren kommer snikende, så skal du se hvor mange som egentlig ikke har superglatt, slett og stram, perfekt hud :)

Skrevet

Vann er jo godt..

Å drikke rikelig med vann er ikke skadelig, snarere tvert imot, men det kommer ikke til å hjelpe deg med cellulittene dine. Cellulitter er fett, og har ingenting å gjøre med hvor mye vann du drikker hver dag. Du trenger ikke være redd for å spise brød, og overdreven bruk av hampvotter kan skade huden i tillegg til at du ikke blir kvitt problemet. Det er ikke så lett å vite hva man skal stole på av informasjon på nettet, men du kan trygt følge råd fra norske hudleger om emnet.

Hudlegenes anbefaling

- Det eneste som hjelper er å bruke muskulaturen og å redusere fettinntaket, sier hudlege Elisabeth Søyland ved Rikshospitalet til NTB. Ingen av de såkalte cellulittbehandlingene har noen effekt, understreker hun.

Produsenter av de dyre cellulittkremene har gjennomført undersøkelser som har vist bedring, men disse kvinnene har da gått på diett og mosjonert samtidig. En gruppe amerikanske forskere prøvde ut disse kremene på kvinner som verken gikk på diett eller mosjonerte under forsøket. I mange uker brukte de en dyr krem mot appelsinhud på det ene låret, og vanlig fuktighetskrem på det andre. Hos disse kunne man ikke finne noen forskjell når behandlingen var over.

http://www.lommelegen.no/320403/kampen-mot-appelsinene

Skrevet

Jeg har også mye cellulitter, og jeg har den harde, arvelige typen som er umulig å bli kvitt. Tidligere var jeg veldig flau og prøvde ALT for å fjerne cellulittene. Nå bryr jeg meg ikke noe om det lenger. Tross alt, 90% av alle kvinner har cellulitter.. Hvorfor bruke så mye tid og penger på å forsøke å fjerne noe som er helt naturlig? At du har cellulitter er noe som henger sammen med at du er KVINNE og ikke lenger jente... Hvilken dust var det egentlig som begynte å si at cellulitter er stygt? Det er faktisk ikke stygt! Mitt råd til deg er at du forsøker å godta cellulittene dine og lar være å bry deg om hva andre måtte mene om det! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var dere med masse celullitter når de kom for "fullt"? Er 20 år selv og begynner å bli urolig. Men det virker som mer fett enn celulitter nå (forsvinner så og si når jeg løfter litt på huden), så skal gå ned de siste 5kg og se om det hjelper.

Skrevet

Hei:)

Jeg fikk bort så godt som all appelsinhuden min da jeg begynte å trene styrke. Hadde ikke like mye som deg da, men tydelig appelsinhud over store deler av rumpa og litt nedover lårene. Tok vel kanskje et halvt år med tung styrketrening to - tre ganger i uka. Rumpa og lårene blir ikke mye større selv om du trener tungt. Mine ble iallefall bare bittelitt større, men mye mer velformet. Dersom du ikke liker styrketrening anbefaler jeg å starte med gruppetrening. Da blir det mye gøyere! Det er også greit å vite at det er tyngst den første måneden.

Jeg er også uenig i at det ikke virker med skrubbing for å punktslanke og få bort cellulitter. Ser at de har gjort undersøkelser, men kanskje ikke over lang tid? Jeg skrubbet og masserte iallefall vekk ekstra fett på sidene av hofter og lår da jeg var 16 og jeg kan love at det funket. Dog ikke like effektivt som styrketrening ;)

Gjest Coarvi
Skrevet

Jeg skrubbet og masserte iallefall vekk ekstra fett på sidene av hofter og lår da jeg var 16 og jeg kan love at det funket. Dog ikke like effektivt som styrketrening ;)

Hvordan vet du at det var skrubbinga som fjernet fettet, og ikke forandringer i kroppen som er helt naturlig for en 16-åring?

Skrevet

Hvordan vet du at det var skrubbinga som fjernet fettet, og ikke forandringer i kroppen som er helt naturlig for en 16-åring?

Kan jo ikke vite, men jeg var for det første mer eller mindre ferdig utviklet som 12-åring, og hadde ikke forandret meg på mange år. Har ikke gjort det i etterkant heller bortsett fra gjennom trening. I tillegg gjorde jeg skrubbingen på ett og ett problemområde av gangen og hadde opphold i lange perioder av gangen. Fettet fjernet seg der jeg skrubbet, og når jeg skrubbet, ikke i pauseperiodene, og ikke i andre områder. Men jeg skjønner jo skepsisen i og med at det er opplest og vedtatt at dette ikke skal fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...